Teus schreef:Zeker, wat wij willen is relevant, je verhaal gaat om jezelf of een ander en niet om God.
Jij maakt wel uit hoe je God eert, je besluit met je verhaal dat je God moet eren op de manier die bij je past. Dit is de ultieme uitspraak voor iemand die zelf wel bepaald hoe hij te werk gaat. Het gaat helemaal niet om jou, het gaat om God, het gaat niet om jou eren, het gaat er om Gods eer.
Mijn verhaal gaat over muziek m.b.t. wereldgelijkvormigheid. Wat God wil en wat ik mooi vind sluit elkaar heel niet uit.
Of denk jij soms dat God me een bepaalde passie voor muziek geeft om vervolgens te zeggen ''maar daar je mag er lekker niets mee doen''.
God heeft ieder zn unieke eigenschappen en gaven gegeven om hem daarmee te eren. Dus een ander hoeft mij niet te vertellen wat dat voor mij inhoudt. God draagt me niet op om een ander te zijn, maar gewoon mezelf.
De manieren die ik noem om God te eren gaan heel niet tegen de bijbel in, integendeel zelfs.
En ga jij eens rap van Gods stoel af met je veroordelingen, jij weet helemaal niks van mij. (zeker vergeten God te raadplegen?)
Teus schreef:Erg naïef om te zeggen dat al de instrumenten vroeger ook gebruikt werden, er is wel een verschil hoe ze gebruikt werden, de huidige soorten rock waren er 150 jaar geleden niet eens. Satan heeft grip op elk detail in het leven, denk je nu echt dat hij geen vat op muziek heeft?
Erg naïef van jouw om te denken dat ik niet weet dat satan zich ook met muziek bemoeit.
Teus schreef:In het geval van David ging het om een ceremonie, toen de ark binnen gebracht was, was het uit met het gefeest, toen ging hij de Heere offeren. Het maakt ook verschil of het aanbidden is of een ceremonie.
O, was dat offeren geen ceremonie? Verder lees je wel meer in de bijbel over muziek, gejuich en dans. Juist bij samenkomsten.
En bij ons in de gemeente worden geen dieren geofferd, wij brengen lof, dank en aanbiddingsoffers. Wij zijn nu zelf de tempel snap je?
Teus schreef:Inderdaad gaat het fout als de wereld je god wordt en van de muziek van satan houdt.
Er zijn bekende zangers die expleciet zeggen het publiek in extase te willen brengen opdat hun kleren uit gaan, drugs gebruiken en rebellie oproepen.
Daar heb ik dan ook helemaal niets mee, dus wat is je punt?
Of wou je me dat zo stiekemweg ook in de schoenen schuiven, sommige figuren zijn daar nogal goed in.
Teus schreef:Heeft ook wel wat, de wereld die God ons gegeven heeft, te mogen ontwikkelen gebruiken en genieten. Volgens jou gaat er op deze wereld niets fout, alle mensen doen het supergoed en satan heeft nergens invloed op.
Misschien zegt dit je iets, “Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede.”
Volgens mij gaat er op deze wereld niets fout
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
alle mensen doen het supergoed
satan heeft nergens invloed op.
Nah, waar háááááál je het vandaan? Uit je dikke duim neem ik aan.
Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede. Dat doe ik al tijdje hoor, dus weg met deze post van jouw.
Teus schreef:Je zegt als Gods kinderen zich onderscheiden van de wereld heeft het met je denken en gezindheid te maken, wat dan je gedrag gaat bepalen.
Dan heb je het nog niet helemaal begrepen denk ik.
Ik ga er van uit dat Gods kinderen zoveel mogelijk doen wat God wil, zo zou het moeten zijn. Als jou wil en je hart er naar is, wat God geeft, dan gaat God je onderscheiden van de dingen van de wereld.
Rom. 12 En word niet aan deze wereld gelijkvormig, maar word innerlijk veranderd door de vernieuwing van uw gezindheid om te kunnen onderscheiden wat de goede, welbehaaglijke en volmaakte wil van God is.
Hier kwam je toch mee? Ik weet niet wat je bedoeld maar het gaat tegen jezelf in.
Ik ga heel niet tegen mezelf in, maar Teusje heeft mijn post niet goed begrepen. Toch net weer even anders hé!
Iemand die God lief heeft zal graag willen leven zoals God het wil, nergens heb ik iets anders gezegd of gesuggereerd.
Maar als iemand iets een beetje anders ziet als jij dan gaat ie tegen Gods wil in, dat is de hoogmoedige fout die jij telkens maakt.
God heeft mij nergens verboden om met een band lofliederen te zingen, niet in zijn woord en ook niet in mijn persoonlijke relatie met hem.
Wen er maar aan dat er verschillende visies zijn onder Gods kinderen, goeie oefening voor verdraagzaamheid. (beter dan veroordelen)
naamloos schreef:Poeh, alsof eerbied in een instrument zit.
Teus schreef:Als voor jou alle muziek samen kan met de grootste eerbied voor God, dan weet ik voldoende.
Mooi! Trouwens weer een eigen toevoeging, want ik heb niet gezegd
alle muziek.
Er is een bepaalde manier van muziek maken waar ik beslist niet achter sta, maar dat heeft niet met het instrument als zodanig te maken.
Iemands woorden verdraaien of er wat bij verzinnen of weglaten, expres verkeerde accenten leggen .... dat valt allemaal gewoon onder liegen.
naamloos schreef:Dat is best persoonlijk, en ik laat me echt niet van een bepaalde vorm afhouden omdat de wereld die ook gebruikt.
Teus schreef:Gewoon doen wat je zelf wilt, dus ook niet zien te ontdekken wat God er van vindt.
Weer zo'n voorbarige Teus-conclusie. Ik onderzoek wel wat God erover zegt, maar natuurlijk weet Teus weer beter hoe ik te werk ga.
Er zijn manieren van muziek maken die de wereld ook doet waar verder niets op tegen is, en daar heb ik het over.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)