Berichtdoor Boudewijn » 26 nov 2003 08:56
Beste Harold,
Je schreef:
@@Boudewijn wat maak je je toch altijd vreselijk druk om de sabbath, maak van de sabbath toch geen afgod.@@
Een afgod? Hoe kom je daarbij; IK WAARSCHUW. Is Jezus, in wiens navolging ik dat namelijk doe (Exodus, Openbaring), is dus een afgod en wordt verafgood. Inderdaad als wij de zondag (een wereldse rustdag van de Hoer op de 7 heuvelen (Rome)dan maken wij van Jezus een afgod, want de werkelijkheid van de Waarheid (Jezus) is dan niet in relatie tot datgeen wat de Drie-eenheid ons voorhoudt; omdat MENSEN een beeld hebben gecreëeerd van Jezus. De vraag is dan WELKE Jezus dienen we dan en hoe -kunnen- we dan groeien in Diens gerechtigheid als we de middelen daarvoor naast ons NEERLEGGEN. Als de Moeder Maria, in de oorsprong Venus is de Zoon in feite Jupiter, wat bedoeld de Hoer dan met Maria en Jezus??. Men maakt hierdoor van Jezus een AFGOD. een BEELD zoals we o.a. in diverse kerken zien, in plaats van de LEVENDE en VERLOSSENDE Zoon, die tot aan het eind Dienstwerk verricht: TEVERGEEFS aanbidden zij MIJ, omdat ze geboden en wetten van mensen naleven. (Mattheus)
We zullen zien Harolt, wie in het Koninkrijk zal zijn, van diegenen die de Sabbat maast zich neer hebben gelegd. Als nu de Sabbat de spil is van de geboden, waarom HERHAALT Jezus de OPROEPEN steeds weer, om de geboden te onderhouden en de Sabbat centraal te stellen, als EEUWIG VERBOND. Doet Hij dat om ons verloren te laten gaan? Of doet Hij dat om ons er op te wijzen, dat er EEN EINDE AAN DE GENADE (-TIJD) komt en dat Hij wil dat we allemaal in het Hemels Koninkrijk komen en de WETTEN van DAT KONINKRIJK zullen KENNEN, WETEN en hebben ERVAREN, als BIJWONERS in DIT RIJK, het Rijk van SATAN. Wie zullen het hardst schreeuwen als men ontdekt dat men, door "slechts" een klein gebodje, door een ietsie pitsie klein verschuivinkie, ALLE heboden heeft overtreden en de Heer zal zeggen:
@@Leviticus 26
22 Ik zal toelaten dat wilde dieren uw kinderen doden, uw vee vernietigen en uw aantal uitdunnen, zodat de wegen uitgestorven zijn.
23 En als u zich dan nog niet tot Mij bekeert, maar gewoon doorgaat met tegen mijn geboden in te gaan,
24 zal Ik Zelf u zevenmaal straffen voor uw zonden.@@
Over de genade (tijd) gesproken, waar een einde aan komt (hier in relatie tot Noach's waarschuwingen)
@@Genesis 6:3
Toen zei de HERE: "Ik kan mijn Geest niet langer in de mens laten wonen, nu hij zich zo heeft misdragen. Ik geef hem nog 120 jaar om van zijn boze weg terug te keren." @@
@@Genesis 6:5
Maar de HERE bekeek met afkeer het zondige gedrag van de mensen. Van al hun voornemens zag Hij dat de opzet boos was@@
@@Genesis 6:8
Maar in Noach had de HERE een welbehagen. m (Omdat Noach zich aan de GEBODEN hield, in geestelijk opzicht)@@
@@Genesis 7:1
De dag brak aan waarop de HERE tegen Noach zei: "Ga met uw familie aan boord van de ark, want u bent de enige rechtvaardige tussen al die anderen, die de aarde bewonen.@@
@@Genesis 7:5
Noach volgde al de bevelen van de HERE op. (TROUW aan de geboden-van die tijd)@@
@@Genesis 7:16
Toen sloot de HERE God de toegang tot de ark (einde Genade (-tijd) mensen gaan verloren en verdrinken! @@
Aanwijing in oude tijden, door God, voor mensen:
@@@Genesis 12:1
Eerder had de HERE Abram de opdracht gegeven: "Verlaat uw land en uw familie en ga naar het land, dat Ik u zal wijzen. @@
Abraham GEHOORZAAMDE en:
@@Genesis 12:4
Abram gehoorzaamde de HERE en vertrok met zijn neef Lot. Abram was toen 75 jaar oud. @@
WAARSCHUWING voor Christenen van vandaag:
@@Openbaring 14
6 Ik zag een andere engel in het midden van de hemel vliegen. Hij had een blijvende boodschap bij zich, die hij aan ieder op aarde bekend moest maken: Aan alle volken, stammen en taalgroepen.
