Satanisme... geloof?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 28 mar 2004 16:34

Mariamagdalena schreef:Vervolg:
Een keer heb ik zo'n Afrikaans beeldje in huis gehad, gekregen van een vriendin, en ik lette er niet op, of het satanisch was. Maar toen zijn er hele akelige dingen gebeurt, levensgevaarlijk! En mijn moeder zag al dat het door de kracht van dat beeldje kwam, en die zei dat ik dat beeldje moest weggooien, en toen ik dat gedaan had, ging die ellende langzaam over. Toen was ik ook nog niet gedoopt. Nu ben ik gedekt onder het bloed van Jezus Christus en beschermd door Hem. Ik let ook goed op wat ik in huis haal. Bij schoonfamilie van mij hangen ook akelige maskers in huis, en als je weet wat het kan zijn, voel je de negatieve kracht er van uitgaan. Maskers met echte mensenharen en tanden. Maar je mag er niet overpraten, want dan ben je een *censuur* en bijgelovig, en dan word je gelijk op je geloof aangevallen: Ben jij nou een Christen? Dan doe je niet aan bijgeloof.
Dus zeg ik er maar niks meer over. De eo heeft een paar jaar geleden een heel goed programma gehad over beelden, en daar lieten ze dus ook zien, dat die beelden met rituelen en lijkengiffen worden gemaakt, om aan blanke toeristen te verkopen om dood en verderf te zaaien, als een soort wraak op de blanken. Kijk maar eens op het Waterlooplein, daar staan genoeg van die kraampjes met van die beelden.
De eo waarschuwde de mensen ook om goed in de gaten te houden wat je in huis haalt.
Je ziet het ook vaak aan de uitdrukking op het gezicht van zo'n beeld of het fout is. Een gemene grijns of een bepaalde valse uitdrukking.
Deze dingen kan ik niet tegen iedereen zeggen. Want ongelovige mensen vinden het allemaal onzin, en als je verteld dat je er zelf enge dingen en ellende van hebt ondervonden, zeggen ze altijd, van, dat was ook gebeurt als je dat beeldje niet had gehad.
Maar ik heb vroeger genoeg gezien wat magie kan aanrichten.
:oops: Zo, het is eruit :oops:

Hmm dit komt ook mij allemaal bekend voor.

heiden
Mineur
Mineur

Berichtdoor heiden » 28 mar 2004 17:11

Hallo, daar ben ik weer,

Mariamagdalena, marije, markie, wina, caprice............GA AUB NAAR DE PSYCHIATER. Jullie zijn echt niet goed bij je hoofd.

Raido, ik ben blij dat je erachter bent dat geloven nergens over gaat. Zal wel even moelijk geweest zijn, maar het is beter voor je. Anders krijg je straks net zo'n gestoorde gedachtengang als MM, die van ieder niet-christelijk-iets wat ze tegenkomt, meteen over boze geesten en meer van dat soort onzin begint.

Heeft God die man nou al gestraft die tegen je hand heeft geschopt MM? En die satanskerk in A'dam waar je het over hebt is gewoon een bordeel dat toevallig zo heet, en heeft dus helemaal niets met religie te maken.

En dan andere mensen DOM noemen. Ben je daar nou 41 voor geworden?

Heiden 8)

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 28 mar 2004 17:20

heiden schreef:Hallo, daar ben ik weer,

Mariamagdalena, marije, markie, wina, caprice............GA AUB NAAR DE PSYCHIATER. Jullie zijn echt niet goed bij je hoofd.

Raido, ik ben blij dat je erachter bent dat geloven nergens over gaat. Zal wel even moelijk geweest zijn, maar het is beter voor je. Anders krijg je straks net zo'n gestoorde gedachtengang als MM, die van ieder niet-christelijk-iets wat ze tegenkomt, meteen over boze geesten en meer van dat soort onzin begint.

Heeft God die man nou al gestraft die tegen je hand heeft geschopt MM? En die satanskerk in A'dam waar je het over hebt is gewoon een bordeel dat toevallig zo heet, en heeft dus helemaal niets met religie te maken.

Heiden 8)

De satan reageert al aardig !
Weest blij in de Heer !

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 28 mar 2004 17:21

Denk dat als er eentje een psychiater nodig heeft jij het wel bent.

Heb namelijk nog nooit iemand zúlke domme, kortzichtige, bevooroordeelde, ongenuanceerde uitspraken horen doen dan jou.

Dit is de eerst post van jou waarop ik reageer, en gelijk ook de laatste ws, want ik verspil liever geen tijd aan personen als jou :mrgreen:

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 28 mar 2004 17:23

Bovenstaande post was gericht aan heiden btw, maar dat was ws wel duidelijk. :wink:

Wat een gedrag.How stuped :?

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 28 mar 2004 18:28

ik geloof daar niet zo in eerlijk gezegd...want mensen die toch voor de duivel vallen, kunnen daarvoor best een kind van God geweest zijn. Er zijn bijvoorbeeld ook christenen die , door toedoen van anderen, in de een of andere sekte belanden. God behoedt niet iedereen voor het maken van fouten. en dus ook niet voor het kiezen voor de duivel...
Engaged @ 07-01-2005

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 28 mar 2004 18:29

en ga nu niet reageren met dingen als: die mensen waren dus kennelijk geen ECHTE christenen, want dan zij jij en ik dat net zo min...

en ja, ik ken de kracht van de duivel. jij niet? hij is er , helaas, iedere dag weer bij. vanaf dat ik opsta, totdat ik naar bed ga.
Engaged @ 07-01-2005

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 mar 2004 18:53

heiden schreef:Hallo, daar ben ik weer,

Heiden 8)

Dank je voor het compliment, Heiden, snap je nu waarom ik dit in vertrouwen aan medechristenen vertel en niet tegen mensen die niet geloven?
Omdat ze je voor gek verklaren, en ook omdat ze, precies zoals jij doet, een flinke trap na geven.
Dit, zoals jij reageert, is dus de reden waarom ik er nooit over praat. En als ik er al over praat, is het alleen tegen Christenen.
En, dat ik mensen dom noem omdat ze zich met satanisme inlaten, is niet dom, op de manier waarop jij dom ziet, niet neerbuigend naar hun toe, maar dom op de manier van ondoordenkend, niet wetend wat de gevolgen kunnen zijn.
Maar dank je voor je hartelijke reactie :roll:
Wees maar blij met wat jij hebt!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 mar 2004 18:55

Markie schreef:Denk dat als er eentje een psychiater nodig heeft jij het wel bent.

Heb namelijk nog nooit iemand zúlke domme, kortzichtige, bevooroordeelde, ongenuanceerde uitspraken horen doen dan jou.

Dit is de eerst post van jou waarop ik reageer, en gelijk ook de laatste ws, want ik verspil liever geen tijd aan personen als jou :mrgreen:

Het is precies wat Wina zegt: de satan regeert al aardig.
Zijn reacties zijn doordrongen van haat.
Zo iemand, daar moeten we eigenlijk alleen maar voor bidden......

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 mar 2004 18:59

En heiden, die man die mij tegen mijn hand heeft geschopt, wat een blijvend letsel is, ja, ik denk dat God wel degelijk met hem bezig is. En het enige wat ik heb gedaan is gebeden of hij tot bekering mag komen, en hem liefdevol tegemoed treden. Een ziek iemand kan je per slot van rekening niet alles aanrekenen (ziek= verslaafd aan alcohol).

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 28 mar 2004 19:54

Maria magdalena,
Heb je op de vorige pagina m.n antwoord aan je gelezen en daarbij de vraag ? Of is het je ontgaan ?
Weest blij in de Heer !

heiden
Mineur
Mineur

Berichtdoor heiden » 28 mar 2004 20:49

Markie schreef:Wat een gedrag.How stuped :?

En hoe stupid ben je als je stupid met een E schrijft?

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 28 mar 2004 20:52

heiden schreef:
Markie schreef:Wat een gedrag.How stuped :?

En hoe stupid ben je als je stupid met een E schrijft?

Haha, sinds wanneer is het met een I?

Ennuhh, voel je niet betrapt hoor :wink:

heiden
Mineur
Mineur

Berichtdoor heiden » 28 mar 2004 21:14

Markie schreef:Haha, sinds wanneer is het met een I?

Ik denk sinds het woord 'stupid' door iemand is verzonnen......
8)

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 28 mar 2004 21:17

heiden schreef:
Markie schreef:Haha, sinds wanneer is het met een I?

Ik denk sinds het woord 'stupid' door iemand is verzonnen......
8)

Stuped kan dus niet volgens jouw?

Hmm geeft gelijk je niveau aan.

Nu maar weer ff on-topic denk ik...

Het is denk ik niet de bedoeling om elkaar aan te gaan vallen op taalfouten etc.Als je niks zinnigs weet te melden op een topic is het misschien een idee om niet te reageren?

Terug naar “Archief”