mohamed schreef:Nou nog fraaier, jij beweert wat en ik mag het wel even uitzoeken? Nee, zo werkt dat niet, de bewijslast ligt bij degene die de claim doet en dat ben jij.
mona schreef:Ik dacht dat ik op een discussieforum zat en niet in de rechtbank.
Ik weet niet of er een bijbeltekst bestaat, waarin staat dat een gelovige naar een samenkomt wil. Wel dat het een normale zaak is, een logisch gevolg. In de hele Bijbel lees je dat gelovigen elkaar opzoeken, omdat ze liefde voor elkaar gekregen hebben. Dit is een kenmerk van een gelovige: liefde voor de broeders ( 1 Johannes 3 vers 14: Wij weten dat wij zijn overgegaan uit de dood in het leven, omdat wij de broeders liefhebben; wie zijn broeder niet liefheeft, blijft in de dood.)
Als je je broeder liefhebt, dan wil je hem toch zien? Tenminste dat is bij mij een logisch gevolg. Maar misschien ligt het voor jou anders? Misschien ben jij in je eentje het lichaam van Christus? Ik zie onder je avatar dat je in het nieuwe Jeruzalem woont. Woon je daar dan alleen? Heb jij niet het verlangen samen te komen met andere christenen?
Als je op een discussieforum bent en niet in de rechtbank, waarom roep je me dan ter verantwoording terwijl je je punt niet bewezen hebt? Om er toch even op te reageren, ja ik bezoek de broeders met regelmaat en mijn deur staat voor hen open. Eerder schreef jij dat kerkbezoek en samenkomsten een pot nat is en mijn vrienden wonen niet in de kerk. Als je van die mening afgestapt bent en met samenkomsten je vrienden bezoeken bedoelt, dan zijn we het eens. Zo nee, neem je dan je bewering terug dat uit geloof de wens om naar de kerk te gaan voortvloeit?