Het Weermannetje schreef:hijwel schreef:Het Weermannetje schreef:Wij willen echt niet hoor. We moeten eerst er aan ontdekt worden wie we zelf van nature zijn. Er staat in de Bijbel: Ik heb ze getrokken met mensenzelen, met touwen der liefde. Dus God moet het echt zelf doen.
Ik heb van mijn Vader in de Hemel nog nooit voorwaardes gehoord, voordat je mag vragen om vergeving. Wil je toch wat zelf gaan doen weermannetje? Jij moet jezelf eerst gaan ontdekken aan wie je bent van nature.
Weet je, het klinkt alemaal zo van: dit is mij zo geleerd en zo is het.
Kijk eens diep in jou hart, mij is dit ook altijd geleerd en het is in theorie ook waar. Maar kijk eens diep in je hart, ik ben er achter gekomen dat ik diep van binnen niks anders wilde dan God dienen. God werkt dat zelf, daar hoef jij niks aan te doen. Jij hoeft niet eerst je zonde te ontdekken, het enige wat je moet doen is een keuze maken: of voor altijd je hart aan God geven, of aan de duivel.
God vraagt van je om in Hem te geloven, om Jezus na te volgen. En dat mag je doen omdat je dat wel wil! En als je het niet kan, dan helpt God daar zelf bij.
Kijk eens diep in je hart, waarom denk je na over deze dingen. Waarom wil jij God vinden? Waarom ben je eigenlijk op zoek naar God. Waarom ben je op naar Iemand die jou Lief heeft? Dat is maar 1 ding: God heeft een verlangen gegeven in jou hart naar God toe. En dat verlangen mag je echt achterna lopen.
Ik heb ook diep in mijn hart gekeken en echt wel gevoeld dat ik God niet oprecht kan dienen. Ik wil het niet van nature. En dat is echt niet alleen, omdat de dominees bij onze kerk dat leren. Nee, dat heb ik bij ondervinding. Een mens moet echt door God getrokken worden, uit zichzelf wil hij echt niet en ik en jij ook niet.
Maar vlucht dan in je onmacht tot Jezus, anders kom je er nog niet....