Meerdere partners toegestaan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 27 jan 2005 14:42

Dus omdat je met beide trouwde was het geen overspel???
Sjonge zeg, wat was het voor die vrouw dan? Die trouwde toch zeker niet met die ander. Alleen die man.
Of geld overspel alleen als het de man betrefd. Dus als de vrouw er een ander bij neemt.
Zodra jij een tweede vrouw neemt pleeg je voor de eerste overspel.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 jan 2005 14:48

tekst? waar staat dat ;-) Ik moet niet aan het idee denken dat je twee vrouwen zou hebben dat zei duidelijk. Maar aan de hand van de Bijbel wordt het niet verboden.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

joepie

Berichtdoor joepie » 27 jan 2005 15:22

Ik zou zeggen: lees nog eens dit topic helemaal door dan zul je diverse teksten tegenkomen.
En andere opmerkingen die betrekking hebben op steeds weer de vraag: tekst?
Niet alles staat letterlijk in de Bijbel.
Dus kun je het ook niet letterlijk met een tekst aanhalen.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 jan 2005 15:25

Het een vlees zijn, je hebt seks met een vrouw of een man dan ben je dus een vlees met iemand, als je met zijn drieen seks hebt ben je dus ook een vlees, als je dat door gaat trekken is dat dus ook geen probleem een geen overspel. Er staat niet , gij zult met twee een vlees zijn...

maar alleen het idee al :?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jan 2005 19:00

joepie schreef:Niet alles staat letterlijk in de Bijbel.
Dus kun je het ook niet letterlijk met een tekst aanhalen.

En zo is dat! :)

Raido heeft gelijk wbt het trouwen met meerdere vrouwen. En het blijkt toch duidelijk genoeg uit de bijbel dat polygamie niet als overspel werd gezien. Want Ruben was wel fout dat hij een vrouw van zijn vader nam, maar Izak was niet fout dat hij meerdere vrouwen had. Anders zou dat er ook wel ingestaan hebben (niet alles staat letterlijk in de bijbel :P ).

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 28 jan 2005 04:28

Izak (v.z.m.h.) had maar 1 vrouw, Engelandvaarder 8)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 jan 2005 10:47

Gershwin schreef:Izak (v.z.m.h.) had maar 1 vrouw, Engelandvaarder 8)

Duh, dat zei ik toch, o delight of my eyes. 8)

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 28 jan 2005 15:54

Aragorn schreef:Raido heeft gelijk wbt het trouwen met meerdere vrouwen. En het blijkt toch duidelijk genoeg uit de bijbel dat polygamie niet als overspel werd gezien. Want Ruben was wel fout dat hij een vrouw van zijn vader nam, maar Izak was niet fout dat hij meerdere vrouwen had. Anders zou dat er ook wel ingestaan hebben (niet alles staat letterlijk in de bijbel :P ).

Wat concludeer ik uit deze woorden? Dat Aragorn (m.h.v.v.) denkt dat Izak meerdere vrouwen had. Of dat hij zijn grammatica niet zo goed beheerst.

Goodbye.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 jan 2005 16:11

Gershwin schreef:
Aragorn schreef:Raido heeft gelijk wbt het trouwen met meerdere vrouwen. En het blijkt toch duidelijk genoeg uit de bijbel dat polygamie niet als overspel werd gezien. Want Ruben was wel fout dat hij een vrouw van zijn vader nam, maar Izak was niet fout dat hij meerdere vrouwen had. Anders zou dat er ook wel ingestaan hebben (niet alles staat letterlijk in de bijbel :P ).

Wat concludeer ik uit deze woorden? Dat Aragorn (m.h.v.v.) denkt dat Izak meerdere vrouwen had. Of dat hij zijn grammatica niet zo goed beheerst.

Close-reading, my dear.. er staat slechts dat Izak niet de fout maakte meerdere vrouwen te hebben. :mrgreen:

Maar je hebt gelijk, ik verkeerde in de veronderstelling dat hij er meerdere had.. wie was z'n vrouw dan?

Overigens doet dat nog niet zo heel veel af van m'n argument, want dan vul je voor Izak gewoon Jacob in. :)

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 28 jan 2005 20:00

Ok, dus ik had gewoon gelijk. Zeg dat dan :)

Goodbye.

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 30 jan 2005 19:50

ik ben het er helemaal niet mee eens om meerdere partners te hebben!! wel vind ik het raar dat als jongens "vreemdgaan" ze stoer zijn en dat als meisjes dat doen dat ze dan opeens een slet zijn!! :shock: :?:

als mijn vriend nog een vriendin zou hebben zou ik hem niet meer willen.. net of je niet goedgenoeg ben enzo! ik zou het zeker erg vinden als hij het achter mijn rug om doet! als iemand jou niet goed genoeg vind of wat dan ook vind ik het op ze minst wel aardig dat hij of zij dat even tegen je zou zeggen... mischien dat je er wat aan kan doen!
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

Terug naar “Archief”