verkiezingen 2017

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23687
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Marnix » 22 sep 2016 07:33

Sowieso, wie hier op het forum heeft er wel eens een geit in geitenmelk gekookt? Dat gedeelte heeft natuurlijk niet zoveel te maken met dat het zielig is voor de geit. (Nee, niet mijn kind! En dan ook nog in mijn melk! ) Maar waar gaat die tekst dan wel over? Voor wie is het dan als het niet voor de geit is? Het gaat overduidelijk over op een fatsoenlijke, respectvolle manier omgaan met dieren. Zelfs als je ze slacht / kookt / eet. Het lijkt met dus niet zo vreemd / onbijbels om voor de meest diervriendelijke vorm van slachten te kiezen. Daar heb ik verder niet zoveel verstand van dus dat laat ik even aan de experts over.

En laat verder iedereen die ja en amen zegt als het gaat om ritueel slachten dan in ieder geval zo consequent zijn ook geen plofkip meer halen en ander vlees / vis wat op een dieronvriendelijk manier gefokt is. Want wat veel erger is dan een dieronvriendelijk sterven is het wel een dieronvriendelijk leven.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Arco » 22 sep 2016 08:10

rotterdam schreef:Heel grappig maar dit is zeker geen antwoord op "de draai" die jij er aan geeft

(Je wilt toch niet dat een moeder ziet dat haar bokje in haar melk wordt gekookt)

De moeder is n.l. een geit in die kan niet in de pan kijken en zou haar geslachte zoon (het bokje) ook niet herkennen. :-oo


Dat is ook niet het punt van de tekst. Marnix, in zijn voorgaande reactie, geeft het aardig weer.

Deze tekst wordt door rabbijnen gebruikt om de leer van het scheiden vlees en melk te baseren. Hoewel ik denk dat het zeker een gezond effect kan hebben als vlees en melk gescheiden worden genuttigd, haal ik het niet zo uit deze tekst.

Terug naar het topic:
Gisteren bij de algemene beschouwingen leek het erop dat de verkiezingscampagnes al waren begonnen. Stokpaardjes van stal gehaald, gegoochel met cijfers, etc. Het college over kunstgeschiedenis vond ik wel verfrissend. :D
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor elburger » 23 sep 2016 10:21

De afgelopen 2 dagen naar de algemene beschouwingen gekeken?
Ik dus wel, en het was een aanfluiting.
Waar in voorgaande jaren nog wel eens met geld werd geschoven was het dit jaar een promotie voor de aankomende verkiezingen van 2017.
Van uiterst links tot uiterst rechts niets anders dan verkiezings retoriek.
En wie zijn dan uiteindelijk weer de dupe?
Juist, Jan met de pet, de chronisch zieken en de ouderen met een klein pension
En Rutte werd het alleen moeilijk gemaakt met zijn uitspraak over de marrokaanse reljeugd in Zaandam.
Oja, ook wat betreft het referendum over Oekraïne werd hij van links tot rechts, van voor stemmers tot tegen stemmers aangepakt om nu eindelijk eens actie te ondernemen en de uitspraak van het volk te erkennen.
Vreemd trouwens dat je daar op radio en tv niets over leest?!
Al met al een teleurstellend resultaat.
Zowel van oppositie als van de 2e kamer.
Op dan maar naar maart 2017.
Rutte - VVD - zal wel spekkoper zijn, samen met D'66.
De PVV wordt algemeen genegeerd, en de PVDA krijgt het moeilijk met de SP.
De CU en de SGP zijn roepende in de woestijn.
En de PvdD die zullen wel weer een zeteltje erbij pakken.
Groenlinks?, dat is de luis in de pels van zowel links als rechts, met die populistische Klaver.
O ja, dan nog die weglopers.
Ik hoop dat geen enkele partij ene zetel haalt.
Vergeet ik nu nog niet iets?
50+, die zal een hoop zetels gaan halen, maar wordt door niemand voor serieus genomen?!
Zal Krol een 25 zetels halen dan kunnen ze daar toch niet omheen?
Maar Rutte gaat zeker niet samen met 50+, misschien, heel misschien in een kabinet met PVDA, 50+ en SP?
3 x 25 zetels is, juist ja de helft.
Dat kan leuk worden.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Yoshi

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Yoshi » 23 sep 2016 10:42

Ik heb er wel wat van meegekregen. Zoals gebruikelijk een aardig toneelspel van de heren en dames politici. Een soort van goede tijden slechte tijden voor de Haagse elite. Een ver van mijn bed show voor de meeste Nederlanders. Maar ze schijnen zichzelf nog o zo belangrijk te vinden. Prima, ga vooral door met je toneelspelletjes maar verwacht niet van mij dat ik het serieus neem. En val mij ook vooral niet lastig met de zoveelste belastingverhoging, val militairen niet lastig door primaire taak onmogelijk te maken en ze naar een door God vergeten land te sturen waar helemaal niets gaat veranderen. Enz enz.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8859
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor elbert » 23 sep 2016 14:06

Die verkiezingen worden sowieso lastig. Voor de burger, om een goede keus te maken. Waarschijnlijk voor de politici ook, om een coalitieregering te vormen die zowel in de Tweede als de Eerste kamer een meerderheid zal hebben. Dat worden dus minstens 4 partijen in een kabinet en dat is sowieso al een recept voor instabiliteit.
Voor de burger is er de vraag op wie je moet gaan stemmen. Ik ben zelf op zoek naar een christelijke partij die kritisch is over de 200 miljard euro die de overheid in haar onnadenkendheid en onder het mom van duurzaamheid denkt te moeten laten versnipperen door windmolens.
Dat geld kun je beter aan andere dingen besteden dan er grote windconcerns rijk mee maken.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Chaya » 23 sep 2016 14:17

elbert schreef:Ik ben zelf op zoek naar een christelijke partij die kritisch is over de 200 miljard euro die de overheid in haar onnadenkendheid en onder het mom van duurzaamheid denkt te moeten laten versnipperen door windmolens.
Dat geld kun je beter aan andere dingen besteden dan er grote windconcerns rijk mee maken.

Bij de SGP kon ik alleen bij de jongeren een aktueel standpunt vinden, en die zijn voor.
Misschien dat er een nieuw verkiezingsprogramma wordt gepresenteerd dit jaar en dat daar wat meer over de standpunten w.b. windenergie (of zonne-energie) in staat? Ik hoop het.
Plaatselijk verschilt het echter wel. Maar als je als gemeenteraad van een kustdorp geconfronteerd wordt met een rij horizonvervuilers is dat natuurlijk lastiger dan in een grote stad.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor elburger » 24 sep 2016 17:54

"elbert schreef"Ik ben zelf op zoek naar een christelijke partij die kritisch is over de 200 miljard euro die de overheid in haar onnadenkendheid en onder het mom van duurzaamheid denkt te moeten laten versnipperen door windmolens.
Dat geld kun je beter aan andere dingen besteden dan er grote windconcerns rijk mee maken.


Ik kan het nog gekker vertellen en het berust op 100% waarheid.
De boeren hier in de Flevopolder en de NO Polder halen "oude 65m hoge windmolends we, de welke nog prima functioneren. Die verkopen ze aan andere landen en zelf zetten men met volle subsidie nieuwe windmolens neer met een tip hoogte van 200m.
Laat een partij daar eens iets aan doen, maar nee, Groenlinks bijv juicht het alleen maar toe. en de boeren zijn de lachende de derde.
Te triest voor woorden
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor BladeStraight » 26 sep 2016 12:05

elburger schreef:De afgelopen 2 dagen naar de algemene beschouwingen gekeken?


Ja

Ik dus wel, en het was een aanfluiting.


Ik vond met name Geert Wilders' antwoorden op Buma angstaanjagend.
Waar in voorgaande jaren nog wel eens met geld werd geschoven was het dit jaar een promotie voor de aankomende verkiezingen van 2017.
Van uiterst links tot uiterst rechts niets anders dan verkiezings retoriek.


Het is toch ook logisch dat er nu geen tegenbegrotingen worden ingediend? Heeft weinig zin.

En wie zijn dan uiteindelijk weer de dupe?
Juist, Jan met de pet, de chronisch zieken en de ouderen met een klein pension


Hoe volgt dit uit je eerdere opmerking?

Tevens gaan zowel de chronisch zieken als de ouderen er dit jaar op vooruit.

En Rutte werd het alleen moeilijk gemaakt met zijn uitspraak over de marrokaanse reljeugd in Zaandam.


Niet alleen daar mee.

Oja, ook wat betreft het referendum over Oekraïne werd hij van links tot rechts, van voor stemmers tot tegen stemmers aangepakt om nu eindelijk eens actie te ondernemen en de uitspraak van het volk te erkennen.
Vreemd trouwens dat je daar op radio en tv niets over leest?!


Dit stond de gehele dag op de voorpagina van nos.nl
Al met al een teleurstellend resultaat.
Zowel van oppositie als van de 2e kamer.


Hangt uiteraard af van de verwachting die je hebt als je gaat kijken. Ik denk niet dat het realistisch is om ineens een enorme koerswijziging te verwachten. Daar zijn de APB ook niet voor.

Op dan maar naar maart 2017.
Rutte - VVD - zal wel spekkoper zijn, samen met D'66.


Rutte zal flink verliezen t.o.v. zijn huidige zeteltal, D66 zal niet bijzonder veel stijgen.

De PVV wordt algemeen genegeerd,

Terecht.

en de PVDA krijgt het moeilijk met de SP.


