Moderator: Moderafo's
Maar ok, leg maar uit dan. Waarom doe je Belijdenis des Leers? Denk je dat God straks trots op je is? Zullen we er geld op inzetten hoe Calvijn dit soort dwalingen zou vinden?
Dan spreek je dus jezelf tegen, want je belijdt dat je als vleselijk mens van de wereld houdt en God haat. Je wilt als vleselijk mens wél bij de wereld horen, hoe mooi je het ook verpakt.Doortje schreef:Met het doen van belijdenis geef je wel aan dat je bij de kerk wilt horen, en niet bij de wereld. Als dat ook in de praktijk wordt gebracht is dat een goede zaak.
Heel goed Caprice!! Dat probeer ik nu de hele tijd duidelijk te maken, maar het komt tot nu toe niet zo over
Doortje schreef:Maar ok, leg maar uit dan. Waarom doe je Belijdenis des Leers? Denk je dat God straks trots op je is? Zullen we er geld op inzetten hoe Calvijn dit soort dwalingen zou vinden?
Dit vind ik ook een kl...opmerking Vin! Je begrijpt er helemaal niks van en ik heb ook niet het idee dat je daar je best voor doet..
windekind schreef:Dan spreek je dus jezelf tegen, want je belijdt dat je als vleselijk mens van de wereld houdt en God haat. Je wilt als vleselijk mens wél bij de wereld horen, hoe mooi je het ook verpakt.Doortje schreef:Met het doen van belijdenis geef je wel aan dat je bij de kerk wilt horen, en niet bij de wereld. Als dat ook in de praktijk wordt gebracht is dat een goede zaak.
Heel goed Caprice!! Dat probeer ik nu de hele tijd duidelijk te maken, maar het komt tot nu toe niet zo over
Dus jij beweert dat je de wereld kunt haten zonder in Christus te zijn? Dus toch iets op eigen kracht? Niet in staat tot enig goed, geneigd tot alle kwaad; dát zeggen de belijdenissen. Als je niet wedergeboren bent maar je wilt wel bij de kerk horen, dan is de kerk behoorlijk vleselijk bezig of je bent jezelf voor aan het liegen.caprice schreef:windekind schreef:Dan spreek je dus jezelf tegen, want je belijdt dat je als vleselijk mens van de wereld houdt en God haat. Je wilt als vleselijk mens wél bij de wereld horen, hoe mooi je het ook verpakt.Doortje schreef:Met het doen van belijdenis geef je wel aan dat je bij de kerk wilt horen, en niet bij de wereld. Als dat ook in de praktijk wordt gebracht is dat een goede zaak.
Het hart van de mens gaat altijd uit naar de wereld van nature, en niet naar God. Het is een zegen als je geen vrede meer hebt met die situatie.
windekind schreef:Dus jij beweert dat je de wereld kunt haten zonder in Christus te zijn? Dus toch iets op eigen kracht? Niet in staat tot enig goed, geneigd tot alle kwaad; dát zeggen de belijdenissen. Als je niet wedergeboren bent maar je wilt wel bij de kerk horen, dan is de kerk behoorlijk vleselijk bezig of je bent jezelf voor aan het liegen.caprice schreef:windekind schreef:Dan spreek je dus jezelf tegen, want je belijdt dat je als vleselijk mens van de wereld houdt en God haat. Je wilt als vleselijk mens wél bij de wereld horen, hoe mooi je het ook verpakt.Doortje schreef:Met het doen van belijdenis geef je wel aan dat je bij de kerk wilt horen, en niet bij de wereld. Als dat ook in de praktijk wordt gebracht is dat een goede zaak.
Het hart van de mens gaat altijd uit naar de wereld van nature, en niet naar God. Het is een zegen als je geen vrede meer hebt met die situatie.
windekind schreef:
caprice schreef:
windekind schreef:
Doortje schreef:
Quote:
Met het doen van belijdenis geef je wel aan dat je bij de kerk wilt horen, en niet bij de wereld. Als dat ook in de praktijk wordt gebracht is dat een goede zaak.
Dan spreek je dus jezelf tegen, want je belijdt dat je als vleselijk mens van de wereld houdt en God haat. Je wilt als vleselijk mens wél bij de wereld horen, hoe mooi je het ook verpakt.
Dus jij beweert dat je de wereld kunt haten zonder in Christus te zijn? Dus toch iets op eigen kracht? Niet in staat tot enig goed, geneigd tot alle kwaad; dát zeggen de belijdenissen. Als je niet wedergeboren bent maar je wilt wel bij de kerk horen, dan is de kerk behoorlijk vleselijk bezig of je bent jezelf voor aan het liegen.
Er zijn er ook die de wereld intrekken en met de kerk niets meer te maken willen hebben. Hoewel je God haat kun je toch nog wel weten dat Hij dat kan veranderen? Niet in de wereld, maar in de kerk.
Laurina schreef:God moet je in de kerk zoeken en niet in de wereld.
Vin schreef:Laurina schreef:God moet je in de kerk zoeken en niet in de wereld.
Daar ben ik het gepassioneerd me oneens!
Kwam Jezus niet in de wereld?
De duivel wint als je denkt dat God in de kerk is en niet in de wereld! Dan heeft de duivel de schepping, en God alleen een oncomfortabele houten bank om op te zitten? Nou dan zal de hemel ook geen vetpot zijn... Dit bedoel ik niet oneerbiedig, ik wil er alleen mee aangeven hoe absurd het mij in de oren klinkt.
Kijk buiten de kerk! Zoek God! Omarm God! Denk je niet dat Hij antwoord als je in het bos staat? Denk je dat het God is die je angst aanjaagt over naar de kerk luisteren en regeltjes en niet bekeerd zijn?
Niet eerst 'de gemeente' en dan heel misschien, als je de mazzel hebt om uitverkoren te zijn, God. Eerst God, en dan zul je je gemeente vinden! Dat zijn wij, dat ben jij, dat ben ik. Alles is nu omgedraaid..
Laurina schreef:Waarom kan je niet altijd dooplid blijven? Omdat de mensen anders van je verwachten? Je moet geloven vanwege God, niet vanwege wat mensen dan wel niet zouden denken....
Als dooplid zijnde ben je in je ouders begrepen. Je ouders hebben de verantwoordelijkheid over je, gegeven bij de doop en als je belijdenis doet neem je deze verantwoordelijkheid van je ouders over. Als je altijd dooplid blijft kun je bv ook je kinderen niet laten dopen (niet dat dat van toepassing is). Je kiest voor de kerk.
Vin schreef:caprice schreef:Je maakt mij niet wijs dat Hij ook op de dansvloer is, in de bioscoop of in de disco.
Ik hoop het wel! Of God blij is is een andere vraag natuurlijk, maar Hij is overal. Juist ook daar waar mensen misschien het minste aan God denken. Als je Hem dan nodig hebt, dan is Hij er.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten