Avondmaalsgangers per gemeente

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Teus
Majoor
Majoor

Re: Avondmaalsgangers per gemeente

Berichtdoor Teus » 04 nov 2014 11:32

Teus schreef:Godverlaten en Godslasterend vind ik het, kan het niet anders noemen.

rotterdam schreef: Ben je soms een ex-lid van een van dit soort kerken ?

Teus schreef:Ja Rotterdam, dankzij Gods Lankmoedigheid, Liefde en Genade.

rotterdam schreef:Zo kun je het formuleren - frustratie zou ook kunnen.
Beetje Maarten 't Hart en Franca Treur.

Als je het anders geformuleerd wil hebben, God heeft me daar weggehaalt en me laten zien waar de fouten zitten. Als dit bij iemand leeft, verkregen door het bloed van Christus, wil je dat het bij de anderen ook gaat leven.
rotterdam schreef:Wij in Rotterdam noemen dit (termen als Godverlaten en Godslasterend ) natrappen en nestbevuiling.

In die enkele woorden die ik noem kun je niet beoordelen of het natrappen of nestbevuilig is. Jou gedachten dreigen kennelijk daar naar toe te gaan zonder je af te vragen of het tegengestelde waar zou kunnen zijn, althans, je noemt het niet. Dus jullie Rotterdammers kunnen je niet indenken wat iemand beweegd dergelijke uitspraken te doen. Overigens best frappant dat jij dat zomaar voor al je plaatsgenoten kan en wilt invullen. Ik ben geen Rotterdammer maar ik ben zeker dat er wel Rotterdammers zijn die jou mening niet delen.
De reactie van je laat mij zien dat je ontkent dat het zo fout gaat zoals het er aan toe gaat. Daaruit zou ik kunnen concluderen dat je een van deze clubs toebehoort en het dan begrijpelijk ook niet ziet. Overigens, jammer dat je er geen acht op geeft en mijn vaststelling weer bevestigd wordt, dat je me ter verantwoordinng roept over woorden die ik je al uitgelegd heb waarom ik ze noemde, anders gezegt, het gaat je er om hoe het gebracht wordt , niet wat er gezegt wordt. Ik wil niet natrappen of bevuilen, het kan haast niet vuiler, maar ik wil voorkomen dat het groeit. Er komen ook andere mensen als actieve forummers op dit forum. Leugens en misverstanden die van levensbelang zijn moeten kenbaar gemaakt worden, we kunnen satans werk niet met ledig ogen aanschouwen. Het is de taak voor de Zijnen die in Hem geloven.
rotterdam schreef:Waarom ? Wat denk je te winnen met de integriteit van deze mensen te betwijfelen.

Ik wil vooropstellen Rotterdam dat ik de integriteit van deze mensen niet betwijfel maar stellig afkeur op grond van Gods Woord.
Wat ik denk te winnen is dat mensen op God zien en niet op mensen. Elke zondag komen er bij mij een aantal van deze kerkgangers langs lopen. Elke keer bekruip me het medelijden met die mensen en daardoor heb ik veel gebed voor ze, ik vraag God of Hij deze mensen op mijn pad wil brengen en Hij doe het. Weet je hoeveel vreugde en vertrouwen dat geeft dat ik aan Gods wil mag beantwoorden, door Hemzelf gegeven. Maar ook het verdriet hoe die mensen op een sluwe wijze de Liefde en Trouw van God ontoegankelijk gemaakt wordt.
rotterdam schreef:Je zet "de boel" alleen maar op scherp.

Dit zie je goed, we moete scherp blijven, ik ook, we moeten scherp gehouden worden door een mede broeder of zuster, in Jezus Christus. We hebben de taak om mensen te wijzen op de dingen die van Boven zijn en te waarschuwen voor de dingen die van deze wereld zijn.
rotterdam schreef:Of leef je in de ijdele hoop in je eentje de hele G.G.(i.N) en de H.H.K. te hervormen ?

Nee, in mijn eentje kan ik niets, ik heb overal God voor nodig en ijdele hoop jegens God heb ik dankzij Hemzelf niet.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 04 nov 2014 11:53

Teus schreef: Ik wil niet natrappen of bevuilen, het kan haast niet vuiler

Doe dat nou toch niet!
Zo'n opmerking druipt weer van de ingehouden frustratie..
Zaai met liefde en blijf verder van de plantjes af
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 04 nov 2014 12:00

mealybug schreef: Nee hoor , dat heet objectief en eerlijk je niet laten beinvloeden door traditie en familie-banden, maar alles onderzoeken en het goede behouden.

''Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten!"

Wat een misbruik van teksten.
Ga maar rustig door - heibel in de familie is volgens jou kennelijk Gode welgevallig.
En elke keer weer vanwege die z.g. waarheid wat in werkelijkheid niets anders is dan gewoon een mening.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 04 nov 2014 12:22

Teus schreef: ; Godverlaten en Godslasterend vind ik het, kan het niet anders noemen.
Rotterdam ; Ben je soms een ex-lid van een van dit soort kerken ?
Teus ; Ja Rotterdam, dankzij Gods Lankmoedigheid, Liefde en Genade.
rotterdam ; Zo kun je het formuleren - frustratie zou ook kunnen.
Teus ; Als je het anders geformuleerd wil hebben, God heeft me daar weggehaalt en me laten zien waar de fouten zitten. Als dit bij iemand leeft, verkregen door het bloed van Christus, wil je dat het bij de anderen ook gaat leven.

En toen heeft God jou opgedragen om anderen "Godverlaten en Godslasterend" te noemen ?

rotterdam ; Wij in Rotterdam noemen dit (termen als Godverlaten en Godslasterend ) natrappen en nestbevuiling.
Teus ; In die enkele woorden die ik noem kun je niet beoordelen of het natrappen of nestbevuilig is. Jou gedachten dreigen kennelijk daar naar toe te gaan zonder je af te vragen of het tegengestelde waar zou kunnen zijn, althans, je noemt het niet. Dus jullie Rotterdammers kunnen je niet indenken wat iemand beweegd dergelijke uitspraken te doen.

Ja hoor dat lukt me wel.
Het is onbeschoft en onnodig kwetsend. Het tegengestelde kan dus niet waar zijn.

Overigens best frappant dat jij dat zomaar voor al je plaatsgenoten kan en wilt invullen. Ik ben geen Rotterdammer maar ik ben zeker dat er wel Rotterdammers zijn die jou mening niet delen.

Flauw Teus, je weet best wel dat dit "bij wijze van spreken" is.
Uiteraard spreek ik niet namens de gehele stad Rotterdam.
En jij, Teus, weet best wel wat ik bedoel.

De reactie van je laat mij zien dat je ontkent dat het zo fout gaat zoals het er aan toe gaat. Daaruit zou ik kunnen concluderen dat je een van deze clubs toebehoort en het dan begrijpelijk ook niet ziet.

Laat dat nu helemaal niet kloppen, ik heb nul-komma-nul binding met deze kerken.
Ik kom er wel eens, met name dopen, trouwen en rouwen.
Opmerking zegt trouwens alles over jou, Teus, je kunt je niet voorstellen kennelijk dat je op de bres gaat voor kerken waarvan je zelf geen deel uitmaakt. :D

Ik wil niet natrappen of bevuilen, het kan haast niet vuiler, maar ik wil voorkomen dat het groeit. Er komen ook andere mensen als actieve forummers op dit forum. Leugens en misverstanden die van levensbelang zijn moeten kenbaar gemaakt worden, we kunnen satans werk niet met ledig ogen aanschouwen.

Leugens, misverstanden - kan niet vuiler - satanswerk ?
Het gaat maar door - maar bij jou is het goed - een hoogmoed die z'n weerga niet kent en niet past bij de Kerk van Christus.

Teus ; Het is de taak voor de Zijnen die in Hem geloven.

Onrust zaaien in de kerk ? de taak van de Zijnen ? pffffffffffffffffff #-o

Teus ; Elke keer bekruip me het medelijden met die mensen en daardoor heb ik veel gebed voor ze, ik vraag God of Hij deze mensen op mijn pad wil brengen en Hij doe het.

Op "mijn" pad brengen ? Op jouw pad ?
Begrijp je nu echt niet dat diezelfde mensen medelijden met jou hebben ?
"t Is allemaal zo contra-productief.

Nee, in mijn eentje kan ik niets, ik heb overal God voor nodig en ijdele hoop jegens God heb ik dankzij Hemzelf niet.

Zijn we het toch nog ergens over eens

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 04 nov 2014 12:44

Alle bekvechtende mensen hier wil ik het kader van dit topic graag verwijzen naat het boek 'De godvruchtige avondmaalganger' van Petrus Immens.

Je kunt het HIER lezen...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 04 nov 2014 12:50

Beste Teus, als je een andere mening hebt dan Rdam, dan bega je een hoogmoed die z'n weerga niet kent.
Dat is regelrecht ongehoord, en alle schaamte voorbij.
Hij heeft dan ook een bovennatuurlijke gave, hij kent je motieven.
Daardoor weet en schrijft hij dingen over een ander die hem-haarzelf onbekend zijn.
Dus wie zijn wij dan wel om hem, tegen te spreken!
De integriteit van mensen die het instituut overeind houden mag niet aangetast worden, zelfs al is het terecht.
Voor mensen als jij en ik (die een andere mening hebben als mr. R.) dat komt niet zo nauw, die mag je best in een kwaad daglicht zetten.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 04 nov 2014 13:23

En dat moet allemaal aan één Tafel om de dood van de Here te gedenken?

