Ja, zo lust ik er nog wel een paar, dat bedoel ik dus.....
Vanwaar dan de 10 geboden????????
Onzin dan toch?
Moderator: Moderafo's
Mariamagdalena schreef:Ja, zo lust ik er nog wel een paar, dat bedoel ik dus.....
Genesis 9 schreef:5 En voorwaar, Ik zal uw bloed, het bloed uwer zielen7) eisen;8 ) van de hand van alle gedierte zal Ik het eisen; ook van de hand des mensen, van de hand eens iegelijken10) zijns broeders zal Ik de ziel des mensen eisen.
6 Wie des mensen bloed vergiet, zijn bloed zal door den mens11) vergoten worden; want God heeft den mens naar Zijn beeld gemaakt.
Deuteronomium 21 schreef:18 Wanneer iemand een moedwilligen en wederspannigen zoon heeft, die
de stem zijns vaders en de stem zijner moeder niet gehoorzaam is; en
zij hem gekastijd zullen hebben, en hij naar hen niet horen zal,
19 Zo zullen zijn vader en zijn moeder hem grijpen, en zij zullen hem
uitbrengen tot de oudsten zijner stad, en tot de poorte zijner plaats.
20 En zij zullen zeggen tot de oudsten zijner stad: Deze onze zoon is
afwijkende en wederspannig, hij is onze stem niet gehoorzaam; hij is
een brasser en zuiper.
21 Dan zullen alle lieden zijner stad hem met stenen overwerpen, dat
hij sterve; en gij zult het boze uit het midden van u wegdoen; dat het
gans Israël hore, en vreze.
Toriso schreef:Mariamagdalena schreef:Ja, zo lust ik er nog wel een paar, dat bedoel ik dus.....
Noem eens wat dan....?
Het Noachitische Verbond:Genesis 9 schreef:5 En voorwaar, Ik zal uw bloed, het bloed uwer zielen7) eisen;8 ) van de hand van alle gedierte zal Ik het eisen; ook van de hand des mensen, van de hand eens iegelijken10) zijns broeders zal Ik de ziel des mensen eisen.
6 Wie des mensen bloed vergiet, zijn bloed zal door den mens11) vergoten worden; want God heeft den mens naar Zijn beeld gemaakt.
Je kunt de (uitvoering van de) doodstraf niet los zien van het 5e gebod.Deuteronomium 21 schreef:18 Wanneer iemand een moedwilligen en wederspannigen zoon heeft, die
de stem zijns vaders en de stem zijner moeder niet gehoorzaam is; en
zij hem gekastijd zullen hebben, en hij naar hen niet horen zal,
19 Zo zullen zijn vader en zijn moeder hem grijpen, en zij zullen hem
uitbrengen tot de oudsten zijner stad, en tot de poorte zijner plaats.
20 En zij zullen zeggen tot de oudsten zijner stad: Deze onze zoon is
afwijkende en wederspannig, hij is onze stem niet gehoorzaam; hij is
een brasser en zuiper.
21 Dan zullen alle lieden zijner stad hem met stenen overwerpen, dat
hij sterve; en gij zult het boze uit het midden van u wegdoen; dat het
gans Israël hore, en vreze.
Dat is toch klare taal!
Jongens (m/v), ik snap best dat de Bijbel de ruimte laat aan de toenmalige overheid voor de doostraf, maar dat wil niet zeggen dat de Bijbel zegt dat de overheid de doodstraf MOET gebruiken. Imho is het beschikken over het leven van anderen om welke reden dan ook, hetzij doodstraf, euthenasie of abortus provocatus iets voor de Heere God zelf. Nagenoeg alle argumenten voor de doodstraf kan ik ook wel misbruiken voor abortus provocatus of voor euthenasie.
Memmem schreef:Een moordenaar moet m.i. wel de doodstraf kunnen krijgen, oke geen genadetijd meer voor hem. Maar die gaf hij ook niet aan de persoon die hij vermoordde.
JopieK schreef:Memmem schreef:Een moordenaar moet m.i. wel de doodstraf kunnen krijgen, oke geen genadetijd meer voor hem. Maar die gaf hij ook niet aan de persoon die hij vermoordde.
Dus jij stelt jezelf op de stoel van God zoals de moordenaar zelf deed. En hoe weet men 100% zeker of iemand de moordenaar was? Is toch in verreweg de meeste gevallen niet zeker te zeggen? In de VS zijn nogal wat mensen onterecht ter dood veroordeeld, in de rest van de wereld gebeurt dat ook vaak genoeg. Doodstraf is linke soep, maak gewoon van levenslang echt levenslang, iemand die dan onschuldig bevonden wordt kun je iig nog weer loslaten.
Het feit dat iemand die de dood schuldig is volgens de Bijbel dan ook maa ombrengen is zeer gevaarlijk: zijn wij volgens de Bijbel in Gods ogen allemaal niet de dood schuldig?!
JopieK schreef:
Maar in het nieuwe testament staat niets over de doodstraf imho. En het volgend mij enige argument dat de overheid het zwaard niet te vergeefs draagt is imho eerder bedoeld als het zwaard van gerechtigheid dan het zwaard primair om te doden.
Wat jij zegt is dat iemand die dus te geregeld te diep in het glaasje kijkt gestenigd moet worden omdat het in het oude testament zo door God verordineerd werd.
Memmem schreef:Als ik zeg dat de doodstraf moet ga ik niet op Gods stoel zitten, als jij zegt dat er nog genade tijd is voor die persoon kun je dat net zo goed doen want ms is het Gods wil dat die persoon de doodstraf krijgt.
Nu Volkert van der G verklaart heeft dat hij Pim Fortuin heeft doodgeschoten weet je toch zeker dat hij een moordenaar is, hij mag dan de doodstraf krijgen.
En als iemand levenslang krijgt kan hij altijd nog ontsnappen en zo weer moorden, gebeurt ook vaak.
Toriso schreef:Jopiek, je hebt het maar steeds over die argumenten van euthanasie en abortus. Een moordenaar heeft recht op de doodstraf.
Toriso schreef:Een ongeboren kind heeft dat niet, evenals een oud mens dat niet heeft. Dat is het verschil. Over Volkert van der G: Mag ik je hartelijk maar ook recht in je gezicht uitlachenPfff... wat een onzin.
Toriso schreef:Levenslang is tegenwoordig 12 jaar. Men roept wel, levenslang moet ook écht levenslang zijn, maar wie gaat dat betalen/bewaken etc. In welk soort accomodatie moeten we deze 'slacht(off)ers' opbergen. Daar heeft men geen antwoord op!
Toriso schreef:Overigens kan je praktische bezwaren hebben tegen de doodstraf, maar het gaat hier om principiële argumenten. Overigens ben ik van mening dat praktische bezwaren zeker te overwinnen (moeten) zijn.
Toriso schreef:Particuliere personen moeten het wreken overlaten aan de Wreker. Als die Wreker daarbij aardse dienaren gebruikt, wie zijn wij dan om te zeggen dat dat 'tegenwoordig' niet meer kan?
Toriso schreef:Waarom betaal je nog belasting? Dat is toch diefstal, en tegen het achtste gebod . Immers gij zult niet stelen. [libertariërs vinden het inderdaad diefstal, de dwazen]. Waarom worden die ambtenaren betaald van ons geld, denk je? Omdat de Overheid (die dus boven ons staat) dat geld van ons afeist. Ook daar moet men krachtens het 5e gebod onder bukken.
Toriso schreef:De tweede tafel der wet gáát over de naastenliefde, ja ís de naastenliefde. Als daar zijn (vrij vertaald):
6. Gij zult niet doodslaan noch u wreken.
7. Breekt nooit de eens gesloten echt.
8. Gij zult niet stelen noch roven.
9. Gij zult geen leugen spreken.
10. Gij zult niet iets wat al van een ander is willen hebben.
Toriso schreef:Wanneer breekt nou eindelijk eens bij sommigen het besef door dat overheid en onderdaan 2 verschillende entiteiten zijn!?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten