Teus schreef:Godverlaten en Godslasterend vind ik het, kan het niet anders noemen.
rotterdam schreef: Ben je soms een ex-lid van een van dit soort kerken ?
Teus schreef:Ja Rotterdam, dankzij Gods Lankmoedigheid, Liefde en Genade.
rotterdam schreef:Zo kun je het formuleren - frustratie zou ook kunnen.
Beetje Maarten 't Hart en Franca Treur.
Als je het anders geformuleerd wil hebben, God heeft me daar weggehaalt en me laten zien waar de fouten zitten. Als dit bij iemand leeft, verkregen door het bloed van Christus, wil je dat het bij de anderen ook gaat leven.
rotterdam schreef:Wij in Rotterdam noemen dit (termen als Godverlaten en Godslasterend ) natrappen en nestbevuiling.
In die enkele woorden die ik noem kun je niet beoordelen of het natrappen of nestbevuilig is. Jou gedachten dreigen kennelijk daar naar toe te gaan zonder je af te vragen of het tegengestelde waar zou kunnen zijn, althans, je noemt het niet. Dus jullie Rotterdammers kunnen je niet indenken wat iemand beweegd dergelijke uitspraken te doen. Overigens best frappant dat jij dat zomaar voor al je plaatsgenoten kan en wilt invullen. Ik ben geen Rotterdammer maar ik ben zeker dat er wel Rotterdammers zijn die jou mening niet delen.
De reactie van je laat mij zien dat je ontkent dat het zo fout gaat zoals het er aan toe gaat. Daaruit zou ik kunnen concluderen dat je een van deze clubs toebehoort en het dan begrijpelijk ook niet ziet. Overigens, jammer dat je er geen acht op geeft en mijn vaststelling weer bevestigd wordt, dat je me ter verantwoordinng roept over woorden die ik je al uitgelegd heb waarom ik ze noemde, anders gezegt, het gaat je er om hoe het gebracht wordt , niet wat er gezegt wordt. Ik wil niet natrappen of bevuilen, het kan haast niet vuiler, maar ik wil voorkomen dat het groeit. Er komen ook andere mensen als actieve forummers op dit forum. Leugens en misverstanden die van levensbelang zijn moeten kenbaar gemaakt worden, we kunnen satans werk niet met ledig ogen aanschouwen. Het is de taak voor de Zijnen die in Hem geloven.
rotterdam schreef:Waarom ? Wat denk je te winnen met de integriteit van deze mensen te betwijfelen.
Ik wil vooropstellen Rotterdam dat ik de integriteit van deze mensen niet betwijfel maar stellig afkeur op grond van Gods Woord.
Wat ik denk te winnen is dat mensen op God zien en niet op mensen. Elke zondag komen er bij mij een aantal van deze kerkgangers langs lopen. Elke keer bekruip me het medelijden met die mensen en daardoor heb ik veel gebed voor ze, ik vraag God of Hij deze mensen op mijn pad wil brengen en Hij doe het. Weet je hoeveel vreugde en vertrouwen dat geeft dat ik aan Gods wil mag beantwoorden, door Hemzelf gegeven. Maar ook het verdriet hoe die mensen op een sluwe wijze de Liefde en Trouw van God ontoegankelijk gemaakt wordt.
rotterdam schreef:Je zet "de boel" alleen maar op scherp.
Dit zie je goed, we moete scherp blijven, ik ook, we moeten scherp gehouden worden door een mede broeder of zuster, in Jezus Christus. We hebben de taak om mensen te wijzen op de dingen die van Boven zijn en te waarschuwen voor de dingen die van deze wereld zijn.
rotterdam schreef:Of leef je in de ijdele hoop in je eentje de hele G.G.(i.N) en de H.H.K. te hervormen ?
Nee, in mijn eentje kan ik niets, ik heb overal God voor nodig en ijdele hoop jegens God heb ik dankzij Hemzelf niet.