Moderator: Moderafo's
Johannes1 schreef:Hij heeft ons het leven gegeven, mogen wij dan het leven zelf beeindigen? vind je dat zelf ook niet een beetje ondankbaar?
jas schreef:kurtyo schreef:Een leven zonder God is niet gelukkig inderdaad, mee eens. Maar je kunt niet stellen dat je zonder God leeft als je euthanasie of zelfmoord pleegt (zoals Caprice beweerde), dan ga je niet alleen op de stoel van God zitten maar probeer je ook nog eens God te vangen in je eigen menselijke gedachten...
Ik ben het met caprice eens dat de mens het recht niet heeft zichzelf van het leven te benemen. Het kennen van Gods genade brengt ook met zich mee een onvoorwaardelijke overgave aan Zijn Wil. Dan neemt men niet zijn toevlucht tot het ontlopen van Zijn beslissing aangaande ons einde, over ons.
Evelien schreef:We zeggen allemaal: euthanasie en zelfmoord is fout.?! Maar we veroordelen mensen wel heel gauw als diegen zelfmoord of euthanasie pleegt. Is dat dan wel goed? K denk dat God dat miss. wel net zo erg vindt als het andere.
Raido schreef:Hij heeft dat recht dan misschien niet, hij doet het, en dat staat dan wel in Gods plan beschreven
kurtyo schreef:Hohoho, ik zeg nergens dat het van christus komt als je zelfmoord of euthanasie pleegt, absoluut niet. Ik geloof dat het zonde is, maar als zonde je uit de hemel houdt, komt niemand er. Waarom is zelfmoord een grotere zonde dan het rijden in een dikke bmw en niets aan de armen geven? (Bijvoorbeeld)
Johannes1 schreef:Christus is voor onze zonde gestorven aan het kruis, maar door zelfmoord te plegen is je laatste daad de zonde. net als die moordenaars aan het kruis. de ene moordenaar bleef door leven in zijn zonde, maar de ander zag zijn zonde in en vroeg Heere gedenkt U mijner als Uw in Uw koninkrijk gekomen zijt. hij liet de zonde achter zich, maar als je zelfmoord pleegt blijf je in de zonde doorgaan lijkt mij.
Natuurlijk is het de bedoeling om niet te zondigen Johannes, maar iedereen zondigt, altijd, velen ook als laatste. (Door bijvoorbeeld de bocht verkeerd te nemen door een keer alcohol te misbruiken of door rood te rijden... is dat ook niet zondig? Ja, maar is het niet te vergeven door Jezus Christus?)
Bovendien weet jij niet wat er door het hoofd van iemand gaat die zelfmoord of euthanasie pleegt. Op het moment dat hij daar hangt of met doorgesneden polsen op de grond ligt kan het best zijn dat er allerlei gedachten door zijn hoofd tollen waar jij niets van afweet. Misschien wel vergelijkbaar met de moordenaar aan het kruis.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten