De manier waarop boeddhisten leven vind ik zo slecht nog niet. Geweld komt daar in elk geval veel minder voor dan in het Westen (Bush).
(Einde offtopic)
Moderator: Moderafo's
Boudewijn schreef:Dag Elbert,
Je citeerde mij:
@@Het feit, Optimatus, dat Jezus zonder zonden kon leven was (en is nog steeeds) het feit dat Hij deed en doet wat Zijn Vader Hem mededeelde, ook de Geboden en wet dus. En daarom is OOK Jezus DAARIN het (zelfde-) voorbeeld voor ons en wij dienen dus datzelfde elan, namelijk de Almachtige Schepper daarin na te volgen, dus de geboden en wet (ook dus de Sabbat) zijn de fundamentele waarheden van Gods Koninkrijk.
Omdat Jezus volkomen was en bleef, kon Hij volmaakt blijven, omdat Satan Hem niet kon overhalen zijn wetten na te leven. @@
Je antwoordde:
Dit klinkt hartstikke boeddhistisch en heeft weinig meer met Christendom van doen. Het "redt uzelf evangelie" is geen evangelie, maar zelfbedrog.
Jezus is niet alleen een voorbeeld, maar in eerste plaats de Zaligmaker.
Zelden heb ik zo'n gebrek aan Bijbelkennis alsook ERVARINGEN met Jezus weerspiegelt gezien als hier. Een dommere reactie heb je niet kunnen geven Elbert. Je valt steeds opnieuw hartstikke door de mand.
Over spotten gesproken...je doet niet anders!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten