Mag je naar een gebedsgenezingsdienst?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 25 feb 2004 15:50

Joepie schreef :

--------------------------------------------------------------------------------

Er staat in zondag 10 dat beide: gezondheid EN ziekte je toekomen. Rijkdom EN armoede, Vruchtbare jaren EN droogte.
Dus als je ziek bent mag je God om genezing vragen want beide worden je door God geschonken.

--------------------------------------------------------------------------------
Weer die zondag 10 .
Ik ga uit van de bijbel, en jij mag mij aanwijzen waar het vetgedrukte in de bijbel staat.

Als jij later in de hemel komt, kun je niet zeggen : Maar Vader het stond toch zo in de H.C.
Dan zegt God : Maar wat stond er in mijn woord.
Weest blij in de Heer !

joepie

Berichtdoor joepie » 25 feb 2004 15:56

Gewoon de tekstverwijzingen erbij lezen en dan vind je het!
De cathechismus is gebaseerd op de bijbel.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 25 feb 2004 16:25

joepie schreef:Gewoon de tekstverwijzingen erbij lezen en dan vind je het!
Dat is bij Het Boek hetzelfde :mrgreen:
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 25 feb 2004 16:41

joepie schreef:Gewoon de tekstverwijzingen erbij lezen en dan vind je het!

Dat heb ik gedaan en in een eerder bericht al toegelicht, dat het niet klopte wat daar stond :

Dan haal je zondag 10 aan, maar let er op dat is niet wat de bijbel zegt hoor ! Bij "gezondheid en ziekte "wordt Joh. 9 : 3 aangehaald, maar daar wordt niet bewezen dat ziekte van God komt, alleen dat het geen gevolg van de zonde bij hen was. Ziekte komt niet van God, Hij kan het wel toelaten, b.v. als gevolg van de zonde. Maar het is niet zo dat alle ziekten ons uit zijn Vaderhand ons ten deel vallen.
Als dat zo was, zouden we het niet tegen mogen werken door naar een dokter te gaan, maar lijdelijk moeten ondergaan.
Weest blij in de Heer !

joepie

Berichtdoor joepie » 25 feb 2004 16:49

Volgens mij ken je het verschil niet van iets wat je toekomt en iets wat van God zou zijn.
We bedoelen namelijk allebei hetzelfde.
Als je zegt dat iets je toekomt, dan wil dat niet zeggen dat het van God is.
De ziekte is door de zonde in de wereld gekomen.
En God laat het toe in jou leven, om het te gebruiken.
Voor wat? Dat zal voor iedereen weer anders zijn.
Maar het houd daarom niet in dat je niet om genezing zou mogen vragen.
Het één es niet direct het gevolg van het ander.
Als God het niet toelaat, wie dan wel?
De duivel? Dus dat zou inhouden dat mensen die ziek zijn de duivel in hun leven hebben.
En dat zou ook inhouden dat de duivel meer macht heeft dan God, want door de ziekte die je hebt kun je sterven.

God houd alles in Zijn hand.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 25 feb 2004 20:00

God houd alles in Zijn hand.

Maar dat wil niet zeggen dat alles uit Zijn Vaderlijke hand komt. Ik ben het wel met Wina eens.
Heel veel ziekten worden door satan 'bedacht' en hebben een demonische oorsprong, en wij mogen ons er met alle 'macht' tegen verzetten.
Lees b.v. Job 2:7, Matt 17:15-18, Luk 11:14, Luk 13:11-16,
In Luk 4:38 wordt de koorts bestraft bij de schoonmoeder van Simon. En de koorts verliet haar.

Dus dat zou inhouden dat mensen die ziek zijn de duivel in hun leven hebben.

Dat is een mogelijkheid, ja. (En dat is iets anders dan bezeten zijn, even voor de duidelijkheid.)
En dat zou ook inhouden dat de duivel meer macht heeft dan God, want door de ziekte die je hebt kun je sterven.

Gelukkig heeft satan niet meer macht, maar dat er een strijd gaande is, is wel duidelijk, lijkt mij.
En nogmaals, wij mogen ons er met G.ds hulp tegen verzetten.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 feb 2004 22:16

Aankomend weekend komt Jan Zijlstra in Kampen. Binnen onze kerk is er op de jeugdvereniging +16 en op de cathechisatie 12-15 jarigen over gebedsgenezingsdiensten gesproken en gediscusieerd.

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 25 feb 2004 22:52

Evelien schreef:Aankomend weekend komt Jan Zijlstra in Kampen. Binnen onze kerk is er op de jeugdvereniging +16 en op de cathechisatie 12-15 jarigen over gebedsgenezingsdiensten gesproken en gediscusieerd.

Gaat hij eerst 3 kwartier zijn boeken aan staan te prijzen, en dan ligt er een machtiging op je stoel, die je liefst met een hoog bedrag in mag vullen, en dan begint de dienst.
Weest blij in de Heer !

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 26 feb 2004 00:20

wina schreef:
Evelien schreef:Aankomend weekend komt Jan Zijlstra in Kampen. Binnen onze kerk is er op de jeugdvereniging +16 en op de cathechisatie 12-15 jarigen over gebedsgenezingsdiensten gesproken en gediscusieerd.

Gaat hij eerst 3 kwartier zijn boeken aan staan te prijzen, en dan ligt er een machtiging op je stoel, die je liefst met een hoog bedrag in mag vullen, en dan begint de dienst.

ik weet het niet, maar ik zal hier na vrijdag op terug komen
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Frost
Mineur
Mineur

Berichtdoor Frost » 28 feb 2004 03:08

wina schreef:Gaat hij eerst 3 kwartier zijn boeken aan staan te prijzen, en dan ligt er een machtiging op je stoel, die je liefst met een hoog bedrag in mag vullen, en dan begint de dienst.

Yep; op http://wwwutnws.utwente.nl/utnieuws/dat ... EZING.html :
"Na een korte inleiding van een plaatselijke pastor werd het podium overgedragen aan Jan Zijlstra. De krasse grijsaard liet er geen gras over groeien en informeerde de zaal meteen over de financiële kant van z'n 'campagnes', zoals hij ze zelf graag noemde. 'Er zijn natuurlijk tal van kosten. De zaal en de folders kosten geld en onze auto rijdt ook nog steeds niet op water. Ik hoop dat u dat begrijpt.' De mensen die graag een bijdrage wilde leveren konden een envelop bij een stand afhalen. Zijlstra zorgde er op zijn beurt wel voor dat er genoeg mensen waren opgestaan voordat hij verder ging: 'Het is een voorrecht om te geven'."

Deze is ook hilarisch, en kan prima dienst doen als onderschrift: "'Man! Je hebt een nieuwe maag, wat vind je daarvan?', bulderde hij na de behandeling tegen de eerste vertwijfelde patiënt"
Haha, om je te bescheuren, hoe verzint-ie het!.... Toch maar naar toe gaan misschien? Volgens mij lach je je rot.

Hij beweert ook tumors te kunnen verwijderen. Was daar onlangs niet iemand voor opgepakt? En terecht.
"To know that you know what you know, and to know that you don't know what you do not know, that is knowledge"
Confucius

joepie

Berichtdoor joepie » 28 feb 2004 08:34

Als hij dus namens God mensen zou genezen dan zou hij niet beginnen met de mensen geld uit de zak te kloppen!
Dan zou hij net als abram bij het offer van izak geloven dat God zou voorzien.
Gewoon de gaven die je gekregen heb van God gebruiken, en vertrouwen dat God wel zal zorgen dat je voldoende geld middelen hebt om te eten.
En vertrouwen dat je zonder die auto ook wel van a naar b zult komen.

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 28 feb 2004 09:58

Frost schreef:
wina schreef:Gaat hij eerst 3 kwartier zijn boeken aan staan te prijzen, en dan ligt er een machtiging op je stoel, die je liefst met een hoog bedrag in mag vullen, en dan begint de dienst.

Yep; op http://wwwutnws.utwente.nl/utnieuws/dat ... EZING.html :
"Na een korte inleiding van een plaatselijke pastor werd het podium overgedragen aan Jan Zijlstra. De krasse grijsaard liet er geen gras over groeien en informeerde de zaal meteen over de financiële kant van z'n 'campagnes', zoals hij ze zelf graag noemde. 'Er zijn natuurlijk tal van kosten. De zaal en de folders kosten geld en onze auto rijdt ook nog steeds niet op water. Ik hoop dat u dat begrijpt.' De mensen die graag een bijdrage wilde leveren konden een envelop bij een stand afhalen. Zijlstra zorgde er op zijn beurt wel voor dat er genoeg mensen waren opgestaan voordat hij verder ging: 'Het is een voorrecht om te geven'."

Deze is ook hilarisch, en kan prima dienst doen als onderschrift: "'Man! Je hebt een nieuwe maag, wat vind je daarvan?', bulderde hij na de behandeling tegen de eerste vertwijfelde patiënt"
Haha, om je te bescheuren, hoe verzint-ie het!.... Toch maar naar toe gaan misschien? Volgens mij lach je je rot.

Hij beweert ook tumors te kunnen verwijderen. Was daar onlangs niet iemand voor opgepakt? En terecht.

Wat ik beweerde over dat bedelen om geld, dat meen ik nog steeds, maar wat jij verder aanvult is klinklare onzin.
Als jij heengaat om je "rot"te lachen, kun je meteen naar voren gaan om genezing. :lol:
Hij heeft ook nog nooit beweerd dat hij tumors kan verwijderen, ik weet niet waar jij de leugens vandaan haalt.Hij geeft God alle eer.
Weest blij in de Heer !

joepie

Berichtdoor joepie » 28 feb 2004 10:50

Als dat zo was zou hij niet om geld bedelen!
En Een nieuwe maag kan hij wel geven? Dat geloof jij?
Waarom zou hij dan ook niet zeggen dat hij een tumor kan laten verdwijnen?

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 28 feb 2004 11:19

joepie schreef:Als dat zo was zou hij niet om geld bedelen!
En Een nieuwe maag kan hij wel geven? Dat geloof jij?
Waarom zou hij dan ook niet zeggen dat hij een tumor kan laten verdwijnen?

Hij kan niets geven, alleen voor je bidden of het gebeurt.
Daarom heeft hij ook nooit gezegd dat hij een tumor kan laten verdwijnen, want het is toch altijd nog God die het doet.
Weest blij in de Heer !

joepie

Berichtdoor joepie » 28 feb 2004 13:30

Hij zegt toch ook tegen die man dat hij een nieuwe maag heeft! Kan hij dat dan wel geven?

Terug naar “Archief”