eo-jongerendag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 20 jan 2004 21:49

Jo met de banjo schreef:Wat een discussies zijn hier trouwens. Zo ging het dus bij ons in de klas ook. Ik denk dat het altijd wel zo zal blijven. Ik vind het zelf ook een erg moeilijk ondewerp. Aan de ene kant ben ik het niet met alles eens van de eo- jongerendag, maar aan de andere kant kan je ook niet zeggen dat het van de duivel komt.

Het kan niet van God én de duivel zijn.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Poolrev
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Poolrev » 20 jan 2004 22:02

sweap schreef:
Poolrev schreef:Aan de andere kant zeg ik fout, want er wordt jongelui mee uit de kerk getrokken. en dan bedoel ik van de behoudende kant zeg maar. Die zoeken een vorm van vermaak en gaan dan naar de EO Jongerendag want dat staat in (licht) verband met godsdienst.
En dan is de stap de wereld in, naar dance-events (zoals Sensation etc.) niet zo groot en gemakkelijk genomen. Daarom ben ik niet zo heel erg blij met wat er op de EO Jongerendag gebeurt.

weet je, het kan ook anders. eerst ga je naar Sensation enzo, dan kom je op de EOJD, en dan doe kom je juist niet meer bij gelegenheden zoals Sensation

Dat probeer ik ook duidelijk te maken in het eerste stukje van mijn reactie. :wink:
Earth has no sorrow that
Heaven cannot heal

Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pim » 20 jan 2004 22:10

Ik heb de indruk dat John Knox iemand is die vandaag de dag van zijn leven heeft omdat hij een compleet forum tegen zich in het harnas jaagt. Vast iemand die zich voordoet als een onnadenkende naprater, misschien wel een alias van iemand die eigenlijk heel progressieve standpunten heeft.

Denkt hij echt zoals hij schrijft, dan is dat diep triest.

caprice

Berichtdoor caprice » 20 jan 2004 22:19

Pim schreef:Ik heb de indruk dat John Knox iemand is die vandaag de dag van zijn leven heeft omdat hij een compleet forum tegen zich in het harnas jaagt. Vast iemand die zich voordoet als een onnadenkende naprater, misschien wel een alias van iemand die eigenlijk heel progressieve standpunten heeft.

Denkt hij echt zoals hij schrijft, dan is dat diep triest.

Ik krijg anders sterk de indruk dat dit de voormalig 'Kansloos' is, hier verwees hij namelijk ook naar (Ze hebben het allebei toevallig in hun onderschrift, volgens mij :? ):

John Knox schreef:www.keesvandenhoven.tk

Maar als hij er plezier in heeft... 8)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 jan 2004 23:17

Hm 12 Juni is EO jongerendag 2004. Ik heb er veel zin in, vorig jaar ben ik erg geraakt daar, daardoor vind ik het toch bijzonder en zie ik er al weer naar uit! Komen jullie allemaal ook?

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 21 jan 2004 00:58

Ja waarschijnlijk ben ik er ook!:-)
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 21 jan 2004 02:12

sure :D

Nou ja als iets niet van God en de Duivel kan komen (vind ik niet dat je kunt zeggen van een evenement als de EO j-dag, anders zou je ook moeten zegegn dat alles at in de kerk gebeurt of allemaal goed is of allemaal slecht):
Dan komt de EO-jdag van God, volgens Johannes kun je niet zeggen Jezus is Heer, dan door de HG. En dat wordt héééél vééél gezegd op de EO. jdag.

En ja er komen elk jaar enkele honderden jongeren tot bekering. Kun je van de meeste kerken niet zeggen al wordt daar honderduizenden uren gesproken (aantal bezoekers x het aantal keer dat ze in kerk zitten)
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

caprice

Berichtdoor caprice » 21 jan 2004 07:31

Ik zal er nooit heengaan (dan zou ik de halve familie + kerk op m'n nek krijgen, en bovendien ben ik niets gewend), maar blijf het wel een moeilijke kwestie vinden. Die achterdocht uit de gereformeerde gezindte komt toch ergens uit voort?

Ichtus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ichtus » 21 jan 2004 09:10

caprice schreef:Ik zal er nooit heengaan (dan zou ik de halve familie + kerk op m'n nek krijgen, en bovendien ben ik niets gewend), maar blijf het wel een moeilijke kwestie vinden. Die achterdocht uit de gereformeerde gezindte komt toch ergens uit voort?

Dus jij gaat er niet naar toe omdat je anders van allerlei mensen op je dak krijgt?!! :?: Die achterdocht uit de gereformeerde gezindte komt waarschijnlijk voort uit het vastgeroest zitten in tradities, zonder dat zij beseffen dat er veel jongeren elk jaar naar uitkijken, De EOJD is populairder dan de kerk (en terecht) dus dan moeten ze het wel afzeiken.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 21 jan 2004 09:16

Het is verdacht om zijn succes en het lijkt niet op onze traditionele vorm van samenkomen.

Ichtus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ichtus » 21 jan 2004 09:18

Waarom is het verdacht?

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 21 jan 2004 09:20

Omdat de klassieke gereformeerden stad en land omreisen om een bekeerling te maken, maar de JD hoeft die moeite niet te doen.

Ichtus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ichtus » 21 jan 2004 09:24

Op de JD zorgen ze ervoor dat ze zich aanpassen aan de doelgroep, en die gereformeerden hebben dus al die moeite voor nx gedaan, als je je gewoon aanpast aan je doelgroep en niet alleen maar praat in "de tale Kanäans" zou dat ook al veel schelen.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 21 jan 2004 09:26

Die achterdocht uit de gereformeerde gezindte komt toch ergens uit voort?

Ja, die achterdocht en weerstand komen van de duivel. Hij weet drommels goed dat God de jongerendag gebruikt tot eer en glorie van Zijn Naam. De duivel zal er dan ook alles aan doen om dit tegen te werken. Tegenstanders van de jongerendag zijn werktuigen in de handen van Satan.

Klaas
Laatst gewijzigd door Klaas op 21 jan 2004 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 21 jan 2004 09:29

Nou, dat van Klaas vind ik wel erg ver gaan, maar het valt mij op dat levend geloof op sommige plaatsen gewoonweg bestreden worden door dominees en kerkenraden!?

Terug naar “Archief”