De PvdA heeft het vooral moeilijk met zichzelf. De SP staat in de peilingen slechts op 1 zetel winst.

De CU en de SGP zijn roepende in de woestijn.


Maar wel constructief.

En de PvdD die zullen wel weer een zeteltje erbij pakken.
Groenlinks?, dat is de luis in de pels van zowel links als rechts, met die populistische Klaver.


Vooral van links lijkt me, daar zullen de PvdA zetels zitten.

O ja, dan nog die weglopers.
Ik hoop dat geen enkele partij ene zetel haalt.


Dat is een loze hoop.

Vergeet ik nu nog niet iets?


Ja, het CDA...
50+, die zal een hoop zetels gaan halen, maar wordt door niemand voor serieus genomen?!
Zal Krol een 25 zetels halen dan kunnen ze daar toch niet omheen?


Dat gaat niet gebeuren.

Maar Rutte gaat zeker niet samen met 50+, misschien, heel misschien in een kabinet met PVDA, 50+ en SP?
3 x 25 zetels is, juist ja de helft.
Dat kan leuk worden.


De kern van een nieuw kabinet zal VVD, CDA, D66 worden. Waarschijnlijk met GL en/of PvdA.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor rotterdam » 26 sep 2016 13:07

BladeStraight schreef:De PVV wordt algemeen genegeerd,
Terecht.


Daarmee negeer je dus een flink deel van de bevolking.
Wat denk je daarmee op te schieten ?

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor BladeStraight » 26 sep 2016 14:29

rotterdam schreef:Daarmee negeer je dus een flink deel van de bevolking.
Wat denk je daarmee op te schieten ?


Een deel van de bevolking wordt altijd genegeerd. Sowieso heeft de PVV belachelijke ideeën, dus mensen die daar bewust voor kiezen kunnen wat mij betreft beter genegeerd worden.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Yoshi

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Yoshi » 26 sep 2016 15:32

De SGP ook maar negeren dus. En die Klaver van GroenLinks ze ook vliegen, ook maar negeren. Enz enz.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor rotterdam » 26 sep 2016 16:16

BladeStraight schreef:
Een deel van de bevolking wordt altijd genegeerd. Sowieso heeft de PVV belachelijke ideeën, dus mensen die daar bewust voor kiezen kunnen wat mij betreft beter genegeerd worden.


En jij denkt dat door de negeren die belachelijke ideeën verdwijnen ?
En hoe lang wil je ze negeren ? tot ze 50% van de stemmen hebben ?

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor elburger » 06 okt 2016 07:41

Een deel van de bevolking wordt altijd genegeerd. Sowieso heeft de PVV belachelijke ideeën, dus mensen die daar bewust voor kiezen kunnen wat mij betreft beter genegeerd worden.


Dat ben ik helemaal niet met je eens BladeStraight. De PVV heeft wel degelijk hele goede ideeën op de plank gebracht.
Eén voorbeeld dan maar?!
De dierenpolitie. Die is nu al wel weer opgeheven als zelfstandige eenheid maar als onderdeel van de politie doet men zeer goed werk.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor MoesTuin » 06 okt 2016 11:27

Ik zou echt niet weten op welke partij te zullen gaan stemmen.
Het is verdacht dat nu opeens verschillende partijen "hard gaan werken"
Er zijn de laatste weken nog nooit zoveel nieuwe wetsvoorstellen ingediend vergeleken met de laatste jaren.
Zelf zou ik wel mijn stem willen verdelen in 4 keer 25% aan verschillende partijen. (om het nog ingewikkelder te maken dan de hele politiek al is, past op zich wel daarbij :shock: :o )
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor elburger » 08 okt 2016 12:26

Het verkiezings programma van de VVD ( Voor Veel Dollars 0 is ook bekend gemaakt door Rutte.
Wat daarin opvalt is dat de middenklasse de grootste inspanningen moet gaan leveren om het geld voor de bazen op te brengen.
Een optimaal VVD standpunt.
Wij zeiden vroeger al, de VVD is er voor de middenstand.
Wel dat blijkt.
De werknemers moeten flexibeler zijn, vaste contracten wordt een unicum.
De strijd aan gaan tegen het terrorisme - waar niets fout aan is - ,aar waarmee hij wilders de wind uit de zeilen wil nemen.
Aan het zorgstelsel wordt niets veranderd.
Ik kan u vast mededelen dat die bij de VVD snel op gaat lopen.
Wat betreft de premie per maand en de eigen bijdrage.
O ja, door werken tot je 67e.
Niets mis mee als je tot je 30e in de studie banken hebt gezeten, volop hebt kunnen profiteren van al die studie financiering en nu lekker op een bureaustoel zit.
Wel erg voor de stratenmaker, de metselaar, de timmerman, de fabrieksarbeider, enz enz.
VVD, weg ermee?!
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten