De Rooms-Katholieke Kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 sep 2004 13:59

De manier waarop boeddhisten leven vind ik zo slecht nog niet. Geweld komt daar in elk geval veel minder voor dan in het Westen (Bush).

(Einde offtopic)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 13 sep 2004 14:01

Boudewijn schreef:Dag Elbert,

Je citeerde mij:

@@Het feit, Optimatus, dat Jezus zonder zonden kon leven was (en is nog steeeds) het feit dat Hij deed en doet wat Zijn Vader Hem mededeelde, ook de Geboden en wet dus. En daarom is OOK Jezus DAARIN het (zelfde-) voorbeeld voor ons en wij dienen dus datzelfde elan, namelijk de Almachtige Schepper daarin na te volgen, dus de geboden en wet (ook dus de Sabbat) zijn de fundamentele waarheden van Gods Koninkrijk.
Omdat Jezus volkomen was en bleef, kon Hij volmaakt blijven, omdat Satan Hem niet kon overhalen zijn wetten na te leven. @@

Je antwoordde:

Dit klinkt hartstikke boeddhistisch en heeft weinig meer met Christendom van doen. Het "redt uzelf evangelie" is geen evangelie, maar zelfbedrog.
Jezus is niet alleen een voorbeeld, maar in eerste plaats de Zaligmaker
.

Zelden heb ik zo'n gebrek aan Bijbelkennis alsook ERVARINGEN met Jezus weerspiegelt gezien als hier. Een dommere reactie heb je niet kunnen geven Elbert. Je valt steeds opnieuw hartstikke door de mand.
Over spotten gesproken...je doet niet anders!

Jezus is de Zaligmaker: noem je dat spotten :?:
Zo ja, waarom zegt de Bijbel dan ook dat Jezus de Zaligmaker is? (Math. 1:21).
Jezus is zoals Zijn Naam zegt.

Jouw post kwam op mij over als: Jezus is het goede Voorbeeld, als we dat Voorbeeld volgen dan komen we er wel. Sorry, maar ik vind dat je hiermee te kort doet aan Zijn werk. Vandaar de term boeddhisme.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Josh

Berichtdoor Josh » 13 sep 2004 15:50

Klopt geheel Boudewijn... Jezus werd door GOD gezonden en deed alhier wat GOD door de Geest aan Jezus vroeg. Lees maar maar uit de mond van Jezus:

[quote][b]Johannes 14:10 - GOD en Jezus zijn verbonden in de Geest van GOD[/b]
Geloof je niet dat ik in de Vader ben, en dat de Vader in mij is? Wat ik tegen jullie zeg, zeg ik niet op eigen gezag, maar op gezag van de Vader die in mij woont en door mij werkt.

[b]Joh 17:3 - Jezus gezonden door God: 'de enige ware God'[/b]
En dit is eeuwig leven: dat de mensen u kennen, u, de enige ware God, en Jezus Christus, die u gezonden hebt.[/quote]

Ik wou dat toch even bijbels onderbouwd hebben, want dan kan iedereen zien Boudewijn dat jouw woord overeenkomt met Het Woord!

Josh

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 sep 2004 16:09

En Jezus is het hoofd der kerk.

Josh

Berichtdoor Josh » 13 sep 2004 17:11

De Gemeente [van samenkomst] mits gedoopt in Jezus én met de Geestesgaven door handoplegging is Het Lichaam van Jezus waarover Jezus als hoofd is aangesteld door GOD.

[b]Zo zijn wij ieder tot persoonlijk priesterschap gehouden.[/b]

1 Corinthiërs 11:3 Nu wil ik dat gij weet dat Christus het hoofd is van elken man, de man het hoofd der vrouw. God het hoofd van Christus.

Efeziërs 1:22 God heeft letterlijk alles aan Christus onderworpen en Hem, als enig hoofd, aan de Gemeente gegeven.

Efeziërs 1:23 De Gemeente is Zijn lichaam, waarin Hij volledig tot uiting komt; Jezus Christus Die alles in de hele schepping vervult en volmaakt.

Efeziërs 5:23 want de man is het hoofd der vrouw, zoals Christus het hoofd der gemeente. Hij als redder van het lichaam;

Josh

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 sep 2004 17:48

Waarom zijn kerken als zodanig ontstaan? Omdat de gemeente dermate grote aantallen leden kreeg dat zij zich anders moest gaan organiseren.

Josh

Berichtdoor Josh » 13 sep 2004 18:08

** De kerken dienen de kerken, kerkleiders en kerkleer.

** Christenen echter dienen GOD in eenheid met Jezus [door de doop] en als deelnemer aan de Heilige Geest en zijn zelf een tempel van de Heilige Geest.

[quote][b]Efeze 2:21 -In Jezus moet leiden tot 'in Geest' [/b]
In eenheid met hem [=Jezus; door de doop] wordt ook u mee opgebouwd tot een geestelijk verblijf voor God [Heilige Geest van GOD; handoplegging][/quote]

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 sep 2004 18:22

Dus toch de Drieëenheid!

Josh

Berichtdoor Josh » 13 sep 2004 18:55

Nee, uiteraard niet.
Lees mijn voorgaande posts voor mijn bewijzen.

Josh

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 sep 2004 20:57

Dus Christus is niet God, maar moet wel eer bewezen worden?

Terug naar “Archief”