Moderator: Moderafo's
Tijn schreef:Als ik dit zo lees dan zie ik een groot tekort in christelijk NL, want ik ben opgevoed in de Nederlands Hervormde kerk en daar is mij nooit ter ore gekomen dat er iemand door handoplegging gedoopt werd in de heilige Geest. Dus er zijn geen gaven in deze kerk waar ik over spreek???
brammetje schreef:Gezien de Bijbel gebeurt de doop in de Heilige Geest dan wanneer andere Geest vervulde broeder de handen opleggen en Bidden.
van Invincible geleased uit een ander topic schreef:De doop in/met/van/.. de Geest gebeurt niet alleen dmv handenoplegging. Handenoplegging is niet perse een vereiste, mi.
De dicipelen werden gedoopt in de HeiligeGeest zonder handenoplegging.
Petrus maakt er in Handelingen 2:38 geen melding van.
In Handelingen 10:44 is er ook geen sprake van.
De doop in/met/van/.. de HeiligeGeest mag dan een vereiste zijn, handenoplegging is dat niet per definitie.
Cathy schreef:brammetje schreef:Gezien de Bijbel gebeurt de doop in de Heilige Geest dan wanneer andere Geest vervulde broeder de handen opleggen en Bidden.van Invincible geleased uit een ander topic schreef:De doop in/met/van/.. de Geest gebeurt niet alleen dmv handenoplegging. Handenoplegging is niet perse een vereiste, mi.
De doop in/met/van/.. de HeiligeGeest mag dan een vereiste zijn, handenoplegging is dat niet per definitie.
Cathy schreef:brammetje schreef:Gezien de Bijbel gebeurt de doop in de Heilige Geest dan wanneer andere Geest vervulde broeder de handen opleggen en Bidden.van Invincible geleased uit een ander topic schreef:De doop in/met/van/.. de Geest gebeurt niet alleen dmv handenoplegging. Handenoplegging is niet perse een vereiste, mi.
Raido schreef:Ik wil even zeggen dat je door de doop niet de Geest ontvangt, de doop is een teken dat heen wijst op de noodzaak van van de afwassing van de zonden door het bloed van Jezus.
Raido schreef:Volgens mij is dat een proces, het is naar mijn inzien niet zomaar, de Geest binnenlaten (weet niet percies hoe te zeggen) en dat je dan de gaven hebt en gebruikt. Het is een weg, waarin je groeit.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten