Wat moet je nou met zo'n dinosaurus?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Re: Wat moet je nou met zo'n dinosaurus?

Berichtdoor moderngelovige » 09 sep 2014 20:42

Ja hoor,
wat ik in 1e reactie al verwoordde komt precies uit.

Houd je dan letterlijk aan het topic: Wat moet je nou met zo'n dinosaurus.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 09 sep 2014 21:13

Weer een interessante lap Engelse tekst gevonden, wil ik jullie toch niet onthouden, die YEC onderuithaalt.
http://www.godsplanforall.com/preadamicage
Young Earth Creationists claim to interpret the Genesis account of creation literally to justify their belief in a young earth. They say that anything other than about six-ten thousand years is playing around with the literal translation of the creation account. In actuality, it is the Young Earth Creationists themselves who play around with the literal meaning of the Genesis account of creation. Let us now see what the Bible says and what Young Earth Creationism (YEC) says.

The Bible says that God created the earth in the beginning; YEC says that God created the earth in the first day.

The Bible says that God created the sun and the moon in the beginning; YEC says that God created the sun and the moon in the fourth day.

The Bible says that God created the heavens and the earth in the beginning; YEC says that God created the heavens and the earth in six days.

Young Earth Creationism misunderstands the Genesis account of God's creation when it misinterprets the very first verse of the Bible (Genesis 1:1) as being a summary statement of the six-day creation account, which is described in Genesis 1:3-31. This misunderstanding of the very first verse of the Bible has led Young Earth Creationism to believe that God created the earth on the first day without the sun, and that it wasn't until the fourth day that God created the sun, the moon and the stars. This is not only biblically untrue but also scientifically nonsensical. It is impossible for a 24-hour day comprising of both light and darkness, day and night with morning and evening to occur, without both the earth and the sun existing together. This is elementary physics and common sense. The Bible is extremely logical and it does not contradict true science, after all God Himself is the greatest scientist. God does not want us to believe in something that is illogical and scientifically stupid.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 09 sep 2014 21:36

Boerin schreef:he Bible says that God created the earth in the beginning; YEC says that God created the earth in the first day.

The Bible says that God created the sun and the moon in the beginning; YEC says that God created the sun and the moon in the fourth day.

The Bible says that God created the heavens and the earth in the beginning; YEC says that God created the heavens and the earth in six days.

Nou, die YEC's hebben op een bepaald punt wel gelijk als je de bijbel persé letterlijk wilt opvatten.

13 Het werd avond en het werd morgen. De derde dag.
14 God zei: ‘Er moeten lichten aan het hemelgewelf komen om de dag te scheiden van de nacht. Ze moeten de seizoenen aangeven en de dagen en de jaren, 15 en ze moeten dienen als lampen aan het hemelgewelf, om licht te geven op de aarde.’ En zo gebeurde het. 16 God maakte de twee grote lichten, het grootste om over de dag te heersen, het kleinere om over de nacht te heersen, en ook de sterren. 17 Hij plaatste ze aan het hemelgewelf om licht te geven op de aarde, 18 om te heersen over de dag en de nacht en om het licht te scheiden van de duisternis. En God zag dat het goed was. 19 Het werd avond en het werd morgen. De vierde dag.

De zon en de maan werden op de vierde dag geschapen. Dus die dinosaurussen moesten het zonder zon en maan doen.
Ook gif is geschapen.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 09 sep 2014 22:53

hettys schreef:Nou, die YEC's hebben op een bepaald punt wel gelijk als je de bijbel persé letterlijk wilt opvatten.

13 Het werd avond en het werd morgen. De derde dag.
14 God zei: ‘Er moeten lichten aan het hemelgewelf komen om de dag te scheiden van de nacht. Ze moeten de seizoenen aangeven en de dagen en de jaren, 15 en ze moeten dienen als lampen aan het hemelgewelf, om licht te geven op de aarde.’ En zo gebeurde het. 16 God maakte de twee grote lichten, het grootste om over de dag te heersen, het kleinere om over de nacht te heersen, en ook de sterren. 17 Hij plaatste ze aan het hemelgewelf om licht te geven op de aarde, 18 om te heersen over de dag en de nacht en om het licht te scheiden van de duisternis. En God zag dat het goed was. 19 Het werd avond en het werd morgen. De vierde dag.

De zon en de maan werden op de vierde dag geschapen. Dus die dinosaurussen moesten het zonder zon en maan doen.

Ja he jammer, deze theorie klopt ook al weer niet. Ze zeiden dat de zon er al was en dat Hij ervoor zorgde dat ie weer licht gaf, maar dat kan ik toch echt niet uit de tekst halen. In Genesis 1 dat Hij de hemel schiep hoeft niet te betekenen het universum lees ik nu weer. Pfff ik geef het op. Het zal wel.
Die dino's kwamen pas de dag erna tenzij ze ervoor ook waren, maar dan waren ze al dood.
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 10 sep 2014 00:34

Erg jammer inderdaad.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 10 sep 2014 01:00

mohamed schreef:Erg jammer inderdaad.

Ach je kunt altijd nog je kop in het zand steken en weer een YEC-er worden. :lol: Ze hadden een dino gevonden met weefsel, hupsakee, bewijs voor een jonge aarde.
http://losangeles.cbslocal.com/2014/07/ ... ur-fossil/
https://www.youtube.com/watch?v=21JVBBnOCJo
Zach91

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 10 sep 2014 06:54

Mortlach schreef:En ondertussen vertelt de 9-jarige hier doodleuk dat ze vandaag op school 40 minuten naar een youtube-filmpje hebben gekeken over hoe God de wereld schiep in 7 dagen.

Leer dat kind liever rekenen en spellen, dit soort zaken bespreken we thuis wel. Maar goed, het was te verwachten in katholiek Ierland - en blijkbaar is haar lerares dit jaar al helemaal een religieuze zeloot.

Dat verbaast me. De katholieke kerk heeft helemaal geen moeite met de evolutietheorie. Ik ben naar katholieke scholen gegaan en daar was het ook gewoon onderdeel van het lesprogramma. In Amerikaanse katholieke scholen is dat iig ook het geval. Het ligt dan eerder aan het Ierse dan aan het katholieke geloof lijkt me.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 10 sep 2014 07:13

hettys schreef:13 Het werd avond en het werd morgen. De derde dag.

Aangezien de lengte van de dag bepaald word aan de hand van de rotatiesnelheid van de aarde (ten opzichte van de zon) vraag ik me af of de eerste "dagen" ook daadwerkelijk "dagen" zijn geweest.
Als het zo is, of als het niet zo is, mijn geloof wordt er niet wezenlijk anders van.

Iemand bij ons uit de kerk wees mij er vorige week op dat alle culturen drakenverhalen kennen, en hij voerde dat terug op datgene wat wij nu Dinosauriërs noemen. Ik heb er nog niet over nagedacht, maar vond het een aardig gedachten-experiment...

bassie76
Mineur
Mineur

Berichtdoor bassie76 » 10 sep 2014 08:45

Boekenlezer schreef:De theorie is, dat uit de oerknal het hele universum is ontstaan. Alles dus.
Het lijkt mij sterk dat iemand zal beweren, dat de oerknaltheorie leert dat daaruit alleen de aarde is ontstaan. Kan het ook zijn dat schelpje3 zich gewoon een beetje verspreekt, zich niet 100% nauwkeurig uitdrukt? Om gelijk met de term 'creationistische drogreden' aan te komen komt nogal kwaadwillend en kort door de bocht van je op mij over. Ofwel: weinig oprecht.

Misschien was mijn reactie kort door de bocht, mijn excuses daarvoor. Maar kwaadwillend? Absoluut niet.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 sep 2014 08:59

Iemand bij ons uit de kerk wees mij er vorige week op dat alle culturen drakenverhalen kennen, en hij voerde dat terug op datgene wat wij nu Dinosauriërs noemen. Ik heb er nog niet over nagedacht, maar vond het een aardig gedachten-experiment...

Ware het niet dat er volgens de wetenschappelijke tijdlijn minstens 45 miljoen tussen de laatste dino en de eerste mens. Ook zijn er nog nooit gereedschappen gevonden uit dino-bot, of dino-botten emet knaagsporen van moderne vleeseters.

Er zijn ook allerlei verhalen over eenhoorns en zeemeerminnen en trollen en dwergen. Bestaan die dan allemaal ook? Is de menselijke geest niet creatief genoeg om een draak te 'verzinnen', zeker als je al slangen of krokodillen kent.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 10 sep 2014 09:04

Vanavond Jurassicpark maar weer eens kijken... :mrgreen:

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 10 sep 2014 09:07

Mortlach schreef:
Ware het niet dat er volgens de wetenschappelijke tijdlijn minstens 45 miljoen tussen de laatste dino en de eerste mens. Ook zijn er nog nooit gereedschappen gevonden uit dino-bot, of dino-botten emet knaagsporen van moderne vleeseters.

Er zijn ook allerlei verhalen over eenhoorns en zeemeerminnen en trollen en dwergen. Bestaan die dan allemaal ook? Is de menselijke geest niet creatief genoeg om een draak te 'verzinnen', zeker als je al slangen of krokodillen kent.

Maar er staat er wel een in Job beschreven.
En Nessi heb je ook nog, als dat niet overtuigend genoeg voor je is weet ik het ook niet meer. :lol:
Zach91

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 sep 2014 09:07

moderngelovige schreef:Vanavond Jurassicpark maar weer eens kijken... :mrgreen:

Altijd leuk, die natuur-documentaires :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 10 sep 2014 09:08

Mortlach schreef:Er zijn ook allerlei verhalen over eenhoorns en zeemeerminnen en trollen en dwergen. Bestaan die dan allemaal ook? Is de menselijke geest niet creatief genoeg om een draak te 'verzinnen', zeker als je al slangen of krokodillen kent.

Komen die dan ook in alle culturen voor?
Nogmaals: ik heb er nog niet heel erg lang of diep over nagedacht, maar vond het idee in elk geval de moeite waard.
Overigens zou het ook kunnen gaan om verhalen aan de hand van "drakenskeletten", en hoeft het niet daadwerkelijk op nog levende dino's gebaseerd te zijn.

Nogmaals, het was voor mij een nieuwe gedachte, en nieuwe gedachtes hebben bij mij vaak wat tijd nodig voor ik er mijn mening over heb...

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 10 sep 2014 09:09

Boerin schreef:En Nessi heb je ook nog, als dat niet overtuigend genoeg voor je is weet ik het ook niet meer. :lol:

Nessie bestaat, je moet alleen voldoende Schots vuurwater tot je nemen voordat hij zich aan je toont ;-)

Terug naar “Archief”