Hoe rot is het als je ex met een ander gaat???

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 mar 2005 17:26

Flex187 schreef:
Raido schreef:Als je van hem houd, zoen je hem plat, en laat je hem nooit meer gaan.. hou je niet van hem... dan is hij een kneus, een nono, een nerd een zak hooi

Dit is wel een mooi voorbeeld van zwart-wit denken ;)

Nee, subjectivistisch. :)

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 11 mar 2005 17:59

Sorry maar dan zou het voor mij echt over en uit zijn. Ik houd niet van ge-experimenteer. Blijkbaar istie dan nog niet helemaal zeker van zijn gevoelens dus laat dan maar...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 mar 2005 18:47

Lorijntje schreef:Sorry maar dan zou het voor mij echt over en uit zijn. Ik houd niet van ge-experimenteer. Blijkbaar istie dan nog niet helemaal zeker van zijn gevoelens dus laat dan maar...

voor mij netzo!! het zou dan over en uit zijn!!

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 11 mar 2005 18:48

finito!!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 mar 2005 19:01

Lorijntje schreef:Sorry maar dan zou het voor mij echt over en uit zijn. Ik houd niet van ge-experimenteer. Blijkbaar istie dan nog niet helemaal zeker van zijn gevoelens dus laat dan maar...

Saaj figuur. :P

Maar waarom zijn jullie zo stellig? Houden jullie alleen maar van iemand op bepaalde voorwaarden ofzo?

4ever2all
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 4ever2all » 11 mar 2005 19:31

Ben het wel met Aragorn eens. Als je echt van iemand houd kun je echt niet zomaar zeggen "nou de mazzel en ik hoef je nooit meer te zien" Ik zou ook erg boos zijn maar het wel weer accepteren. Tenminste... als ik echt van hem hield.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 11 mar 2005 19:39

Ofwel als een jongen het niet helemaal zeker weet, je was hopeloos verliefd... en dan gewoon.. rot voor je, zoek maar een ander...

dan mag je je echt gaan afvragen, hield ik wel van hem?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 mar 2005 11:21

Aragorn schreef:

Saaj figuur. :P

Maar waarom zijn jullie zo stellig? Houden jullie alleen maar van iemand op bepaalde voorwaarden ofzo?

mwah, kan me die stelligheid wel voorstellen! Als jouw vriendin vreemd zou gaan, dan wil je haar denk ik (neem ik aan ;)) toch ook niet meer? Dat is toch net zo goed een voorwaarde?

4ever2all
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 4ever2all » 12 mar 2005 11:30

Ik weet niet of het dan aan mij licht, maar toen ik van een ander! hoorde dat mijn vriend was vreemd gegaan was ik echt woest :x Ik heb geschreewd, gescholden en zelfs gevloekt (heb ik nu spijt van) maar na een beetje uitleg en veel tijd kwam ik er achter dat ik hem toch niet wilde missen. Hij had er spijt van en zou het niet meer doen en ik miste hem zo dat ik het hem vergeven kon. Vergeten doe ik het niet maar vergeven is iets anders.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 12 mar 2005 11:48

Ik zou hem ook wel kunnen vergeven,
en zou misschien ook wel verder met hem kunnen.
(Ligt er aan wat zijn instelling is.)

Iedereen verdient nieuwe kansen.

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 12 mar 2005 13:40

Eén van de belangrijkste dingen in een relatie is vertrouwen. Hoe kun je iemand nog vertrouwen die vreemd is gegaan? Ik vind het een prettig idee dat als je vriendin met haar eigen vriendengroep een avond uitgaat je je geen zorgen hoeft te maken.

Voor mij zou het meteen over zijn, hoeveel spijt ook, het vertrouwen is gewoon weg.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 mar 2005 14:42

Jeronimuz schreef:Eén van de belangrijkste dingen in een relatie is vertrouwen. Hoe kun je iemand nog vertrouwen die vreemd is gegaan? Ik vind het een prettig idee dat als je vriendin met haar eigen vriendengroep een avond uitgaat je je geen zorgen hoeft te maken.

Voor mij zou het meteen over zijn, hoeveel spijt ook, het vertrouwen is gewoon weg.

ja dat ednk ik dus ook.. ik bedoel hij heeft het dan een keer gedaan en zegt het niet weer te doen.. maar ik denk dat ik hem dan niet zo snel meer zou vertrouwen.. want ja wie weet doet hij het weer...

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 12 mar 2005 19:11

Ja inderdaad... Ik denk dat het dan wel lang duurt voor het vertrouwen weer is zoals het was.
Toch zit er ook wat in dat iemand een nieuwe kans mag krijgen....
Ik weet niet precies hoe ik met zo'n situatie zou omgaan. Het ligt aan zoveel dingen.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

4ever2all
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 4ever2all » 12 mar 2005 19:55

Misschien moet ik mijn verhaal aanvullen met verdere omstandigheden. Door het feit dat hij met vrienden op vakantie was en absoluut niet gewend aan drank en dan in een ander land, heb ik er wel iets meer begrip voor gehad. Later dan, in eerste instantie absoluut niet!
Je hebt gelijk als je zegt dat je vertrouwen beschaamd is, maar door goede gesprekken komt dit toch weer een beetje terug en dan moet je het denk ik toch weer een kans geven om te groeien.

Als je helemaal geen vertrouwen meer hebt kun je inderdaad beter stoppen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 mar 2005 20:08

Jannoek schreef:
Aragorn schreef:Maar waarom zijn jullie zo stellig? Houden jullie alleen maar van iemand op bepaalde voorwaarden ofzo?

mwah, kan me die stelligheid wel voorstellen! Als jouw vriendin vreemd zou gaan, dan wil je haar denk ik (neem ik aan ;)) toch ook niet meer? Dat is toch net zo goed een voorwaarde?

Dat zou dan idd een voorwaarde zijn, maar ik heb nooit gezegd dat ik haar niet meer zou willen als ze vreemd zou gaan.

Het ligt natuurlijk helemaal aan de omstandigheden en aan hoe die ander er tegenoverstaat (het lijkt me duidelijk dat je niet verdergaat als de ander het geen bal kan interesseren), maar ik begrijp niet dat je die optie bij voorbaat uitsluit. Vertrouwen zal idd moeilijk zijn, maar ook daar valt aan te werken. In het kader van 'de liefde vergeeft alle dingen', snap ik niet dat je in dit opzicht zo keihard kunt zijn. Natuurlijk is het niet simpel en het kan ook dat het gewoon niet meer werkt, maar als je echt van iemand houdt wil je die toch een kans geven?

Kortom: ik sluit me aan bij AikonGirl en 4ever2all. :)

Terug naar “Archief”