7 Hij riep: "Heb ontzag voor God; eer Hem, want de tijd is gekomen dat Hij recht zal spreken. Aanbid Hem, Die de hemel en de aarde, de zee en de waterbronnen gemaakt heeft."
8 Er kwam een tweede engel, die zei: "Gevallen! Gevallen is het grote Babylon, dat alle volken van de wijn van haar woeste ontucht heeft laten drinken."
9 Een derde engel volgde hen en riep: "Wie het beest en zijn beeld aanbidt en het teken op zijn voorhoofd of hand laat zetten, zal de wijn van Gods toorn drinken, die onvermengd in Zijn wraakbeker is gegoten.
10 Die zal door vuur en zwavel gepijnigd worden, voor de ogen van de heilige engelen en het Lam.@@
Duidelijk of niet!
Openbaring 18
@@1 Daarna zag ik een andere engel uit de hemel naar beneden komen. Hij had grote macht en de aarde werd door zijn glans verlicht.@@
Is hier de oproep, die deze engel gaat doen, DUIDELIJK?
Ja, zijn grote macht en enorme lichtglans, laten aan DUIDELIJKHEID niets te wensen over, om de LAATSTE oproepen te doen, DE GEBODEN en het EEUWIG EVANGLIE te aanvaarden en NA TE LEVEN.
@@2 Hij had een enorme stem en riep: "Gevallen! De grote stad Babylon is gevallen! Zij is een woonplaats geworden voor demonen en een gevangenis voor alle boze geesten. Binnen haar muren wonen alle vieze en lelijke vogels.@@
Denkt u dat er vrede komt op DEZE aarde? ZOals deze engel dat hier aangeeft, NIET. In feite zegt de engel dat het Grote Babylon REEDS VERLOREN IS. Wat nu met Irak, Afganistan, de GROTE mond van de USA of Rome (Openbaring 13 en 14) """WIJ BRENGEN VREDE OP DEZE AAARDE"""" Zo, zo; de engelen uit Openbaring 13 en 18 leren ons dat dat LEUEGSN zijn, immers de wereld is REEDS verloren; Bereid u dus (in woord en daad) voor op de wederkomst en REDT mensen, in plaats ze te vermooreden (geestelijk en fysiek)
@@3 Want alle volken hebben van de wijn van haar woeste ontucht gedronken. De koningen van de aarde hebben ontucht met haar gepleegd en de zakenmensen van over de hele wereld zijn rijk geworden door haar grote welvaart."@@
Herken je hier niet in de huidige situatie in de wereld. De zakenlieden die RIJK worden van de "wederopbouw" van een -door mensen- verwoeste landen, vermoordde mensen, die managametstructuren los laten op kille zakelijke en electronische manipulatiemodellen om de mensen te mennen in plaats te verlossen! (Merkteken). Is DIT de wijze waarop we de boodschap moeten brengen; Mijn Rijk is gebouwd op Mijn geest, niet door geweld of kracht, leert Jezus!
@@4 Toen hoorde ik een andere stem uit de hemel zeggen: "Ga uit die stad weg, mijn volk. Anders wordt u medeplichtig aan haar zonden en zullen u dezelfde rampen treffen als haar.@@
Zie je de OPROEP hier beste vriend! GAAT UIT VAN HAAR! Met andere woorden; ga Mijn wetten naleven, ook al wordt daarvoor en daardoor VERVOLGD! Veilig in Jezus armen; of niet!
Veilig in Jezus' armen,
veilig aan Jezus' hart;
Daar in Zijn teer erbarmen,
daar rust mijn ziel van smart
Verder van de wereld weg
Elke dag een beetje
Dichter naar de hemel toe
Elke dag een treetje
@@5 God is haar misdaden niet vergeten. Haar zonden hebben zich hemelhoog opgestapeld.@@
Inderdaad, moeten wij niet LEREN afstand te nemen van de (mis-) daden van deze wereld of gaan we, samen met de Christen UNie wereldse Koningen navolgen en streven naar Wereldse vrede! Wie is nu waarlijk ONZE God maar vooral VERLOSSER.
@@6 Zet haar dubbel en dwars betaald wat zij u heeft aangedaan. Giet een brouwsel in haar beker dat tweemaal zo sterk is als wat zij voor u heeft gebrouwen.@@
Kijk eens hier, hoe we de wereld moeten leren haten (niet de mensen dus) om haar zonden en verwoestende werking, door de Mensenmoordenaar van het eerste uur Satan.
@@7 Zij heeft in luxe en overdaad geleefd. Geef haar er evenveel pijn en ellende voor terug. Zij zegt bij zichzelf: 'Ik zit hier als een koningin op een troon. Ik ben geen hulpeloze weduwe. Ik zal niet weten wat rouw en verdriet is.'@@
ZIe je hier niet de aroogante houding van de Hoer, de KErkstaat die de wereld leidt en haar Hoofd die de Leider der wereld wordtb genoemd! Wereldvrede of wereldse vrede; beiden zijn een fictie en even dwaas als de zondagviering in haar zelf!
@@8 Omdat zij dat zegt, zal zij op één dag door allerlei rampen worden overvallen: Door honger, dood en ellende; en zij zal door het vuur verteerd worden. Dat is de straf die de Here, de sterke God, haar geeft.@@
De laatste 7 plagen komen in 1 (werelds) jaar over de wereld, er is geen redding meer; het Heilige der Heilige zal (symbolische) vol rook staan; dat betekent de hemel is niet meer toegangkelijk voor diegenen die menen dat er nog redding is. Ze zijn té verhard in hun, geliefde zonden
@@9 Als de koningen van de aarde, die ontucht met haar hebben bedreven en van haar luxe hebben genoten, haar zien branden, zullen zij huilen en jammeren.@@
Kijk eens aan de koningen (politiek leiders) bedriegen en verlaten ons in de dwaasheid van de luxe en het navolgen van Rome, als kernpunt van hun economische, politieke en religieuze besluiten. Hoe moeten we dan vijandschap zien. Als spel, als volksverlakkerij? Ja, in mijn optie wel;. DAAROM MOET Jezus een EINDE maken aan deze toestand en wereld, anders moet HIJ ons prijsgeven aan Satan.
@@10 Vol afschuw over de pijniging die zij ondergaat, blijven zij van verre toekijken: 'Och, groot en machtig Babylon, wat erg dat u in één uur alle straf krijgt!'@@
De straf, de ervaringen zullen inmens en onvoorstelbaar zijn. Het BERWOUWT GOD dat Hij dit MOET doen, zoals we in dit vers zien. Maar Hijn kan niet anders. Hij kan geen 'kinderen' toelaten in Zijn Koninkrijk die Hem weerstaan. Zij kiezen voor een ander Rijk!
@@11 Over de hele wereld zullen zakenmensen huilen en jammeren omdat er niemand meer over is om hun handelswaar te kopen.
12 Zij was hun grootste klant van goud en zilver, van edelstenen en parels, van fijn linnen, purper, zijde en scharlaken, van geurig hout, van ivoren en dure houten voorwerpen@@
De mensen zien hun radeloosheid in en weten dat het geen zin meer heeft om van deze wereld te -kunnen- profeteren, het einde is immers nabij. De mensen zullen zien dat het geen zion heft gehad om schatten op deze aarde te verzamelen en zien hun verkeerde keuze in maar zullen zich daarbij neerleggen, omdat ze geen andere God dan Satan als hun meester zien.
@@13 van brons, ijzer en marmer, van kaneel en andere specerijen, van parfums, zalven en wierook, van wijn en olie, van fijn meel en graan, van lastdieren en schapen, van paarden en wagens, en zelfs van slaven, levende mensen.@@
@@Romeinen 8:15
Wij hoeven dus geen slaven van de angst meer te zijn. Nee, God heeft ons een andere geest gegeven. Wij zijn door Hem aangenomen als zonen. En doordat Zijn Geest in ons woont, roepen wij: "Abba! Vader!"@@
Een andere " Geest " andere wetten, Hemelse weten: NIET van deze wereld, kijk maar:
@@Johannes 15
14 U bent mijn vrienden als u doet wat Ik zeg. (???????????)
Dus zijn we NIET Jezus' vrienden als we Zijn raadgevingen naast ons neerleggen! Satan glundert en voelt de overwinning als we dit in praktijk brengen!
