Mariamagdalena schreef:Vervolg:
Een keer heb ik zo'n Afrikaans beeldje in huis gehad, gekregen van een vriendin, en ik lette er niet op, of het satanisch was. Maar toen zijn er hele akelige dingen gebeurt, levensgevaarlijk! En mijn moeder zag al dat het door de kracht van dat beeldje kwam, en die zei dat ik dat beeldje moest weggooien, en toen ik dat gedaan had, ging die ellende langzaam over. Toen was ik ook nog niet gedoopt. Nu ben ik gedekt onder het bloed van Jezus Christus en beschermd door Hem. Ik let ook goed op wat ik in huis haal. Bij schoonfamilie van mij hangen ook akelige maskers in huis, en als je weet wat het kan zijn, voel je de negatieve kracht er van uitgaan. Maskers met echte mensenharen en tanden. Maar je mag er niet overpraten, want dan ben je een *censuur* en bijgelovig, en dan word je gelijk op je geloof aangevallen: Ben jij nou een Christen? Dan doe je niet aan bijgeloof.
Dus zeg ik er maar niks meer over. De eo heeft een paar jaar geleden een heel goed programma gehad over beelden, en daar lieten ze dus ook zien, dat die beelden met rituelen en lijkengiffen worden gemaakt, om aan blanke toeristen te verkopen om dood en verderf te zaaien, als een soort wraak op de blanken. Kijk maar eens op het Waterlooplein, daar staan genoeg van die kraampjes met van die beelden.
De eo waarschuwde de mensen ook om goed in de gaten te houden wat je in huis haalt.
Je ziet het ook vaak aan de uitdrukking op het gezicht van zo'n beeld of het fout is. Een gemene grijns of een bepaalde valse uitdrukking.
Deze dingen kan ik niet tegen iedereen zeggen. Want ongelovige mensen vinden het allemaal onzin, en als je verteld dat je er zelf enge dingen en ellende van hebt ondervonden, zeggen ze altijd, van, dat was ook gebeurt als je dat beeldje niet had gehad.
Maar ik heb vroeger genoeg gezien wat magie kan aanrichten.
Zo, het is eruit
Hmm dit komt ook mij allemaal bekend voor.