Met de auto naar de kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Met de auto naar de kerk

Berichtdoor StillAwake » 03 jun 2014 20:25

Teus schreef:Niet naar de kerk om die reden?
Dat je je laat leiden door satan is heel erg maar dat je God er bewust voor wegduwt? Dit is de jackpot voor deze geniepige engel der duisternis
Dit is echt erg, ik wist dat het erg was maar dit kan ik haast niet geloven.

Om me bij Mealybug aan te sluiten: je kunt je afvragen of het inderdaad geen zegen is als je bij dit soort clubs wordt weggehouden.
Ik heb soms het gevoel dat Satan juist geniet van het wetticisme wat in bepaalde kringen wordt aangehangen.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 03 jun 2014 20:32

Je hebt nog gelijk ook Mealybug. God kan dat kind thuis ook aanraken.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 03 jun 2014 20:40

Teus schreef:Niet naar de kerk om die reden?
Dat je je laat leiden door satan is heel erg maar dat je God er bewust voor wegduwt? Dit is de jackpot voor deze geniepige engel der duisternis
Dit is echt erg, ik wist dat het erg was maar dit kan ik haast niet geloven.

StillAwake schreef:Om me bij Mealybug aan te sluiten: je kunt je afvragen of het inderdaad geen zegen is als je bij dit soort clubs wordt weggehouden.
Ik heb soms het gevoel dat Satan juist geniet van het wetticisme wat in bepaalde kringen wordt aangehangen.

Daar geniet hij zeker van, hij heeft het tenslotte bedacht.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 03 jun 2014 20:51

Geen idee waar dit is maar mijn opa ging met de auto naar de o.g.g. Zonder discussie en geouwe....
En dat voor een jaar of 10 lang en hIj is er nu al een tijdje niet meer maar Kan me niet voorstellen dat dit nog aan de hand is in Nederland maar volgens mij werken we er alleen aan mee om hier echt serieus op in te gaan en die grote aartsvijand ligt in een deuk..... Hiermee demoniseren we alleen maar onze eigen christenbroeders.... En dat is wat die aartsleugenaar wil tweestrijd tussen broeders.

En niet wat Hij wil.
[url]
http://youtu.be/32IqJQVhJaE
[/url]
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 03 jun 2014 21:07

Ik heb ook ruim twintig jaar in de OGG gezeten. Gewoon allemaal auto's. Maar het is natuurlijk erg fijn om je lekker te verkneukelen in zo'n topic en fijn met allemaal gelijkgestemden voor de zoveelste keer deze stroming uit te kauwen. Och toch he, tis ook wat he, deze mensen he, ach ach ach, hoe sneu zijn ze, hoe zwartgallig, hoe zielug, hoe eerlijk onbekeerd...

Zie ook hier wat van die farizeeërs rondstruinen. 'Ik dank U Heere dat ik toch niet ben gelijk die zwartekouser die de auto laat staan en U toch eigenlijk op een veel minder goed manier dient dan ik...'

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 03 jun 2014 21:14

Je hebt gelijk Byte, maar anderzijds leeft het nog steeds en er mag denk ik ook wel eens over gesproken en op gewezen worden dat het niet van God is.
We moeten er ook niet over doorgaan, gezegd is gezegd.
Er zijn wel topics waar satan een hekel aan heeft maar daar wordt maar door een enkeling op gereageerd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 jun 2014 21:38

StillAwake schreef:Dat was wel de februari van een jaar eerder hoor...;-)
of is het in jouw dorp/stad pas 2013 ;-)?

Ach ja, de tijd gaat sneller dan je denkt :-({|=

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 jun 2014 21:41

jamillah schreef:Ik heb ook ruim twintig jaar in de OGG gezeten. Gewoon allemaal auto's. Maar het is natuurlijk erg fijn om je lekker te verkneukelen in zo'n topic en fijn met allemaal gelijkgestemden voor de zoveelste keer deze stroming uit te kauwen. Och toch he, tis ook wat he, deze mensen he, ach ach ach, hoe sneu zijn ze, hoe zwartgallig, hoe zielug, hoe eerlijk onbekeerd...

Zie ook hier wat van die farizeeërs rondstruinen. 'Ik dank U Heere dat ik toch niet ben gelijk die zwartekouser die de auto laat staan en U toch eigenlijk op een veel minder goed manier dient dan ik...'

Precies Jamillah! Het vergrootglas is zo lekker om te hanteren.
De karikaturen die neergezet worden zijn groter dan de werkelijkheid.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 03 jun 2014 22:12

Anoniem_89 schreef:Hier zie je ook hoe diep triest het soms gesteld is als mensen alles geloven wat een dominee zegt..
Tja, om zelf de bijbel maar eens te lezen mag niet met eigen interpretatie? :roll:

StillAwake schreef:Hetzelfde zie ik in mijn schoonfamilie.
De Bijbel wordt zeker wel gelezen, maar dan altijd wel met een boek van een theoloog ernaast, eerst kijken wat die er van vond, en daar je eigen interpretatie op toepassen...

Bij mij slaat iemand in de familie weer door in de charismatische richting..
Of ze zijn zéér behouden, of ze zijn zéér bezig met het welvaartsevangelie.
En daardoor heb ik dus nauwelijks contact meer met ze.. :(
Ze hadden zo'n mooie vriendenkring... nu is dat allemaal weg, en het ergste is dat ze het niet eens door hebben.

Mijn excuus als mijn bericht hard aankwam StillAwake..

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 03 jun 2014 22:22

jamillah schreef:Ik heb ook ruim twintig jaar in de OGG gezeten. Gewoon allemaal auto's. Maar het is natuurlijk erg fijn om je lekker te verkneukelen in zo'n topic en fijn met allemaal gelijkgestemden voor de zoveelste keer deze stroming uit te kauwen. Och toch he, tis ook wat he, deze mensen he, ach ach ach, hoe sneu zijn ze, hoe zwartgallig, hoe zielug, hoe eerlijk onbekeerd...

Een invalide kind van alles ontzeggen, zelfs het gebruik van haar rolstoel en de kerkdienst, is iets heel , heel anders.
Dat is juist wat de farizeers ook deden, lees maar over de aren plukken op de sabbat en mensen genezen op die dag, wat Jezus van zulken zei.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 03 jun 2014 22:28

mealybug schreef:Een invalide kind van alles ontzeggen, zelfs het gebruik van haar rolstoel en de kerkdienst, is iets heel , heel anders.
Dat is juist wat de farizeers ook deden, lees maar over de aren plukken op de sabbat en mensen genezen op die dag, wat Jezus van zulken zei.

Dat zulke mensen zo gehersenspoeld kunnen zijn over wat wel/niet mag...
Daarom kun je nog zo goed theologie gestudeerd hebben maar wel dwaalleer verkondigen..
En juist daarom is het dan ook niet goed dat er maar één persoon preekt over zijn eigen visie.
Je bent gemeente met elkaar, al schijnt het vaak dat maar één persoon de baas is en mensen zo de dood in helpt.. want zo is het..
Als je niet gelooft dat je behouden bent dan ben je overgeleverd aan het dodenrijk..

Daarom dienen wij te toetsen, al schijnt dat niet echt bij velen door te dringen..

Bambi

Berichtdoor Bambi » 03 jun 2014 23:18

jamillah schreef:Ik heb ook ruim twintig jaar in de OGG gezeten. Gewoon allemaal auto's.

Dat was genoeg geweest, had trouwens meer impact gehad, dan met alles wat er nu achter staat.
Want dat is nu net dezelfde strekking als waar je tegen ageert.
Oftewel: Gelukkig ben jij wel verdraagzamer, dan die anderen die weer wat over de Gereformeerden te zeuren hebben enz................................... :-oo

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 04 jun 2014 07:48

Teus schreef:Je hebt gelijk Byte, maar anderzijds leeft het nog steeds en er mag denk ik ook wel eens over gesproken en op gewezen worden dat het niet van God is.
We moeten er ook niet over doorgaan, gezegd is gezegd.
Er zijn wel topics waar satan een hekel aan heeft maar daar wordt maar door een enkeling op gereageerd.

Daar heb je zeker een punt Teus.
We hebben de opdracht van de Heere gekregen om juist elkaar aan te sporen in Liefde !:)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

janneke7337
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor janneke7337 » 04 jun 2014 12:47

schelpje3 schreef:En ja hoor, daar gaan we weer. ](*,)
Wat heeft dit met het autogebruik te maken?

Dat zal ik je uitleggen.
Je zegt zelf dat de rechtse behoudende kant vaker tegen autogebruik op zondag is.
Het zijn menselijke opgelegde regels.
En juist waar zulk soort menselijke regels aanwezig zijn, is er geen, tot zeer weinig groei en aanwas tot het geloof.
Dus de enige conclusies die je kunt trekken is:

1. Er rust geen zegen op deze kerk, het is volstrekt niet normaal dat er geen, of misschien 1 of 2 of 3, mensen tot geloof gekomen zijn de afgelopen 10 jaar in gemeenten van honderden kerkgangers.
2. Er zijn wel kinderen van God maar die worden weggehouden van de zekerheid door de menselijke kenmerkenprediking waardoor ze denken dat ze er nog niet zijn en er nog heel wat moet gebeuren.

De slaafse vreze door menselijke regeltjes heeft daarin een grote plaats.
En je weet dat Farizeeen dit deden en wat Jezus er van zei.

En over je andere opmerkingen kan ik dit zeggen: Ik bevuil geenszinds een nest, de OGG is zeer gelukkig erg breed en kent, gelukkig, bijna geen kerkmuren.
Maar ik heb het hier niet alleen over enkele ontspoorde gemeenten binnen de OGG, er zijn nog veel meer splintergroepjes, allerlei Hervormde lokalen en andere bekende verbanden die menselijke regels opleggen met straffe der hel als je ze niet opvolgt, want als God een mens bekeerd laat je die auto wel staan op zondag, gaat de vrouw niet meer naar de kapper, zal nooit een broek aan doen, en alles is zichtbaar in gelaat, gewaad, daad en praat.

En dit is geen generalisatie, maar volop aan de orde midden op de biblebelt.
Als je niet in de biblebelt woont is het moeilijk voor te stellen, maar kom er maar een paar jaar wonen en je ziet het.
En kritiek hebben mag, mits je daar ook mee naar de desbetreffende personen gaat.

Oja, en waag het niet ertussen uit te stappen, want dan kom je in een totaal sociaal isolement en wordt je door menigeen niet meer aangekeken.

Gelukkig kan het ook anders...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 04 jun 2014 13:42

Bambi schreef:Dat was genoeg geweest, had trouwens meer impact gehad, dan met alles wat er nu achter staat.
Want dat is nu net dezelfde strekking als waar je tegen ageert.
Oftewel: Gelukkig ben jij wel verdraagzamer, dan die anderen die weer wat over de Gereformeerden te zeuren hebben enz................................... :-oo

Nee dat zie jij verkeerd, als je mij kunt betrappen op hetzelfde gedrag in andere topic's waar ik andersgelovende of andersdenkende steeds probeer te bashen of in het nauw te drijven dan hoor ik dat graag ;-)

Terug naar “Archief”