Moderator: Moderafo's
Niets doen. Zeg voor mijn part alleen: Heer ik vertrouw U, U weet dat ik bij u wil horen. Maar ik doe effe niets. Ik wil alleen stil zijn en naar u luisteren.caprice schreef:joris schreef:stop met zoeken naar het ware geloof. God laat het je wel zien, maar je moet het aan Hem overlaten.
Ja, maar hoe?
joris schreef:Niets doen. Zeg voor mijn part alleen: Heer ik vertrouw U, U weet dat ik bij u wil horen. Maar ik doe effe niets. Ik wil alleen stil zijn en naar u luisteren.caprice schreef:joris schreef:stop met zoeken naar het ware geloof. God laat het je wel zien, maar je moet het aan Hem overlaten.
Ja, maar hoe?
Spreek alleen verwachtingen uit de rest van je leven, geen vragen meer. God bestaat daar ben je van overtuigt. Prima, dat is genoeg om veel van Hem te verwachtn.
zeker wetne heb ik daar ervaring mee. Ben niet voor niets zo eigenwijs nucaprice schreef:joris schreef:Niets doen. Zeg voor mijn part alleen: Heer ik vertrouw U, U weet dat ik bij u wil horen. Maar ik doe effe niets. Ik wil alleen stil zijn en naar u luisteren.caprice schreef:joris schreef:stop met zoeken naar het ware geloof. God laat het je wel zien, maar je moet het aan Hem overlaten.
Ja, maar hoe?
Spreek alleen verwachtingen uit de rest van je leven, geen vragen meer. God bestaat daar ben je van overtuigt. Prima, dat is genoeg om veel van Hem te verwachtn.
Heb jij hier ook ervaring mee dan? Hoe heb jij het geloof gevonden/ontdekt/ontvangen?
joris schreef:zeker wetne heb ik daar ervaring mee. Ben niet voor niets zo eigenwijs nucaprice schreef:joris schreef:Niets doen. Zeg voor mijn part alleen: Heer ik vertrouw U, U weet dat ik bij u wil horen. Maar ik doe effe niets. Ik wil alleen stil zijn en naar u luisteren.caprice schreef:joris schreef:stop met zoeken naar het ware geloof. God laat het je wel zien, maar je moet het aan Hem overlaten.
Ja, maar hoe?
Heb jij hier ook ervaring mee dan? Hoe heb jij het geloof gevonden/ontdekt/ontvangen?. Ik schreeuw regelmatig naar God: ik doe niets meer, u hoeft voorlopig niet op mij te rekenen! Als u van me houdt laat het dan maar merken!
En op de een of andere manier hoor ik dan een antwoord; hehe joris, daar heb ik je weer waar ik je hebben wil.
joris schreef:En dat bedoel ik dus ook. Maar dan moet je dus ook stoppen met vragen en zoeken. Ga gewoon open staan voor het antworod.caprice schreef:joris schreef:wat s jou behandeling dan? volgens mij wil God van iedereen dat je alles aan Hem overlaat.
Hoe ik behandeld moet worden? Dat weet God het beste.
caprice schreef:Weet hier iemand nog een paar goede boeken van oudvaders om te lezen?
Zo zijn wij dan gezanten van Christus wege, alsof God door ons bade; wij bidden van Christus wege: laat u met God verzoenen.48)
hijwel schreef:caprice schreef:Weet hier iemand nog een paar goede boeken van oudvaders om te lezen?
het is iets tussen jou en God. En niet iets tussen jou oudvaders en God.
Het is tussen jou en God. En er is slechts 1 weg, een weg waar je geen audvaders voor nodig heb. Maar Jezus is de Weg de waarheid en het Leven, niemand komt tot de Vader dan door Mij.
Dus grijp alsjeblief niet constand naar mensen die het weten hoe je verzoend moet worden met God. Maar laat je met God verzoenen.Zo zijn wij dan gezanten van Christus wege, alsof God door ons bade; wij bidden van Christus wege: laat u met God verzoenen.48)
Zelfs de bijbel zegt dat Jij je met God moet laten verzoenen. (en als je dat wil wat staat er dan nog in de weg?)
Geloof in de Heere Jezus Christus en je zult zalig zijn.
Ik probeer je niet wat op te dringen, maar ik laat je God zien. Een God die wil dat jij je met Hem verzoent. Daar is geen oudvader of refowebber vor nodig. Het is tussen jou en God.
Dit is niet om de oudvaders af te kraken of zo, nee zij hebben mooie boeken geschreven. Maar je begint op een schrifgeleerde te lijken.
caprice schreef:Maar ik wil ook graag weten hoe God heeft gewerkt bij andere mensen. Of ze dezelfde ervaringen hebben (gehad).
Ik heb nu het ABC- des Geloofs van Comrie gekocht, nog niet gelezen, maar het kan toch een hulp zijn om bij de Bijbel te lezen om dat te verduidelijken?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten