Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 dec 2004 17:02

Tja, ik heb met oud en nieuw een avonddienst, dus ben precies op tijd thuis :mrgreen: En gelukkig kan ik ook lekker uitslapen op nieuwjaarsdag want wij hebben pas 12 uur kerk :!: :lol:

Tschijnt heel gezellig te zijn dus we zien het wel!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 20 dec 2004 17:24

Ik moet 1ste(dagdienst) en 2de kerstdag(vroege dienst) werken!
Das op zich wel balen. Vooral 1ste kerstdag want adn ben ik laat thuis en kan dan gelijk door naar de kerk! Heb dan zelfs amper tijd om te eten.
2de kerstdag ben ik wel vroeg thuis, dat scheelt weer!

Zelf vind ik er niets aan om met feestdagen te werken! De instelling is christelijk en er is een dienst (waar ik niet heen ga), maar verder gaat het alleen om het eten en eventuele bezoek!
geef mij maar een gewone door de weekse dienst!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 dec 2004 17:34

Bij ons schijnt het super gezellig te zijn, met oud en nieuw lekker hapjes eten enzo en mensen die normaal om 8 uur op bed liggen blijven nu ook op tot 12 uur!!! Wilde eigenlijk nachtdienst werken, lijkt me heel gezellig maar avond ook!
Met kerst lijkt het me wel minder volgens mij gaat het bij ons alleen om eten en eten en eten en nog eens eten. Er is ook geen speciale dienst, alleen op zondag de gewone kerkdienst, maar het ziekenhuis is ook 'algemeen' en de kerkdiensten stellen ook niks voor (vind ik dan :) )

Philindertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Philindertje » 21 dec 2004 08:57

ik moet dus op tweede kerstdag van 7.00 - 15.30 werken... maar ik heb er eigenlijk helemaal geen problemen mee. Tuurlijk is het ook wel leuk om lekker thuis te zitten met familie enzo, maar ik ben het nu gewend om ongeveer één keer in de twee weken op zondag te werken en dus is het voor mij ook niet raar om met kerst of oud en nieuw te werken... ik denk dat jullie allemaal wel weekenddiensten draaien dus dat zullen jullie wel herkennen.
Ik vind het eigenlijk wel iets hebben, met kerst werken, want je kan er zo echt een leuke dag van maken voor de mensen. Veel mensen krijgen bezoek, leuk voor hen, er is lekker eten... en ik hoop dat er ook wat tijd voor mij is om ff bij iemand te gaan zitten die geen bezoek krijgt!! Ik vind het echt leuk om een keer iets extra's ervan te maken. Want die mensen hebben zo weinig leuke dingen...
Met oud&nieuw werken lijkt me trouwens minder leuk. Zeker de nachtdienst (als afdelingsassistent hoef ik gelukkig geen nachtdiensten te draaien) lijkt me flink balen!!! een vriendin van mij moet wél die nachtdienst werken. Ik weet nie, op de één of andere manier vind ik oud & nieuw echt een vriendenfeest... en dus is t nie leuk om dan te werken!

Maarruhhh werkze aankomende twee weekenden :wink:
Spoedig zullen wij Hem zien
en voor altijd op Hem lijken
en Jezus kennen, zoals Hij is...
Amen!!

Alwin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Alwin » 21 dec 2004 09:16

Niet alleen in de zorg werken ze de feest dagen hoor.

Ik werk als beveiliger en moet 1e en 2e kerstdag werken. Als ik dan geluk heb ben ik oud en nieuw vrij. Ik ben al blij dat ik niet oud en nieuw nacht hoef te werken daar is echt niks aan.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 dec 2004 00:11

Alwin schreef:Niet alleen in de zorg werken ze de feest dagen hoor.

Ik werk als beveiliger en moet 1e en 2e kerstdag werken. Als ik dan geluk heb ben ik oud en nieuw vrij. Ik ben al blij dat ik niet oud en nieuw nacht hoef te werken daar is echt niks aan.

Ik dacht al wat doet Alwin hier! :lol:

idd is snachts werken helemaal niets!
Ik vind het opzich niet zo erg om met kerst te werken! Alleen moet ik van 9 tot 5 werken 1ste kerstdag! Voordat ik thuis ben is het half zes en om zes uur gaan we alweer naar de kerk! dat is meer een racedag!
Daarom vind ik dat ik 2de kerstdag wel eerder weg mag en werk dan van 7:30 tot 14:00!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 dec 2004 12:59

lammetje schreef:Tja, ik heb met oud en nieuw een avonddienst, dus ben precies op tijd thuis :mrgreen: En gelukkig kan ik ook lekker uitslapen op nieuwjaarsdag want wij hebben pas 12 uur kerk :!: :lol:

Tschijnt heel gezellig te zijn dus we zien het wel!

dat is leuk om avond dienst te draaien met oud en nieuw. Heb ik vorig jaar ook gedaan. Kun je toch nog alles mee maken.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 04 jan 2005 13:54

khad eerste kerstdag ochtenddienst en t was heeeel gzellig hoor!! okeej de mensen snappen het niet allemaal meer maar ze vinden de aandacht erom heen heeeel leuk!!!!
PaSaP Hoogh!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 jan 2005 17:10

Zo de feestdagen zijn weer om!
Wat betreft m'n werk ben ik er blij om. De bewoners snapten niets van al die 'vreemde' dagen en raakten in de stress.
nu kan het dagelijkse leventje weer beginnen en de bewoners weer rustig worden.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 jan 2005 17:22

Ja zeg dat wel, de feestdagen waren heel gezellig maar van mij mogen al die mensen weer rustig worden :P
Maar die avonddienst was heel erg gezellig, gedanst met mensen, ze genoten echt!

Werkse allemaal, ik moet nog 2 dagen en ga dan op vakantie 8) :lol:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 jan 2005 17:39

lammetje schreef:Ja zeg dat wel, de feestdagen waren heel gezellig maar van mij mogen al die mensen weer rustig worden :P
Maar die avonddienst was heel erg gezellig, gedanst met mensen, ze genoten echt!

Werkse allemaal, ik moet nog 2 dagen en ga dan op vakantie 8) :lol:

ik heb morgen mijn laatste dienst! ga donderdag mijn koffer inpakken en de laatste boodschappen doen!
Di evakantie hebbne we wel verdiend na al dat werken met de feestdagen!

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 04 jan 2005 18:28

Ik hoefde niet eens te werken met de feestdagen! Heerlijk, zo'n stage zonder verplichtingen! Nog 2 weken en dan op naar de volgende stage voor een half jaar! Wie nog plekken heeft.....ik heb nl. nog niks gevonden en moet er over 5 weken beginnen.... :|
Engaged @ 07-01-2005

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 04 jan 2005 18:51

M@rije schreef:Ik hoefde niet eens te werken met de feestdagen! Heerlijk, zo'n stage zonder verplichtingen! Nog 2 weken en dan op naar de volgende stage voor een half jaar! Wie nog plekken heeft.....ik heb nl. nog niks gevonden en moet er over 5 weken beginnen.... :|

zoekt de school niet voor jouw dan?

Ik begin in februari begint mijn volgende stage van 10 weken weer. Deze keer ga ik in een verpleeghuis, op een PG afdeling stagelopen. Ikheb er nog niet veel zin in :?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 04 jan 2005 20:54

hoihoi ik doe ook 'n opleiding in de zorg. dis men 1e jaar en kheb net een stage achter de rug. tis erg gaaaaaaaf!!!!
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 04 jan 2005 23:42

En ik werk in een algemeen ziekenhuis. Eind dit jaar hoop ik mijn presentatie te doen. En dan ben ik na eerst ziekenverzorgende geweest te zijn, verpleegkundige
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Terug naar “Archief”