thespiritisinsideus schreef:hehe, ik bedoel maar, maar om het beeld even eerlijk te maken, de reden waarom de SP tegen euthanasie heeft gestemd stond in verband met de afbraak van de zorg, de SP wil niet dat we in een land leven waar het beindigen van een leven van een terminaal zieke wel verder geregeld is, maar het menswaardig sterven niet
De SP is ABSOLUUT niet van plan om de abortuswet terug te draaien, dus wat dat betreft maakt het denk ik niet veel uit of ze toen al dan niet in de Tweede Kamer hadden gezeten, als je je er toch niet tegen afzet....
En de SP heeft inderdaad tegen de euthanasiewet gestemd, maar volgens mij was dat meer om de manier waarop de wet tot stand kwam/euthanasie gepleegd mocht worden, dan het echt er principieel tegen zijn.
Snorbaarder: Als de Bijbel echt een politiek handboek was, dan zou ik graag willen weten of ik op grond van de Bijbel voor of tegen oorlog (in elk opzicht) moet zijn, of ik voor uitbreiding van de EU moet zijn of niet. Dit vind ik echt niet terug in de Bijbel.
In de Bijbel staan hoogstens een paar richtlijnen (zorg voor de zwakkeren in samenleving, rentmeesterschap t.o.v milieu en er staan gewoon realistische dingen in, die je kunnen helpen tot een bep. standpunt te komen), maar een politiek handboek????

Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.