learsi schreef:
Ik zie het woord verbond.![]()
h.g.
Learsi
Laatste wil of testament, was inderdaad beter geweest.
Moderator: Moderafo's
learsi schreef:
Ik zie het woord verbond.![]()
h.g.
Learsi
Rijnlander schreef:Die vraag is mij nog nooit gesteldWelnee, een volbloed heiden
Hoezo?
mealybug schreef:Laatste wil of testament, was inderdaad beter geweest.
Maar wel een verhoord verbond.learsi schreef:Google eens:........... het hebreeuwse woord voor "verbond".
Het Nieuwe Verbond is "under costruction" en je leert er allicht van als je weet wat het hebreeuwse woord inhoudt. Ook in het NT gaat het nog steeds over het Verbond dat God met Abrah. maakte.
Learst schreef:De zaligheid isuit de Joden.
learsi schreef:Google eens:........... het hebreeuwse woord voor "verbond".
benefietdiner schreef:Ik ben net zo eigenwijs als Luther tijdens de Reformatie.
Luther zei dat hij noch de Paus noch de Raad zou geloven, aangezien zij zich vaak hadden vergist en elkaar dikwijls tegenspraken. Ik geloof enkel in de Bijbelse teksten die ik heb aangehaald, en mijn geweten wordt gebonden door het Woord van God.
De rooms-katholieke Kerk heeft naast de Bijbel als het "Geschreven Woord van God" nog de kerkelijke overlevering, de Traditie als gezaghebbende instantie voor leer en leven.
Faramir schreef:Ik weet vrij zeker dat jouw geloof ook bol staat van de traditie. Enkel het feit dat je het NT erkend als autoriteit wijst al op een traditie.
benefietdiner schreef:Maar wel een verhoord verbond.
En.....we hadden toch afgesproken was
benefietdiner schreef:De canonvorming van het Nieuwe Testament is het proces dat uiteindelijk leidde tot een algemeen aanvaarde lijst van de geschriften. Reeds aan het einde van de 2e eeuw bestond een canon die niet veel van de huidige verschilde. De tweede helft van de 4e eeuw vormde de beslissende fase van canonisering, einde traditie.
Faramir schreef:ROTFLOL. Serieus, dit is je geloof? en daarnaast een nogal kinderlijk geloof.
Marc. 12:36, Matt. 19:4, Lucas 17:27, 2 Petr. 1:20-21, Joh. 16:12-15, Openb. 1:1, en 1:11 en 19.Faramir schreef:edit;o, en aangezien jij jezelf toch zo ontzettend bijbels vind, waar staat dit wat jij beweerd in de bijbel?
Dan lezen we verschillend en dat klopt ook wel want ik leest Rome er niet bijFaramir schreef:In al die verwijzingen die je geeft staat helemaal niet wat jij eerder beweert hebt.
benefietdiner schreef:De canonvorming van het Nieuwe Testament is het proces dat uiteindelijk leidde tot een algemeen aanvaarde lijst van de geschriften. Reeds aan het einde van de 2e eeuw bestond een canon die niet veel van de huidige verschilde. De tweede helft van de 4e eeuw vormde de beslissende fase van canonisering, einde traditie.
benefietdiner schreef:Marc. 12:36, Matt. 19:4, Lucas 17:27, 2 Petr. 1:20-21, Joh. 16:12-15, Openb. 1:1, en 1:11 en 19.
ik ga ook even een teks geven hoe ik dat verstaat: Lukas 4:21 En Hij begon tot hen te zeggen: Heden is deze Schrift in uw oren vervuld.learsi schreef:1.........wat versta jij onder een verhoord verbond?
even verder lezen:Iearsi schreef:2.........Zie Johannes 4:22
Faramir schreef:Nergens, maar dan ook helemaal nergens is hier ook maar enige onderbouwing in te vinden voor wat jij beweerd. En het dan ook nog afschuiven op de interpretatie van 'rome'. Als je dan zo om gaat met de bijbel kan je het beter bij het grof vuil flikkeren. Dat is wat je doet, en daar hoef je geen eens rooms voor te zijn om dat in te zien. Lachwekkend gewoon zoals jij met de bijbel, een verzameling boeken die je zegt erg hoog te achten, omgaat. Is dit het niveau van jouw gemeente? Afgeven op roomse zuurdesem en zelf gewoon keihard de bijbel verkrachten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten