ongesteld -> geen seks

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 14 nov 2003 11:56

Hoewel ik geen bijdrage meer gegeven heb aan deze discussie sinds pagina 2 vind ik het onzin dat er niet over gepraat mag worden. Thuis en in de kerk heb ik altijd over dit soort onderwerpen gesproken, maar hier kan dat ineens niet omdat bepaalde mensen dat zo niet gewend zijn. Waar doet de bijbel geheimzinnig over sexualiteit? Nergens, daar is het gewoon een mooi gave van God. Er staat toch niet dat als de vrouw last heeft van "hum" ze "het" niet mag doen? Of dat babies door ooievaars gebracht worden? (dat verhaal komt is ook onstaan om kleine kindertjes onwetend te houden)
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 14 nov 2003 11:59

Sorry hoor jongens, maar volgens mij ging het hier niet om of er over gepraat mag worden ja of nee, het ging er alleen om over de details die joepie vertelde en sorry maar ik ben niet nieuwsgierig naar iemand anders bed-geheimen (joepie het ging niet over je man, oke :mrgreen: )
Dus laten we nou aub ophouden met die onzinnige gezeik, we kunnen zo nog uren doorgaan, dan wordt het vooral heel gezellig hier.
Dus begin weer met de hoofdvraag ofzo, maar ga niet lopen zeiken :x :x :x

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 14 nov 2003 13:44

Ikke21 schreef:maar ga niet lopen zeiken :x :x :x

He bah. Wil je dit voortaan in iets nettere bewoordingen neerschrijven?
..

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 14 nov 2003 13:45

Invincible schreef:

oke, plassen

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 14 nov 2003 13:59

Zo en nu gaan we weer verder met de oorspronkelijke vraag:
Wel/geen seks tijdens ongesteld zijn. En waarom wel/niet.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 14 nov 2003 14:01

als ik ongesteld ben heb ik hier echt geen behoefte aan!! ik heb genoeg aan mn buik- en rugpijn, gelukkig dat er ook nog mannen zijn die respect hebben voor de vrouw en haar lichaam.

Daarom zou ik het dus echt niet doen!!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 14 nov 2003 14:11

Volgens mij heeft zo'n beetje iedereen wel zijn voors en tegens gegeven over eventuele sex tijdens de ongesteldheid.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 14 nov 2003 14:18

:roll: :roll: buikpijn!!!!! :roll: :roll:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 nov 2003 14:23

Ja, een hele irritante buikpijn. Gelukkig heb ik dat niet altijd.

joepie: het is clitoris

Eliyahu

Berichtdoor Eliyahu » 14 nov 2003 14:40

Sabra schreef:
M@rije schreef:Maar wat ikwel grappig vind, isdat sommige mensen het kennelijk belangrijk vinden zich aan dit gebod te houden, en van de rest zeggen dat ze alleen toen golden. De Bijbel was toen waarheid, en nu ook. Je kunt er niet aan afdoen of toedoen. Zouden we dan niet alle geboden moeten houden? Ook diegenen die in onze ogen belachelijk lijken?

Die hoeven we helemaal niet te houden omdat Jezus de wet vervuld heeft. Zie Romeinen 8:1-4

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik sex tijdens ongesteldheid wil stimuleren etc. Dat is namelijk vies.

Bs'd

Sinds wanneer betekend "vervullen" afschaffen, of te niet doen?

"Vervullen" betekend "voldoen aan". En niet afschaffen of iets dergelijks.

"Meent niet, dat Ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen. Want voorwaar, Ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet één jota of één tittel vergaan van de wet, eer alles zal zijn geschied. Wie dan één van de kleinste dezer geboden ontbindt en de mensen zo leert, zal zeer klein heten in het Koninkrijk der hemelen; doch wie ze doet en leert, die zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen."
Matt 5:17-19.

Lijkt me vrij duidelijk deze tekst.
Kan iemand me is uitleggen waarom het christendom deze hele duidelijke tekst overboord gooit?

Eliyahu

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 14 nov 2003 14:47

Nee, en het is ook niet het hele christendom hoor. Het christendom doet alleen de ceremoniele wetten voorh et volk israel overboord. Niet de 10 geboden.
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

Eliyahu

Berichtdoor Eliyahu » 14 nov 2003 15:42

@mic schreef:Nee, en het is ook niet het hele christendom hoor. Het christendom doet alleen de ceremoniele wetten voorh et volk israel overboord. Niet de 10 geboden.

Bs'd

In de tien geboden staat dat de sabbat gehouden moet worden, en ook dit doet het christendom niet. Dus we kunnen wel duidelijk stellen dat het christendom gewoon de wet overboord gooit.

Overigens is er geen onderscheid tussen "ceremoniele wet" en een andere wet. "De wet" is gewoon alle 613 geboden.
Of wil iemand zeggen dat niet liegen (Lev 19:11) slechts een ceremoniele wet is die afgeschaft is? Of "Heb uw naaste lief", (Lev 19:18 ) een ceremonieele wet die afgeschaft is?

Eliyahu

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 14 nov 2003 15:52

Eliyahu schreef:
@mic schreef:Nee, en het is ook niet het hele christendom hoor. Het christendom doet alleen de ceremoniele wetten voorh et volk israel overboord. Niet de 10 geboden.

Bs'd

In de tien geboden staat dat de sabbat gehouden moet worden, en ook dit doet het christendom niet. Dus we kunnen wel duidelijk stellen dat het christendom gewoon de wet overboord gooit.

Overigens is er geen onderscheid tussen "ceremoniele wet" en een andere wet. "De wet" is gewoon alle 613 geboden.
Of wil iemand zeggen dat niet liegen (Lev 19:11) slechts een ceremoniele wet is die afgeschaft is? Of "Heb uw naaste lief", (Lev 19:18 ) een ceremonieele wet die afgeschaft is?

Eliyahu

niet liegen en uw naaste liefhebben staat volgens mij in de tien geboden.

wij houden zondag dat aan de hand van berekeningen uit het NT ( geloof ik)

het gaat erom dat er 6 dagen gewerkt wordt en de 7e dag rust gehouden wordt. om God te verheerlijken.

Ik denk dat het niet uit maak of dat de zaterdag of de zondag is maar dat het meer om het principe gaat en om de achteliggende gedachte.

God zorgt er voor dat we kunnen werken en hij "verdient" het dat we iig 1 dag aan hem besteden

joepie

Berichtdoor joepie » 14 nov 2003 16:07

Nou moppie, misschien ook eens beter lezen?
Want mevr Hoek wordt helemaal niet de grond ingetrapt.
Je kunt ook overdrijven. Er wordt juist gezegt dat ze heel serieus op de vragen ingaat.
En lalage, dank je wel!

Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pim » 14 nov 2003 17:05

Ikke21 schreef:
Invincible schreef:

oke, plassen

Nou Ikke21, ik ben niet geinteresseerd in wat jij allemaal op het toilet doet. Moderator, ik vind dat Ikke21 van dit forum verwijderd moet worden! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Terug naar “Archief”