Schoonzusjes en zwagers

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 apr 2006 16:36

Ik heb sinds ik verkering heb, aan mn vriend zn kant 1 schoonzusje en 3 zwagertjes erbij gekregen. Grappig hoor....als je kleine zwagertje stiekem ook een beetje verliefd op je is....Maar ook soms weleens super irritant ;) Verder heb ik zelf hier thuis 1 as zwager (Het_Bureau) en 1 as schoonzusje erbij gekregen ;) Gezellige boel dus :)
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 apr 2006 17:45

Gisteravond gingen we bij Borkdudes broer & z'n vrouw op bezoek. Het was heel gezellig. Dit was de eerste keer dat ik een fatsoenlijk gesprek met hem (die broer) heb gevoerd... dus Borkdude en ik waren het erover eens dat het goed is dat ze getrouwd zijn :) Eigenlijk heeft hij niet zoveel met z'n broer, maar nu is het dus anders geworden. Mijn broertje is ook wel anders geworden sinds hij verkering heeft, echt leuk om te zien hoe goed de invloed van een vrouw op een man kan zijn :mrgreen:

Sproetje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sproetje » 02 mei 2006 22:45

Ik heb 2 broers, zijn allebei verliefd en de 1 gaat in oktober trouwen!!
Om het allemaal een beetje begrijpelijk te houden zal ik niet het hele verhaal vertellen want 1 broer heeft nogal een geschiedenis met vriendinnen!
Hij heeft 6 jaar samengewoond, september 2005 is dat uitgegaan en heeft sinds maart 2006 een nieuwe vriendin, ik ken haar nog niet zo heel goed maar komt heel spontaan en lief over, dus dat zit wel goed denk ik!
Mijn andere die gaat trouwen in oktober heeft een relatie met een meisje uit Zeeland.
Nu vind ik Zeeland een prachtige provincie werkelijk waar maar dat meisje is wat minder :shock:
Meisje heeft totaal geen eigen mening, zit maar een beetje vooruit te staren en gekke bekken te trekken en dat is het, meer komt er niet uit, nou broer is helemaal gelukkig (tenminste dat hoop ik) dus ik ben ook blij voor hem!
Maar ik heb wel zoiets van broer gaat trouwen en wat dan??? Blijven we contact houden of wordt het minder, hoe voelt hij zich? Is hij echt gelukkig of doet hij maar alsof???
Ik heb daar geen hoogte van, maar het beangstig mij wel, het is tenslotte wel mijn broer waar ik heel veel om geef en door zo;n meisje wordt mijn contact met hem wel verslechterd en ik doe echt mijn best om haar te accepteren maar het komt alleen maar van 1 kant en dat is die van mijn ouders, andere broer en mij!!
Dus het is nogal moeilijk en best pijnlijk zoals jullie misschien wel begrijpen!!!
Maar goed ik ga maar ophouden want hier worden jullie ook niet vrolijker van maar het lucht wel op hoor om het verhaal eventjes neer te zetten :lol:
Iemand die zichzelf aanprijst, is niet van waarde.
Maar als iemand door de Here geroemd wordt, is dat een bewijs van zijn waarde.
2 Corinthe 10:18

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 mei 2006 06:18

Zit je broer vast aan dat meisje? Ik bedoel, zie je hem ook weleens zonder haar?

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 08 mei 2006 15:54

wat dat betreft heb ik het niet zo getroffen met mijn schoonfamilie ( althans van mijn man zijn kant dan)

Vaak met verjaardagen laten ze mij links liggen, in hun ogen ben ik een jong broekie die het allemaal nog moet leren.
Op de verjaardag van mijn man of mij dan komen ze alleen om zich vol te (vr) eten en er is er geen 1 die wat aan je vraagt :?
ze gaan in een kringetje zitten met elkaar en praten gezellig over van alles en nog wat
Als ik ergens op reageer word er amper teruggereageerd...erg jammer vind ik dat maar heb me er inmiddels maar bij neergelegd ( zal het leeftijdsverschil wel zijn :roll: ) ( ik ben 26 en zij zijn al tegen de 40 of erboven)

Van mijn eigen kant heb ik wel een leuke schoonzus en zwager en sinds een half jaar heeft mijn broer verkering ( met iemand van refoweb :mrgreen: :mrgreen: ) en dat is echt een hele lieve meid!! dus daar krijg ik zeker ook een leuke schoonzus aan :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 08 mei 2006 17:17

Wie! Wie!? :P

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 mei 2006 17:24

Mijn zus gaat a.s. zomer trouwen, toch wel een apart idee, dat mn a.s. zwager dan echt mn zwager is :D
Hij is totaal anders dan ik ben, en ik zou hem nooooit hebben uitgekozen, maar het is een schat ;)
Helaas is hij ongelovig, en dat vind ik soms wel moeilijk, voor mijn zus, maar blijkbaar hebben ze samen een overeenstemming bereikt :)
Mijn broertje denkt amper aan meiden (naja, misschien wel, maar laattie niet merken) en mijn zusje denkt en kijkt er wel aan en naar, maar is nog veeeel te jong ;)

Dus in ons gezin zal het voorlopig bij 1 zwager voor mij, en 2 voor mn broertje en zusje (mijn vriend meegerekend) blijven
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 08 mei 2006 18:05

Sinds kort een geweldige zwager erbij.. de groep wordt groter, des te gezelliger!

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 08 mei 2006 18:52

Smurffie schreef:Wie! Wie!? :P

voor jou een vraag voor mij een weet :wink: :lol:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 mei 2006 00:39

Mijn zwager loopt al bij ons rond sinds ik 4 was. Dat is dus gewoon net zoiets als een broer voor me. Mijn schoonzus ken ik sinds ik een jaar of 10 ben denk ik, dus ook al wel lang en erg gezellig! M'n aaanstaande schoonzus is nog maar paar jaar in the picture, maar gaat ook prima. Goede smaak zit in de familie ofzo denk ik, haha!
En tóch is het contact met m'n echte zus en broers anders dan met de aanhang. Maar ja, het contact met m'n zus en m'n broers verschilt ook heel erg.
Nee, ik vind het allemaal prima. Ik geniet van onze (kleine) familie :)
pobody's nerfect

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 10 mei 2006 20:57

Ik heb het qua schoonfamilie reuze getroffen!! Mijn zwager (vriend van m'n zus) is een stille jongen maar aardig.

Van mijn vriend z'n kant is het altijd gezellig, altijd in voor een geintje, ik kan met mijn ene zwager heel goed over het geloof praten. Ik moet ze nog beter leren kennen aangezien ik nog maar kort ben ingeburgerd maar dat komt wel :wink: tot zo ver heb ik het heel goed getroffen!
Afbeelding

Moontjuh
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Moontjuh » 16 mei 2006 09:03

kheb 1 schoonzus waar je lekker lol mee kan hebben en leuke dingen doen. :P dus heb ik het maar goed getroffen....;)

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 16 mei 2006 09:48

Ik heb 2 schoonzussen, en 4 zwagers..en met allemaal kan ik het wel goed vinden! Er is wel verschil in natuurlijk.. Ik was 7 toen m'n oudste broer trouwde, dus ben eigenlijk altijd al schoonzussen enzo gewend! Met m'n schoonzussen trek ik verder niet echt op, doe dat meer met m'n zussen! Wel logisch..:) Als ik m'n zwagers met elkaar vergelijk heb ik (denk ik) met m'n oudste en jongste zwager het minst contact. Tja, dat zal wel aan het karakter liggen van hun en van mezelf! :wink:
Enne..er komen nog meer schoonzussen bij! Dus..gezellig!:)
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Sproetje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sproetje » 16 mei 2006 17:35

Lalage schreef:Zit je broer vast aan dat meisje? Ik bedoel, zie je hem ook weleens zonder haar?

Sorry voor de late reactie, maar ben een tijdje niet meer op het forum geweest :oops:

Ik zie mijn broer nooit zonder haar, als hij bij ons thuis is dan is zij er ook altijd bij!!!
En als hij eens alleen bij ons (wat dus weinig voorkomt) dan krijgen we heel weinig eruit en ontwijkt hij het onderwerp schoonzus :(
Iemand die zichzelf aanprijst, is niet van waarde.

Maar als iemand door de Here geroemd wordt, is dat een bewijs van zijn waarde.

2 Corinthe 10:18

girlpower
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girlpower » 30 mei 2006 10:28

van mijn vriend zijn kant 4 schoonzussen en 1 schoonzusje en 4 zwagers pfffffffffff was wel ff wennen als je alle namen nog moet onhouden maar er zijn er al wat getrouwd en verloofd en die verkering hebben dus een hele familie :D:D:D

verder heb ik van de andere kant geen schoonzusjes omdat mijn broertjesgeen verkering hebben

Terug naar “Archief”