Mijn God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 11 jan 2005 15:35

Afat82 schreef:Dus jij acht je wijzer en beter als God? Met andere woorden: je valt in dezelfde fout als Adam viel, en wel: we weten het wel even beter dan God, want Hij is onrechtvaardig, maar wij zouden het beter doen, of niet?

Misschien is het beter proberen te beseffen dat wij allemaal de dood verdiend hebben, en niet alleen die mensen in Azië, en hoe groot Gods liefde is dat wij er nog zijn, en Hij ons nog genadetijd schenkt.

op wie reageer je nou? :roll:
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 11 jan 2005 15:40

Optimatus schreef:God wil toch het leven en niet de dood?

Dat kan wel zijn, maar door de zonde zeggen wij nee tegen het leven. God zegt niet dat iedereen maar moet leven zoals het hem goed dunkt en dat Hij toch wel het leven zal geven. Integendeel, de bezoldiging der zonde is de dood. Dat staat nog steeds. En ook, door wat daarna volgt, nl. dat de genadegift Gods het eeuwige leven is door Jezus Christus, onzen Heere, staat de wereld des te schuldiger. Want wij zeggen niet alleen nee tegen Gods geboden, maar we zeggen veelal ook nee tegen Zijn genade. Daarom is God nooit onrechtvaardig in Zijn handelen t.o.v. ons.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 11 jan 2005 15:57

jas schreef:
Afat82 schreef:Dus jij acht je wijzer en beter als God? Met andere woorden: je valt in dezelfde fout als Adam viel, en wel: we weten het wel even beter dan God, want Hij is onrechtvaardig, maar wij zouden het beter doen, of niet?

Misschien is het beter proberen te beseffen dat wij allemaal de dood verdiend hebben, en niet alleen die mensen in Azië, en hoe groot Gods liefde is dat wij er nog zijn, en Hij ons nog genadetijd schenkt.

op wie reageer je nou? :roll:

Sorry, op Optimatus. Niet op jou, ben het grondig met je eens!
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jan 2005 21:27

Optimatus schreef:Geen idee, maar ik ben ervan overtuigd dat het niet rechtvaardig is dat Zuid-Azië is weggespoeld.

Is dat dan Gods schuld?

Volgens mij vergeten we als mensen wel eens hoe die dingen in de wereld komen. Wij krijgen verantwoordelijkheid en gaan daar verkeerd mee om. Daardoor komt de zonde, rampen en de dood in de wereld.... Dat is onze schuld.... maar we vergeten voor het gemak al snel dat wij dit op ons geweten hebben en gaan rustig God de schuld geven van wat we zelf hebben veroorzaakt. Denk je nou echt dat God dit heeft gewild? Nee, Hij wilde juist dat we Hem zouden gehoorzamen en geen zonde zouden doen.

Wat rechtvaardigheid precies is? Ik weet het niet.... maar ik weet wel dat God hiervan beschuldigen echt onrechtvaardig is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 11 jan 2005 21:29

Marnix schreef:
Optimatus schreef:Geen idee, maar ik ben ervan overtuigd dat het niet rechtvaardig is dat Zuid-Azië is weggespoeld.

Is dat dan Gods schuld?

Volgens mij vergeten we als mensen wel eens hoe die dingen in de wereld komen. Wij krijgen verantwoordelijkheid en gaan daar verkeerd mee om. Daardoor komt de zonde, rampen en de dood in de wereld.... Dat is onze schuld.... maar we vergeten voor het gemak al snel dat wij dit op ons geweten hebben en gaan rustig God de schuld geven van wat we zelf hebben veroorzaakt. Denk je nou echt dat God dit heeft gewild? Nee, Hij wilde juist dat we Hem zouden gehoorzamen en geen zonde zouden doen.

Wat rechtvaardigheid precies is? Ik weet het niet.... maar ik weet wel dat God hiervan beschuldigen echt onrechtvaardig is.

mee eens volledig .
Maar gij geheel anders !
Opdracht ?!

caprice

Berichtdoor caprice » 11 jan 2005 21:47

Nee, God deed geen onrecht.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 jan 2005 22:04

caprice schreef:

Nee, God deed geen onrecht.

