gebruik van make-up is hoererij?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 30 aug 2004 15:54

Mariamagdalena schreef:Jas houdt niet van makeup, hij ziet ons liever zo:
Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen: ha ha humor MM :!: :wink: :P

joepie

Berichtdoor joepie » 30 aug 2004 15:56

Afbeelding

Jij toch ook?! Maar dan met make-up. :-k
Maar even voor de duidelijkheid, dat heeft jas nooit gezegd.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 30 aug 2004 15:57

Nee maar hij doet wel zo ?:|

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 30 aug 2004 16:01

Natuurlijk, een schone blinkende vloer is toch het sieraad van een deugdelijke huisvrouw :|

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 30 aug 2004 16:11

Mariamagdalena schreef:Jas, gebruikt jou vrouw nooit makeup dan? En je dochters en/of schoondochters ook niet?

Hoevaak moet ik nog uitleggen dat ik zelf niks heb tegen het gebruik van make-up? Ik verwoord slechts de heersende gedachten hierover op basis van een interpretatie van de Bijbel en kerkleer door reformatorischen die nogmaals niet de mijne is en die ik zelfs ervaar als een schijnwaarheid. Het enige wat ik dus doe is de frictie tussen leer en leven in refoland aan de kaak stellen. Overigens gebruikt mijn vrouw geen make-up. Zij is een frisse verschijning van zichzelf. Gode zij dank. Dochters heb ik niet, waarvoor nogmaals Gode zij dank.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 30 aug 2004 16:14

oooh die laatste zin is nie leuk hoor :wink: :x :mrgreen: heb je wat tegen meisjes dan?

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 30 aug 2004 16:22

jas schreef:
Mariamagdalena schreef:Jas, gebruikt jou vrouw nooit makeup dan? En je dochters en/of schoondochters ook niet?

Hoevaak moet ik nog uitleggen dat ik zelf niks heb tegen het gebruik van make-up? Ik verwoord slechts de heersende gedachten hierover op basis van een interpretatie van de Bijbel en kerkleer door reformatorischen die nogmaals niet de mijne is en die ik zelfs ervaar als een schijnwaarheid. Het enige wat ik dus doe is de frictie tussen leer en leven in refoland aan de kaak stellen. Overigens gebruikt mijn vrouw geen make-up. Zij is een frisse verschijning van zichzelf. Gode zij dank. Dochters heb ik niet, waarvoor nogmaals Gode zij dank.

*kan het niet laten :? *
Okee, nu komt de aap uit de mouw. Heb ik daar al mn energie in gestoken....blijkt dat je alleen een bepaalde heersende gedachte over make-up in de reformatorische gezindte, waar je zelf niet eens achter staat, ter discussie wil stellen.

Blijkt tijdens die discussie heersende gedachte over make-up gebruik niet toepasselijk te zijn voor alle reformatorisch-christelijk mensen, wat ik, mariamagdalena, Arargon, Jiallykelly en nog een aantal al aangaven, zijn desbetreffende personen opeens niet ''reformatorisch'' volgens jou, sterker nog, we verloochenden de reformatorische leer van de 3-eenheid omdat we wat beheerst make-up gebruik niet verkeerd vinden. .

Jas, ik begin je nu een beetje een grappenmaker te vinden 8)
Laatst gewijzigd door meschianza op 30 aug 2004 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 30 aug 2004 16:25

jas schreef:

Een frisse verschijning van zichzelf?
Afbeelding

Gode zij dank!

En leg nog maar een aantal keer uit waarom je een topic opent over makeup en wij het niet over makeup mogen hebben?
Afbeelding

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 30 aug 2004 16:26

En wat is er mis met dochters???? Waarom alleen zonen???????
Afbeelding

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 30 aug 2004 16:30

Mariamagdalena schreef:En wat is er mis met dochters???? Waarom alleen zonen???????

Die gebruiken geen make-up. Dan krijgttie die heidense rommel niet in huis :wink:

On topic mensen, ( hoe moeilijk dat ook in dze ''discussie'' is omdat het onderwerp per pagina lijkt te veranderen) of er gaan berichten verdwijnen. :)
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 30 aug 2004 18:34

meschianza schreef:
jas schreef:

*kan het niet laten :? *
Okee, nu komt de aap uit de mouw. Heb ik daar al mn energie in gestoken....blijkt dat je alleen een bepaalde heersende gedachte over make-up in de reformatorische gezindte, waar je zelf niet eens achter staat, ter discussie wil stellen.

Blijkt tijdens die discussie heersende gedachte over make-up gebruik niet toepasselijk te zijn voor alle reformatorisch-christelijk mensen, wat ik, mariamagdalena, Arargon, Jiallykelly en nog een aantal al aangaven, zijn desbetreffende personen opeens niet ''reformatorisch'' volgens jou, sterker nog, we verloochenden de reformatorische leer van de 3-eenheid omdat we wat beheerst make-up gebruik niet verkeerd vinden. .

Jas, ik begin je nu een beetje een grappenmaker te vinden 8)

Dat je de drie-eenheid er bij sleept is listig van je. Ik heb het daar toch echt nooit over gehad. Je zoekt een stok om te slaan. Als je goed nadenkt, doet het er niet toe, of ik er zelf wel of niet achter sta. Ik ken de leer tot in den treure, en die komt voor het grootste deel niet overeen met wat hier verkondigd wordt. Je gebruikt nu dezelfde argumentatie als de slang tegen Eva; "Is het ook dat God gezegd heeft: Gijlieden zult niet eten van allen boom dezes hofs", hetgeen God dus duidelijk niet gezegd had. Voor alle duidelijkheid dus, ik hang make-up gebruik niet op aan de leer van de drie-eenheid, die toevoeging komt van jou en is derhalve ook voor jouw rekening.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 30 aug 2004 18:36

Nou, jij durft Meschianza nogal behoorlijk te beschuldigen, zeg :roll: wat een vergelijking?
Ben jij eigenlijk wel een Christen? Heb je je naaste wel lief?
Je durft nogal wat tegen haar te zeggen, zeg! Niettegeloven!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 30 aug 2004 18:41

Mariamagdalena schreef:
En leg nog maar een aantal keer uit waarom je een topic opent over makeup en wij het niet over makeup mogen hebben?

Je liegt, zoals zovelen hier. We hebben het al die tijd al over make-up en ja, idd, niet alleen over make-up.
Pak me op dingen die ik wel gezegd heb, maar schuif me niet van alles in de schoenen waar ik niets vanaf weet. Ik heb respect voor vrouwen en jij koppelt nu make-up gebruik aan de vrouw als huisslavin. M.a.w. als men vindt dat make-up gebruik niet strookt met de reformatorische beginselen, kan het niet anders dan dat men ook vindt dat de vrouw zich maar bij het huishouden moet houden, dus boenen, strijken wassen, etc. En van haar recht gebruik maken natuurlijk... het aanrecht.
Maar dit alles heb ik dus nooit gezegd. Ik heb tot nu toe geloof ik maar 2 of 3 mensen gezien die integer reageren. Caprice omdat ze het grotendeels met me eens is. En Joepie omdat ze begrijpt wat ik wil aantonen.

joepie

Berichtdoor joepie » 30 aug 2004 18:44

Nou, nou. Het gaat van weerskanten hoor.
En er worden inderdaad dingen gezegd die niet zo door Jas gezegd zijn.
Dus niet overdrijven graag.
Er worden gewoon steeds dingen bijgehaald die helemaal niet aan de orde zijn en welke Jas ook niet bedoeld.

Het is nu eenmaal zo dat zaken die 30 jaar terug gewoon niet konden tegenwordig geen isseu meer zijn. Dus komt dat dan doordat God veranderd is of doordat de mens veranderd en de Bijbel naar zijn/haar hand gaat zetten zo het uitkomt.
Volgens mij zegt jas niet dat het weer terug moet naar vroeger.
Maar hoe komt dat nu, en is het wel zo een goede ontwikkeling?

Denk dat ik het zo aardig verwoord heb? :wink:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 30 aug 2004 18:44

jas schreef:Je liegt, zoals zovelen hier.

jij koppelt nu make-up gebruik aan de vrouw als huisslavin.

Dank je voor de beschuldiging. En dank je voor je OORDEEL.

Waar slaat het op dat ik makeup koppel aan huisslavin?
op een grappig plaatje wat ik postte, wat op MIJ slaat??
Bovendien ben ik helemaal niet geemancipeerd of zo, absoluut niet.

Waar ben je mee bezig, joh?
Waarom voel je je door iedereen aangevallen?????
Laatst gewijzigd door Mariamagdalena op 30 aug 2004 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”