Badkleding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 15 jul 2004 20:10

Nou, jullie moeten dus niet in Frankrijk naar een zwembad gaan, want daar is het overal verboden om in een boxershort te zwemmen. Met oog op hygiene. Jongens moeten dus gewoon een ouderwetse zwemslip, anders word je het zwembad uitgestuurd.
Voor toeristen die geen klein zwembroekje hebben, hebben ze er meestal wel eentje te leen :wink:

ik kan met de tijd ook nog herinneren dat je in Nederland als meisje verplicht een badmuts op moest. Zo'n naar rubber stinkende zwetende badmuts #-o

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Badklding

Berichtdoor Hydro » 15 jul 2004 20:39

Maarten schreef:
Gandalf schreef:Wat dat laatste betreft over dat op gezette tijden naar het strand, omdat je anders verkeerde dingen ziet, riekt dat niet naar Farrizeïsme? Allerlei wetten wat wel en niet mag. Als christen ben je niet van de wereld, maar sta je wel in de wereld. Dat is de realiteit van het christen-zijn. Je staat midden in de wereld en die zal aan je trekken.
dat klopt Gandalf, maar dat betekent niet dat je de plaatsen waarvan je weet dat daar de zonde harder aan je trekt dan maar op moet zoeken. Tja, ik weet dat ik moet vechten tegen de zonde, dus dan ga ik maar een plaats opzoeken waar het extra moeilijk is. Dat lijkt mij geen goede houding.

Ik zeg ook niet datje juist die plaatsen op moet zoeken zodat je lekker tegen de zonde kunt vechten? Je gaat toch niet naar het strand om mensen te kijken? In een beetje winkelstraat in een grote stad kom je net zo goed zulke verleidingen tegen. Moet je dan ook maar niet naar die plekken gaan? Mag je als jongen/man ook niet meer mee met je vrouw/vriendin ondergoed kopen omdat er in die winkels dames in ondergoed staan? Je ontkomt er als christelijk opgevoedt persoon niet aan om met verleiding in aanraking te komen.

Maarten schreef:[
Maar als christen heb je ook de taak om daar het Licht uit te stralen. Er staat nergens in de bijbel dat de christenen zich terugtrokken uit de wereld vanwege (mogelijke) verleidingen. Zelfs onze Heiland wandelde en leefde middenin de wereld met z'n verleidingen.
Jezus leefde inderdaad middenin de verleidingen, maar ik lees nergens dat Hij plaatsen van verleiding opzocht om Zich daar te vermaken. Verder lijkt het mij dat je op een strand redelijk Licht uitstraalt als je daar in een zwart pak rond gaat hobbelen ;) Maar hoe doe jij dat dan, dat Licht uitstralen op het strand? Even heel concreet? Een tekst op je zwembroek of badpak of bikini? Of met een spandoek, of door actief te gaan evangeliseren? Je maakt met wel nieuwsgierig....

Het was meer in het algemeen bedoeld dat je, vanwege de verleiding die vanuit de "wereld" op je afkomt, je niet terug moet trekken in je eigen bolwerkje. Ik hou zowieso niet van het strand, dus kom daar ook niet, of nauwelijks. Wat dat licht uitstralen betreft, ik doe dat helaas veel e weinig.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 15 jul 2004 20:48

Mondriaan schreef:
Wat mag je dan nog wel samen doen als je net een vriendin hebt? Mag je dan wel 's avonds naar dezelfde kamer om samen te eindigen (en daarna of ervoor wat te knuffelen)? Als je samen gaat zwemmen, doe je dat toch niet omdat je elkaar dan met minder kleren aan ziet dan normaal? Kom op hé...

HA Gandalf Ik heb een vriendin Ik weet wie ik ben en wat mijn gevoelens zijn als ik met mijn vriendin naar het strand ga weet ik dat ik je elkaar anders zie als normaal en dat verleiding nog dichter bij is! En we hebben samen dat we dit niet willen!

Ik herken me helemaal in wat je zegt (alleen die vriendin niet :wink:). Ik heb ook verkering gehad en weet dus ook wat gevoelens zijn. Misschien moet je het eens van deze kant bekijken. Wees God er dankbaar voor dat Hij je die gevoelens gegeven heeft. Dat je van elkaar mag en kunt genieten. Ik bedoel niet dat je dan direct maar alles moet gaan ontdekken. Geniet van elkaars aanwezigheid en de dingen die je samen onderneemt. Ook samen zwemmen hoort daarbij. Gewoon samen lekker ontspannen en gezelligheid met elkaar. Je bent toch niet de hele tijd dat je aan het zwemmen aan het denken aan wat er onder dat badpak/bikini zou zitten? Dat weet je toch wel. Alleen hoe het eruit zal zien...

Oke, als je zou gaan zwemmen omdat je dan de ander minder gekleed ziet, dan ben je niet goed bezig. Maar geniet toch van alles wat God je geeft. Wees dankbaar dat je lichaam reageert als je vriendin je knuffelt, dan weet je dat alles werkt zoals het zou moeten werken. Maar laat het geen obsessie worden.

Btw, waarom zou je dan wel alleen mogen zwemmen (dan zie je tenslotte ook dames in zwemkleding) en niet met je vriendin? Of gaat het om de verlangens die je dan naar je vriendin zou hebben?
Afbeelding

Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 15 jul 2004 21:21

ik ga niet naar t strand om mensen te kijken, maar ik vind het wel een prettige bijkomstigheid ;)
maar dat betekent niet dat ik er gelijk boven op wil springen, en ook niet dat er sprake is van sexuele verleiding, sorry hoor, maar als ik sommige reacties lees dan krijg ik de indruk dat refo's sexueel gefrustreerd zijn, je wordt meteen verleid door een mooie dame, sorry, maar ik kijk dan gewoon even naar de mooie dame naast me en dat is een paardenmiddel, nou heeft niemand zo'n mooie vriendin als ik, maar probeer t eens, t helpt :p

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 16 jul 2004 09:46

thespiritisinsideus schreef:ik ga niet naar t strand om mensen te kijken, maar ik vind het wel een prettige bijkomstigheid ;)
maar dat betekent niet dat ik er gelijk boven op wil springen, en ook niet dat er sprake is van sexuele verleiding, sorry hoor, maar als ik sommige reacties lees dan krijg ik de indruk dat refo's sexueel gefrustreerd zijn, je wordt meteen verleid door een mooie dame, sorry, maar ik kijk dan gewoon even naar de mooie dame naast me en dat is een paardenmiddel, nou heeft niemand zo'n mooie vriendin als ik, maar probeer t eens, t helpt :p

Volgens mij heeft niemand hier beweerd er boven op te willen springen. Maar dan kun je toch nog steeds vinden dat een string (bijv.) niet echt netjes is en niet eerbaar?

Ik zou namelijk absoluut niet met mijn vriendin naar het strand willen als ze een string aan zou doen. Zout maar op, no way.
Geen commentaar

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 16 jul 2004 18:27

Gandalf schreef:
Mondriaan schreef:
Wat mag je dan nog wel samen doen als je net een vriendin hebt? Mag je dan wel 's avonds naar dezelfde kamer om samen te eindigen (en daarna of ervoor wat te knuffelen)? Als je samen gaat zwemmen, doe je dat toch niet omdat je elkaar dan met minder kleren aan ziet dan normaal? Kom op hé...

HA Gandalf Ik heb een vriendin Ik weet wie ik ben en wat mijn gevoelens zijn als ik met mijn vriendin naar het strand ga weet ik dat ik je elkaar anders zie als normaal en dat verleiding nog dichter bij is! En we hebben samen dat we dit niet willen!

Ik herken me helemaal in wat je zegt (alleen die vriendin niet :wink:). Ik heb ook verkering gehad en weet dus ook wat gevoelens zijn. Misschien moet je het eens van deze kant bekijken. Wees God er dankbaar voor dat Hij je die gevoelens gegeven heeft. Dat je van elkaar mag en kunt genieten. Ik bedoel niet dat je dan direct maar alles moet gaan ontdekken. Geniet van elkaars aanwezigheid en de dingen die je samen onderneemt. Ook samen zwemmen hoort daarbij. Gewoon samen lekker ontspannen en gezelligheid met elkaar[color=darkred].[color=darkred] Je bent toch niet de hele tijd dat je aan het zwemmen aan het denken aan wat er onder dat badpak/bikini zou zitten? Dat weet je toch wel. Alleen hoe het eruit zal zien... [/color]Oke, als je zou gaan zwemmen omdat je dan de ander minder gekleed ziet, dan ben je niet goed bezig. Maar geniet toch van alles wat God je geeft. Wees dankbaar dat je lichaam reageert als je vriendin je knuffelt, dan weet je dat alles werkt zoals het zou moeten werken. Maar laat het geen obsessie worden.[/color]Btw, waarom zou je dan wel alleen mogen zwemmen (dan zie je tenslotte ook dames in zwemkleding) en niet met je vriendin? Of gaat het om de verlangens die je dan naar je vriendin zou hebben?