De volgende vraag is: deed God het? :)

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 11 jan 2005 22:19

ik dacht even dat de 18e eeuw voorbij is maar kennelijk is dat nog niet zo bij sommigen. Als je gaat redeneren dat we God dankbaar mogen zijn omdat hij ons spaart waarom laat hij ons dan op aarde komen ? Dan kan hij toch net zo goed niemand meer geboren laten worden ? En raken we de zonde niet kwijt door de here jezus Christus is hij niet voor onze zonde gestorven en streven we niet allemaal dit doel na
Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer. 2 Toen zag ik de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, uit de hemel neerdalen, bij God vandaan. Ze was als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man en hem opwacht. 3 Ik hoorde een luide stem vanaf de troon, die uitriep: ‘Gods woonplaats is onder de mensen, hij zal bij hen wonen. Zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal als hun God bij hen zijn. 4 Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen. Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.’
5 Hij die op de troon zat zei: ‘Alles maak ik nieuw!’ – Ik hoorde zeggen: ‘Schrijf het op, want wat hier wordt gezegd is betrouwbaar en waar.’ – 6 Toen zei hij tegen mij: ‘Het is voltrokken! Ik ben de alfa en de omega, het begin en het einde. Wie dorst heeft geef ik vrij te drinken uit de bron met water dat leven geeft. 7 Wie overwint komen al deze dingen toe. Ik zal zijn God zijn en hij zal mijn kind zijn. 8 Maar voor hen die laf en trouweloos zijn geweest, die zich hebben ingelaten met gruwelijke dingen, met moord, ontucht, toverij of afgodendienst, voor allen die de leugen hebben gediend: hun deel is de vuurpoel met brandende zwavel, dat is de tweede dood.
en bereiken we dat doel niet door ons te houden aan de 10 geboden ?

caprice

Berichtdoor caprice » 11 jan 2005 22:26

Spons schreef:ik dacht even dat de 18e eeuw voorbij is maar kennelijk is dat nog niet zo bij sommigen. Als je gaat redeneren dat we God dankbaar mogen zijn omdat hij ons spaart

... zodat we nog met Hem verzoend kunnen worden!

Wordt het al duidelijk?

Verhardt u niet, maar laat u leiden.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 jan 2005 22:28

Ik laat mij leiden door een God die Liefde is. En door Niemand anders.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 11 jan 2005 22:31

/me sluit zich hier volmondig bij aan :D

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 jan 2005 22:31

Afat82 schreef:
Optimatus schreef:
Afat82 schreef:
caprice schreef:
Die ramp is een waarschuwing dat de Heere nog geen lust heeft in onze dood. Dát is toch liefde, dat de Heere ons wéér een kans geeft?!

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Je moet je niet afvragen ' waarom' kwam die tsunami, maar ' waartoe' ? En dan proef ik slechts de liefde van Christus!!

Jij proeft de liefde van Christus in 130.000 drijvende lijken op en in zee?
Pardon? Hoe morbide kun je zijn?

Inderdaad, hoe ontzettend de ramp ook is; wij zijn er nog! Wij hebben nog genadetijd, en door zo'n ramp wil God laten zien dat je hier op aarde niet het eeuwige leven hebt. Dat er nog genadetijd is! En als je dat werkelijk beseft, dan kun je inderdaad Gods liefde hier in zien.

Ik heb stellig de indruk dat jouw Christus en de mijne niet Dezelfde zijn.
Sterker nog, ik weet het wel zeker.

Mijn Christus is Liefdevol en barmhartig.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 11 jan 2005 22:33

mijn God is de God van lot, wiens vrouw door God verandert werd in een zoutpilaar. mijn God is de God van liefde, want Hij heeft Zijn Zoon gegeven voor onzer behoud. 1 kant spreekt jou aan, maar de andere niet.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

caprice

Berichtdoor caprice » 11 jan 2005 22:33

En God is vandaag nog dezelfde, als in de 18e eeuw, 17 eeuw, 15e eeuw, 8e eeuw, 1e eeuw, of wanneer dan ook. En Hij blijft dezelfde tot in der eeuwigheid.

Met een eindeloze liefde voor Zijn volk, het evangelie is voor hen een reuke des levens ten leven, maar wee hen die zich niet bekeren van hun boze wegen. Voor en is het evangelie een reuke des doods ten dode.

caprice

Berichtdoor caprice » 11 jan 2005 22:36

Mensen, er zijn 2 wegen. Camoufleer die brede weg en zijn einde nu toch niet, want velen lopen op de brede weg, denkende dat ze van kracht tot kracht mogen voortgaan op de smalle weg ten leven, maar zij bedriegen zich voor die eindeloze eeuwigheid!

Terug naar “Archief”