15 Ik noem u niet langer slaven, want een heer neemt zijn slaven niet in vertrouwen. Maar Ik noem u vrienden, omdat Ik u alles heb verteld wat Ik van mijn Vader gehoord heb.
Dus zijn we NIET Jezus' vrienden als we Zijn raadgevingen naast ons neerleggen! Satan glundert en voelt de overwinning als we dit in praktijk brengen!
De hemelse grondwet is dus BEKEND bij ALLE mensen en zij die Jezus navolgen! U kunt dus NOOIT zeggen "Ich habe es nicht gewusst"
16 U hebt niet Mij uitgekozen, maar Ik heb u uitgekozen. Ik heb u aangewezen om erop uit te gaan en blijvende vrucht voort te brengen, zodat mijn Vader u alles zal geven wat u Hem vraagt in mijn naam.@@
Kijk, Jezus zegt dat Hij alles aan zijn discipelen heeft verteld, dat Hij van de Vader heeft gehoord: dus OOK de geboden en wetten! Dus oom de Sabbat en de OPROEP het Grote Babylomn te verlaten.
Probeer mij dus niets op de mouw te spelden. Ik laat alleen zien wat JEZUS over dit alles zegt.
Hier schets God een beeld van de wereld. En we kunnen zien dat we van de zakenlieden en de wereldleiders SLAVEN waren. Dat is volledig in overeenstemming met de Schrift en de werkelijkheid van de Profetie.
Hierboven zien we dus dat we vrienden, en geen slaven meer hoeven te zijn, als we Jezus navolgen en Hemelse wetten nalevn!!!!
@@14 Al die lekkere en mooie dingen waar u zo naar verlangde, krijgt u niet. Al uw pracht en praal is u voorgoed afgenomen.@@
Tevergeefs aanbidden zij Mij, omdat zij geboden van mensen naleven!
Dit is het gevolg! U blijft naakt achter, zonder in het Hemels Rijk te komen, als u de geboden en wetten van de Hemelse Verlosser blijft minachten en wereldse geboden nastreeft om (hier) Rijk te worden en tracht aanzien te verwerven.
@@15 De zakenmensen die haar deze dingen verkochten en er rijk van werden, zullen huilen en jammeren. Zij zullen op een afstand blijven staan, vol afschuw over de pijniging die zij ondergaat.
16 'Och, grote stad!' zullen zij zeggen. 'Wat verschrikkelijk! Eerst was u gekleed in fijn linnen, purper en scharlaken en droeg u gouden sieraden, edelstenen en parels; een uur later was u al die schitterende rijkdom kwijt!'
17 Ook alle reders, stuurlui en matrozen, allen die op zee hun kost verdienen, stonden vanuit de verte te kijken naar de rook die uit de brandende stad opsteeg.
18 'Zo'n grote en machtige stad komt er nooit meer!' kermden zij.
19 Zij strooiden van verdriet stof op hun hoofd en huilden en jammerden: 'O, grote stad! Wat verschrikkelijk! Eerst maakte zij alle scheepseigenaren rijk door haar welvaart; nu ligt zij er binnen een uur ontredderd bij.'
20 Hemel, wees blij over haar ondergang! Kinderen van God, apostelen en profeten, verheug u! God heeft haar gestraft voor wat zij u heeft aangedaan."
21 Een sterke engel pakte een steen zo groot als een molensteen en gooide die in zee. "Zo zal de grote stad Babylon met één zwaai weggegooid worden", zei hij. "Zij zal voorgoed van de aardbodem worden weggevaagd.
22 Er zal geen muziek meer gehoord worden, ook niet van harp, fluit of bazuin. Er zullen geen ambachtslui meer werken en geen molen zal meer draaien.
23 's Nachts zal er geen lamp meer branden en van bruiloften zal geen sprake meer zijn. Dit alles staat haar te wachten, omdat haar zakenlui de machtigste ter wereld waren en omdat zij met haar tovenarij alle volken misleidde. Het bloed van de profeten en de gelovigen heeft in deze stad gevloeid.
24 Zij is schuldig aan het bloed van alle mensen, die op aarde zijn vermoord."@@
Vraag is dus: @@zijn de 10 geboden onzin?@@
Laten de laatste verzen van dit hoodstuk uit Openbaringen een verdere les ter bestudering zij voor u, onder leiding van de Heilige Geest
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 26 nov 2003 10:18, 5 keer totaal gewijzigd.