Welke kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 12 jun 2003 16:43

haha, lekker die frustaties. Wat mij betreft puur terecht hoor!!!

mijn idee: God is een levende God en die houdt va levende gelovigen!!! Als jij niet kan groeien in jouw gemeente moet je zrgen dat je ergens wel kunt gaan groeien! waar kan jij je gaven inzetten? Waar wil God je hebben? Niet blijven mopperen, daar heeft niemand wat aan> En zeker God niet. Want dan geraken we in een neerwaartse spiraal. wijze woorden? ja zeker! zelf meegemaakt!

Elsa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Elsa » 13 jun 2003 20:15

2 Tim. 4: 3 en 4:
Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen, naar hun eigen begeerlijkheden;
En zullen hun gehoor van de waarheid afwenden,
:cry:
Woorden zijn de struikelstenen voor iedere toenadering.
- Louis Paul Boon

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 16 jun 2003 16:14

Joris,

als God nu zoveel van mensen houdt, als dat jij ons wilt doen geloven en jij Hem na wilt volgen, waarom schep je er dan zo'n behagen in om mensen te kwellen?
Je moedigt mensen aan om te schoppen, om regels over boord te zetten omdat JIJ ze onzin vind.

Het spijt me, maar je maakt me verdrietig. En mij niet alleen...

joris

Berichtdoor joris » 16 jun 2003 16:35

TheKeimpe schreef:Joris,

als God nu zoveel van mensen houdt, als dat jij ons wilt doen geloven en jij Hem na wilt volgen, waarom schep je er dan zo'n behagen in om mensen te kwellen?
Je moedigt mensen aan om te schoppen, om regels over boord te zetten omdat JIJ ze onzin vind.

Het spijt me, maar je maakt me verdrietig. En mij niet alleen...

das manipulatie, die laatste zin.

Bedankt voor je reactie, thekeimpe. Ik moedig mensen aan om zelf na te denken. Als je zelf overtuigt bent van die regels, ja dan lijkt dat schoppen. Ik gun het iedereen zo dat ze kunne lezen zonder de bril die is opgezet bij de geboorte. Zo verrijkend!
k geloof ik een levende God die ons vrijheid heeft gegeven op Golgotha! Daar geloof ik heilig in.

maar het ging hier over kerken. En ik denk dus dat je als je niet kan functioneren ineen kerk, dat je dan moet kijken wat dán de plek is waar God je gebruiken kan.
Schoppen tegen regels moet je nooit doen. JE kan mensen wel laten zien aan de hand van de bijbel waar0m je denkt dat het niet juist is wat ze doen. Daar kunnen ze naar luisteren, ze kunnen er ook niet naar liusteren. Hopelijk kunnen ze je ervan overtuigen dat jij het verkeerd ziet en dan zijn de problemen ook uit de wereld. Maar misschien moet je de consequenties van je overtuiging volgen. Jezus heeft het niet voor niets over het verlaten van je huis, je vader en moeder, broers en zussen om Hem te volgen.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 16 jun 2003 16:41

joris schreef:haha, lekker die frustaties. Wat mij betreft puur terecht hoor!!!

Nee, je schopt niet, je onderbouwt goed...

Het is geen manipulatie wat ik doe, het is puur de waarheid die ik aan je bekend maak. Moet ik dan zeggen dat ik geniet van je postings? Nee, ik zeg wat je met me doet, en ik zie dat je dat ook met Elsa hebt gedaan...

joris

Berichtdoor joris » 16 jun 2003 16:44

TheKeimpe schreef:
joris schreef:haha, lekker die frustaties. Wat mij betreft puur terecht hoor!!!

Nee, je schopt niet, je onderbouwt goed...

Het is geen manipulatie wat ik doe, het is puur de waarheid die ik aan je bekend maak. Moet ik dan zeggen dat ik geniet van je postings? Nee, ik zeg wat je met me doet, en ik zie dat je dat ook met Elsa hebt gedaan...

dat is geen schoppen, dat is mijn mening. E ik zet mensen niet op tot schoppen. Misschien kan je het er in lezen, maar zo is het niet bedoeld. Je hoeft niet te genieten van mijn postings. EN latne we hier maar niet verder over nog een ander praten.

bertvb
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor bertvb » 24 jun 2003 01:27

Hallo ff voorstellen

De gemeente waar ik lid van ben, is een evangelische gemeente, alwaar we na de geboorte kinderen wel aan God opdragen om het Kind Zijn zegen te geven en het als het ware weer aan God terug geven.

Onze gemeente gelooft/belijdt dat ieder mens behept is met de erfzonde en daarom afgescheiden is van God en d.t.g. een losser nodig heeft.

Omdat God van ons houdt, heeft hij Jezus naar de aarde laten komen om voor ons de losser te worden. (Wat was het hoofddoel van Jezus komst? lees hiervoor hebr. 1:3)

Wij geloven dat het voor een ieder gegeven is, om te doen wat er in Joh.1:12 staat, n.l. "allen die Hem aangenomen hebben.........."

En aansluitend hierop;
Zoals Philippus het vraagt aan de kamerling, Als ge waarlijk gelooft, en op diens belijdenis werd deze kamerling gedoopt (ingedompeld) (er staat dus niet dat Philippus eerst met hem meereisde om aan de ouders van de kamerling te vragen of zij beide waarlijk geloven. snappie?)

En dit dopen gebeurd zoals het griekse woord baptista het beschrijft, door indompelen. (eigenlijk vreemd dat iemand zegt dat hij een ander gaat indompelen en die persoon dan alleen maar een paar druppeltjes water over het hoofd gooit.)

Ik stel me zo voor, als klasgenoot x op school komt en vertelt dat hij is wezen zwemmen en je hoort de volgende dag dat hij alleen maar een half uur onder de douce heeft gestaan in het zwembad, dan denk je toch ook, die gozer is mesjokke.
Vraagje waarom zouden jullie in dit geval wel de woorden laten aansluiten bij hun betekenis, en doen zovele van jullie het niet als het gaat om het griekse equivalent voor het woord indompelen.

Als een van jullie deze zomer naar griekenland op vakantie gaat, en je besteld een kopje thee en krijgt er een theezakje bij, moet je voor de aardigheid in het grieks de ober vertellen dat je het theezakje gaat indompelen in het glas met water, waarbij je dan gebruik maakt van het griekse woord voor besprenkelen.

Vergeet dan niet om een van de omstanders een foto van de ober z'n gezicht te laten maken, op het moment dat je die taalfout maakt. hihi ik heb nu al grote pret om diens gelaatsuitdrukking.

Wij geloven ook dat iedere gelovige niet voor zoete koek moet aannemen wat hem of haar wordt onderwezen door dominee of ander, maar met regelmaat Hand. 17:11 moet toepassen.

Persoonlijk ben ik geboren in een rooms katholiek nest, maar na mijn bekering ben ik begonnen met reformeren, d.w.z. steeds als God mij iets van mijn oude rk gewoontes of leerstellingen liet zien, wat tegen Zijn woord indruist wil ik het afleggen. dit noem ik door-reformeren.

Jullie kennen allemaal wel het spreekwoord "stilstand is achteruitgang" (o.i.d.)
Zo ook in ons geloofsleven.
Hierover wil ik morgen een nieuwe topic starten bij "religie"

groetjes van een kind van God dankzij mijn wedergeboorte c.q. bekering op dd. 07-12-1978

Bertvb
Laatst gewijzigd door bertvb op 24 jun 2003 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
En dezen onderscheidden zich gunstig van die te Tessalonica, daar zij het woord met alle bereidwilligheid aannamen en dagelijks de Schriften nagingen, of deze dingen zo waren. Hand. 17:11

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 24 jun 2003 10:35

weet je tk: het is inderdaad waar wat joris zegt over dat mensen eens moeten kijken zonder die bril die ze bij de geboorte opgezet krijgen. Zelf denken is een gave van God gebruik die dan ook. Voel je je lekker in de ger. gem. en kun je groeien dan is het goed. Ik kan dat (nu) niet dus heeft het voor mij niet veel nut... Over evangelisatie: belachelijk: bij ons was laatst een predikant die begon te brullen dat je op moest passen met evangelisatie en dat je uit moest kijken dat je het niet te veel deed omdat het grootste gedeelte niet mag evangeliseren omdat ze niet bekeerd zijn e.d. Echt jammer zo iets....

wormpje
Mineur
Mineur

Berichtdoor wormpje » 30 jun 2003 21:09

Ik ben lid van een pinkstergemeente.

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 01 jul 2003 22:02

Lid van de GerGem, maar ben vooral nog zoekende en zwevende.
De naam op de kerk zegt me niet veel meer merk ik.

xgnoom
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor xgnoom » 01 jul 2003 22:29

Belijdend lid van de GKV (ouders), maar niet helemaal van harte meer.
Gaat heen en leert wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 jul 2003 09:22

xgnoom schreef:Belijdend lid van de GKV (ouders), maar niet helemaal van harte meer.

heeeej waarom niet? Mijn vriend is ook van de gkv, maar we weten nog niet wat het 'later' gaat worden.

caprice

Berichtdoor caprice » 02 jul 2003 21:20

Dooplid van de Gereformeerde gemeenten in Nederland en Noord-Amerika.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 09 jul 2003 03:38

Lid van de Ned. Geref. Kerk

www.ngk.nl/dordrecht
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 09 jul 2003 07:43

caprice schreef:Dooplid van de Gereformeerde gemeenten in Nederland en Noord-Amerika.

Noord-Amerika????

Terug naar “Archief”