He gandalf bedankt ben het met je eens Het moet geen obsessie worden!
dat is heel belangrijk! Het is voor mij zelf zo dat ik dit nu met 4 maanden verkering te vroeg vind om nu al zo met elkaar om te gaan :)
Dat het over poos anders zal zijn weet ik ook! En ontspannen werk zeer zeker in het groeien naar elkaar! alleen zwemmen op zijn tijd! :-o

Rnn
Verkenner
Verkenner

Re: Badkleding

Berichtdoor Rnn » 17 jul 2004 15:38

[quote="Motormuis"][quote="jannes"]:D Hallo,

De bikini moet niet ordi zijn trouwens, wel stijlvol.....

Daar vind ik dus inderdaad wel het verschil liggen... Ik denk dat je zelf wel voelt of je er voor je gevoel 'eerbaar' bij loopt..!

joris

Berichtdoor joris » 19 jul 2004 09:45

Dus een naturistenstrand is nog steeds het beste. Sinds Golgotha moet het weer kunnen lijkt mij om in adam en evakostuur rond te baggeren. Gericht op God en niet op elkaars geslacht. We maken ons druk om kleding omdat het qua natuur niet bij ons hoort. We zijn naakt geschapen immers.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 19 jul 2004 10:16

joris schreef:Dus een naturistenstrand is nog steeds het beste. Sinds Golgotha moet het weer kunnen lijkt mij om in adam en evakostuur rond te baggeren. Gericht op God en niet op elkaars geslacht. We maken ons druk om kleding omdat het qua natuur niet bij ons hoort. We zijn naakt geschapen immers.

Wat een onzin, wat heeft Golgotha hiermee te maken? Gericht op God, ja, mee eens.

Maar niet gericht op elkaars geslacht? Dat vind ik naïef, je weet wel beter lijkt mij.

En trouwens, kleding is ook nog eens een keer praktisch in ons klimaat. Ik zie het al voor me, allemaal naakt. Nog smerig ook trouwens, ik zou dan niet graag ff op de stoel van m'n collega gaan zitten.

* Motormuis loopt al kotsend weg........ :mrgreen: :mrgreen: *
Geen commentaar

joris

Berichtdoor joris » 19 jul 2004 10:30

Golgotha heeft toch overal mee te maken? anders konden we het vergeten op deze wereld.

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 19 jul 2004 10:57

joris schreef:Sinds Golgotha moet het weer kunnen lijkt mij om in adam en evakostuur rond te baggeren.

Wat een nonsens. Alsof we "sinds Golgotha" onze gevoelens weer onder controle hebben...

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 19 jul 2004 11:08

joris schreef:Golgotha heeft toch overal mee te maken? anders konden we het vergeten op deze wereld.

Ja Joris, heb je helemaal gelijk in. Maar ik zie absoluut niet de link van Golgotha naar het al dan niet in je blote niksie gaan lopen. Maar goed, wellicht zie jij dingen die ik niet zie.....
Geen commentaar

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 19 jul 2004 11:11

Maar goed, wellicht zie jij dingen die ik niet zie.....

8)

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 19 jul 2004 11:28

joris schreef:Dus een naturistenstrand is nog steeds het beste. Sinds Golgotha moet het weer kunnen lijkt mij om in adam en evakostuur rond te baggeren. Gericht op God en niet op elkaars geslacht. We maken ons druk om kleding omdat het qua natuur niet bij ons hoort. We zijn naakt geschapen immers.

God was anders de eerste die Adam en Eva "kleding" aan deed na de zondeval.
Weest blij in de Heer !

Cirinde

Berichtdoor Cirinde » 19 jul 2004 11:36

mm tjah badpakken bikini, triangel bikini, mm mijn mening, dreaag wat jij lekker vind. als goed ons niet de wijsheid had gegeven hadden we nooit zulke mooie bikini's kunnen maken
en tzelfde geld voor topless als je je daarbij lekker vind voleen why not, God heeft toch jou lichaam geschapen met het idee dat het mooi is, wrom erniet mee showen?

Terug naar “Archief”