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 04 nov 2014 13:26

JeeWee schreef:En dat moet allemaal aan één Tafel om de dood van de Here te gedenken?
Ga eerst eens iets aan je houding tegenover M.B. doen voor je gaat zedenpreken.

Edit, taalfoutje eruit gehaald. (stomme iPad)
Laatst gewijzigd door naamloos op 04 nov 2014 14:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 04 nov 2014 13:55

Teus schreef: ; Godverlaten en Godslasterend vind ik het, kan het niet anders noemen.
Rotterdam ; Ben je soms een ex-lid van een van dit soort kerken ?
Teus ; Ja Rotterdam, dankzij Gods Lankmoedigheid, Liefde en Genade.
rotterdam ; Zo kun je het formuleren - frustratie zou ook kunnen.
Teus ; Als je het anders geformuleerd wil hebben, God heeft me daar weggehaalt en me laten zien waar de fouten zitten. Als dit bij iemand leeft, verkregen door het bloed van Christus, wil je dat het bij de anderen ook gaat leven.

En toen heeft God jou opgedragen om anderen "Godverlaten en Godslasterend" te noemen ?
Ja, dat is het, alles wat niet van God is.
rotterdam ; Wij in Rotterdam noemen dit (termen als Godverlaten en Godslasterend ) natrappen en nestbevuiling.
Teus ; In die enkele woorden die ik noem kun je niet beoordelen of het natrappen of nestbevuilig is. Jou gedachten dreigen kennelijk daar naar toe te gaan zonder je af te vragen of het tegengestelde waar zou kunnen zijn, althans, je noemt het niet. Dus jullie Rotterdammers kunnen je niet indenken wat iemand beweegd dergelijke uitspraken te doen.

Ja hoor dat lukt me wel.
Het is onbeschoft en onnodig kwetsend. Het tegengestelde kan dus niet waar zijn.
Ik heb niets tegen de mensen zelf, lief blijven en satans listen blijven koesteren dat is voor mij kwetsend tegenover God .
Dat het voor God kwetsend is heb je het niet over, nee de mensen worden gekwetst, das erger.

Overigens best frappant dat jij dat zomaar voor al je plaatsgenoten kan en wilt invullen. Ik ben geen Rotterdammer maar ik ben zeker dat er wel Rotterdammers zijn die jou mening niet delen.

Flauw Teus, je weet best wel dat dit "bij wijze van spreken" is.
Uiteraard spreek ik niet namens de gehele stad Rotterdam.
En jij, Teus, weet best wel wat ik bedoel.

Je argument, hoe dan ook gebracht, is gezien vanuit een hoek die ik geheel niet bedoel.

De reactie van je laat mij zien dat je ontkent dat het zo fout gaat zoals het er aan toe gaat. Daaruit zou ik kunnen concluderen dat je een van deze clubs toebehoort en het dan begrijpelijk ook niet ziet.

Laat dat nu helemaal niet kloppen, ik heb nul-komma-nul binding met deze kerken.
Ik kom er wel eens, met name dopen, trouwen en rouwen.
Opmerking zegt trouwens alles over jou, Teus, je kunt je niet voorstellen kennelijk dat je op de bres gaat voor kerken waarvan je zelf geen deel uitmaakt. :D

Inderdaad Rotterdam, ik kan me niet voorstellen dat je op de bres gaat voor kerken zonder dat je weet wat er geleerd wordt. De kans is groot dat je het verkeerde verdedigd zoals nu.

Ik wil niet natrappen of bevuilen, het kan haast niet vuiler, maar ik wil voorkomen dat het groeit. Er komen ook andere mensen als actieve forummers op dit forum. Leugens en misverstanden die van levensbelang zijn moeten kenbaar gemaakt worden, we kunnen satans werk niet met ledig ogen aanschouwen.

Leugens, misverstanden - kan niet vuiler - satanswerk ?
Het gaat maar door - maar bij jou is het goed - een hoogmoed die z'n weerga niet kent en niet past bij de Kerk van Christus.

Jammer dat je conclusies trekt over zaken waar je het fijne niet van weet. Bij mij gaat het niet altijd goed, heb nergens gezegt dat het wel zou zijn, kennelijk kun je het niet beoordelen, wel jammer dat je het wel doet.
Overigens, ik hoor niet bij de Kerk van Christus.

Teus ; Het is de taak voor de Zijnen die in Hem geloven.

Onrust zaaien in de kerk ? de taak van de Zijnen ? pffffffffffffffffff #-o
Jij noemt het onrust omdat je meer begaan ben met mensen als met God.

Teus ; Elke keer bekruip me het medelijden met die mensen en daardoor heb ik veel gebed voor ze, ik vraag God of Hij deze mensen op mijn pad wil brengen en Hij doe het.

Op "mijn" pad brengen ? Op jouw pad ?
Begrijp je nu echt niet dat diezelfde mensen medelijden met jou hebben ?
"t Is allemaal zo contra-productief.

Het vermoeden had ik al dat je dat niet zou begrijpen. Wil je zeggen dat jij weet wat God wil jegens mij? Weer meng je je in zaken waarvan je geen weet hebt.

Zijn we het toch nog ergens over eens

„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

BladeStraight
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor BladeStraight » 04 nov 2014 14:04

mona schreef:Ik sluit me bij Samanthi aan.
Lees dit nog eens:
http://www.refoweb.nl/dwars/1367/herlev ... -ger-gem-/
(Een herleving in de Gergem.)
Wie van jullie verlangt er naar? Dat juist in deze gemeentes (van het avondmaal lijstje, én alle andere) de Heilige Geest gaat werken?
Bid er dan voor!!!

Toch een beetje vreemd dat de gemeente niet met naam genoemd wordt. Mag het soms niet bekend worden?
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 04 nov 2014 14:08

BladeStraight schreef:Toch een beetje vreemd dat de gemeente niet met naam genoemd wordt. Mag het soms niet bekend worden?
Van mij wel. Maar ik weet ook niet exact om welke gemeente het gaat, alhoewel ik wel een idee heb. Verder gaat het in het artikel over een aantal mensen, die bij elkaar kwam om te bidden om Gods Geest. Die mensen willen niet met name genoemd worden, omdat zij zelf niet belangrijk zijn.
Als je dat artikel leest, krijg je dan geen verlangen om dat ook te doen?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

BladeStraight
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor BladeStraight » 04 nov 2014 15:00

mona schreef:Als je dat artikel leest, krijg je dan geen verlangen om dat ook te doen?

Uiteraard, elke kerk heeft een opleving (in Christus) nodig. Maar ik zou het wel fijn vinden om te weten om welke gemeente het gaat in verband met nuance- en zelfs leerverschillen binnen de GerGem die, denk ik, steeds duidelijker worden.

Een opleving als deze zou dus kunnen worden gezien als God's manier om dit kerkverband op het juiste spoor te manen.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 04 nov 2014 15:02

Ja Naamloos, we blijven christenstrijders, smaadheid wordt ons niet gespaard maar we hebben verwonnnen de werelds vorst zijn Macht, Hij zal onze trouw beproeven. We moeten waken en strijden in Zijn Macht, Hij gaat ons voor met zijn Heilige kruisvaan. Zo mogen we uitzien totdat Hij komt in alle Glorie op de wolk, Maranatha, Halleluja,
Amen.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 04 nov 2014 16:39

Beste Ouddorp, topic starter,

Gaan we ook nog iets van jou vernemen?
Ik heb nog enkele vragen, zoals:
Waarom heb je interesse in de avondmaalsgang van verschillende gemeentes?
Waar bestaat die interesse dan precies uit?
Wat doe je met de informatie die je krijgt, en hoe 'gebruik' je dat?
Waarom maak je dat openbaar?
Heb je wel nagedacht over de reactie's die zouden gaan komen, of heeft het jezelf
ook verrast?
Je zegt: Ik ken de gevoeligheden en discussies van dit onderwerp, maar zoek er in die zin niets achter
Je weet dus dat het gevoelig ligt, waarom ga je er dan op deze manier mee om?

Nee, ik ga niets aan je lijstje toevoegen.
Je vraagt er om, maar ik voel me niet geroepen om aantallen aan je door te geven.
Ik zou het fijn vinden als je ook wat van je laat horen, en dit topic, wat je zelf hebt gestart,
ook aan te sturen.

vriendelijke groet van Mona
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 04 nov 2014 17:12

BladeStraight schreef:
Toch een beetje vreemd dat de gemeente niet met naam genoemd wordt. Mag het soms niet bekend worden?

Met die geheimzinnigheid en vermeende exclusiviteit versus het nalaten van de plicht en het gunnen aan de ander om de Waarheid te verkondigen, met name waar deze gehoord kan worden, valt ook deze groep door de mand , natuurlijk.
Op alle wegen en kruispunten dwingen in te gaan, was het toch?
Of gold dat alleen voor de heidenen om hen met het zwaard te "bekeren" ?

Terug naar “Archief”