Ja hoor,
wat ik in 1e reactie al verwoordde komt precies uit.
Houd je dan letterlijk aan het topic: Wat moet je nou met zo'n dinosaurus.
Moderator: Moderafo's
Boerin schreef:he Bible says that God created the earth in the beginning; YEC says that God created the earth in the first day.
The Bible says that God created the sun and the moon in the beginning; YEC says that God created the sun and the moon in the fourth day.
The Bible says that God created the heavens and the earth in the beginning; YEC says that God created the heavens and the earth in six days.
hettys schreef:Nou, die YEC's hebben op een bepaald punt wel gelijk als je de bijbel persé letterlijk wilt opvatten.
13 Het werd avond en het werd morgen. De derde dag.
14 God zei: ‘Er moeten lichten aan het hemelgewelf komen om de dag te scheiden van de nacht. Ze moeten de seizoenen aangeven en de dagen en de jaren, 15 en ze moeten dienen als lampen aan het hemelgewelf, om licht te geven op de aarde.’ En zo gebeurde het. 16 God maakte de twee grote lichten, het grootste om over de dag te heersen, het kleinere om over de nacht te heersen, en ook de sterren. 17 Hij plaatste ze aan het hemelgewelf om licht te geven op de aarde, 18 om te heersen over de dag en de nacht en om het licht te scheiden van de duisternis. En God zag dat het goed was. 19 Het werd avond en het werd morgen. De vierde dag.
De zon en de maan werden op de vierde dag geschapen. Dus die dinosaurussen moesten het zonder zon en maan doen.
mohamed schreef:Erg jammer inderdaad.
Mortlach schreef:En ondertussen vertelt de 9-jarige hier doodleuk dat ze vandaag op school 40 minuten naar een youtube-filmpje hebben gekeken over hoe God de wereld schiep in 7 dagen.
Leer dat kind liever rekenen en spellen, dit soort zaken bespreken we thuis wel. Maar goed, het was te verwachten in katholiek Ierland - en blijkbaar is haar lerares dit jaar al helemaal een religieuze zeloot.
hettys schreef:13 Het werd avond en het werd morgen. De derde dag.
14 God zei: ‘Er moeten lichten aan het hemelgewelf komen om de dag te scheiden van de nacht. Ze moeten de seizoenen aangeven en de dagen en de jaren, 15 en ze moeten dienen als lampen aan het hemelgewelf, om licht te geven op de aarde.’ En zo gebeurde het. 16 God maakte de twee grote lichten, het grootste om over de dag te heersen, het kleinere om over de nacht te heersen, en ook de sterren. 17 Hij plaatste ze aan het hemelgewelf om licht te geven op de aarde, 18 om te heersen over de dag en de nacht en om het licht te scheiden van de duisternis. En God zag dat het goed was. 19 Het werd avond en het werd morgen. De vierde dag.
De zon en de maan werden op de vierde dag geschapen. Dus die dinosaurussen moesten het zonder zon en maan doen.
Boekenlezer schreef:De theorie is, dat uit de oerknal het hele universum is ontstaan. Alles dus.
Het lijkt mij sterk dat iemand zal beweren, dat de oerknaltheorie leert dat daaruit alleen de aarde is ontstaan. Kan het ook zijn dat schelpje3 zich gewoon een beetje verspreekt, zich niet 100% nauwkeurig uitdrukt? Om gelijk met de term 'creationistische drogreden' aan te komen komt nogal kwaadwillend en kort door de bocht van je op mij over. Ofwel: weinig oprecht.
Iemand bij ons uit de kerk wees mij er vorige week op dat alle culturen drakenverhalen kennen, en hij voerde dat terug op datgene wat wij nu Dinosauriërs noemen. Ik heb er nog niet over nagedacht, maar vond het een aardig gedachten-experiment...
Mortlach schreef:
Ware het niet dat er volgens de wetenschappelijke tijdlijn minstens 45 miljoen tussen de laatste dino en de eerste mens. Ook zijn er nog nooit gereedschappen gevonden uit dino-bot, of dino-botten emet knaagsporen van moderne vleeseters.
Er zijn ook allerlei verhalen over eenhoorns en zeemeerminnen en trollen en dwergen. Bestaan die dan allemaal ook? Is de menselijke geest niet creatief genoeg om een draak te 'verzinnen', zeker als je al slangen of krokodillen kent.
moderngelovige schreef:Vanavond Jurassicpark maar weer eens kijken...
Mortlach schreef:Er zijn ook allerlei verhalen over eenhoorns en zeemeerminnen en trollen en dwergen. Bestaan die dan allemaal ook? Is de menselijke geest niet creatief genoeg om een draak te 'verzinnen', zeker als je al slangen of krokodillen kent.
Boerin schreef:En Nessi heb je ook nog, als dat niet overtuigend genoeg voor je is weet ik het ook niet meer.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten