Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Sabra schreef:Maar los gezien daarvan, Saddam was een dreiging voor zijn eigen bevolking en voor de volkeren rondom hem. Goed dat hij niet langer heerser over Irak is.
En dat is genoeg reden om dat land dan maar aan te vallen? Ik geloof dat China ook een bedreiging is voor de eigen bevolking en de volkeren rondom China. Soedan destabiliseert Tsjaad en het eigen Darfoer, Oeganda is aan het plunderen in Congo en de eigen bevolking wordt evenzeer geteisterd (en zelfs buitenlandse staatsburgers worden in eigen land door Oeganda lastiggevallen), ik weet niet wat die griezels in Noord-Korea allemaal aan het doen zijn, maar feestelijk is anders en dan is er ook nog Iran en Birma moeten we ook niet vergeten - da's ook een openluchtgevangenis.
Moeten die dan ook niet worden "gedemocratiseerd"?
Wat een aparte benaming. Bush zal niet meer of mnder een machtswellusteling zijn dan welke Amerikaanse president dan ook.Harm-J schreef:Bush begint in mijn ogen toch echt op een machtswellusteling te lijken.
Iedereen is tegen, maar hij gaat vrolijk door...
Sabra schreef:Niet iedereen is tegen, ik ben voor.
Machiavelli schreef:Niet iedereen is overigens tegen. Een McCaine bijvoorbeeld niet en een paar democratische senators.
Sabra schreef:Harm-J schreef:Bush begint in mijn ogen toch echt op een machtswellusteling te lijken.
Iedereen is tegen, maar hij gaat vrolijk door...
Niet iedereen is tegen, ik ben voor.
Harm-J schreef:Als je ook nog eens leest dat Bush denktank een bloedig jaar voorziet, vraag ik mij toch
af hoeveel levens er nog geofferd moeten worden...
ArendJan schreef:Het probleem van Bush en zijn hele beleid is, is dat hij DE CULTUUR van Irak wil aanpassen. Je kunt een land met een totaal andere cultuur niet ineens een democratie opleggen. Bush moet BINNEN de cultuur van Irak een aantal zaken beter regelen. Ik ben dus voor de inval in Irak, ik ben voor het blijven in Irak van Amerika, maar dan wel met een ander beleid.
elbert schreef:Wat Bush wil doen, is om een land met een middeleeuwse cultuur binnen een paar jaar om te toveren tot een westers georienteerde democratie. Dat werkt niet.
Othello schreef:elbert schreef:Wat Bush wil doen, is om een land met een middeleeuwse cultuur binnen een paar jaar om te toveren tot een westers georienteerde democratie. Dat werkt niet.
Dat is onzin. Dat er een andere cultuur is, wil nog niet zeggen dat deze middeléeuws is.
elbert schreef:Harm-J schreef:Als je ook nog eens leest dat Bush denktank een bloedig jaar voorziet, vraag ik mij toch
af hoeveel levens er nog geofferd moeten worden...
Denk je dat het beter wordt als de VS halsoverkop uit Irak vertrekken?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten