Hoe zie jij je Evangelisch mede-christen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 mar 2004 11:20

Dit had mijn citaat kunnen zijn. In een evangelische gemeente voel ik me niet echt thuis tijdens een dienst. Ik heb het een maand geleden weer es geprobeerd, maar voelde met niet echt op m'n gemak (blijkt dat ik in een bijzondere dienst ben terechtgekomen, dus binnenkort misschien maar weer es kijken). De diensten in de gerefomeerde kerk vind ik wel prima (misschien ook doordat ik daar ben opgevoed), maar ik mis vaak de blijheid van het geloof.

Precies :) Dus ik ga nu zo'n 6 keer in ed maand naar mijn vrijgemaakte kerk en 2 keer naar een jeugdkerk en soms een keer met vrienden naar een andere kerk en door de week soms naar een praiseavond of zo. Zo heb ik voor mij gevoel de balans tussen goede inhoud en gevoel goed.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 15 mar 2004 14:05

Praiseavonden vind ik ook altijd echt gezellig!

bloempjuh
Verkenner
Verkenner

Re: Hoe zie jij je Evangelisch mede-christen?

Berichtdoor bloempjuh » 15 apr 2004 14:23

Skoezie schreef:Heel duidelijk: Hoe zij jij je Evangelische mede-christen? Zij jij hun als
een stelletje hallelujah roepende eo-jongerendag gangers? Of toch wel een
beetje als medechristen met toch een heel verkeerd geloof? Of kunnen wij
'Reformatorische' christenen toch nog wat van hun leren?

Voor mijn gevoel zijn alle christenen gelijk, God wil geen onderscheid maken dus dan moeten we hier ook nie gaan zeiken over zijn evangelische mensen goed of slecht want da slaat nerguns op en wat zou er verkeerd zijn aan hallelujah roepende eojongerendag gangers das mooi wel tot Gods eer we kunnen nog veel van ze leren en daarom wil ik ook evangelisch worden!! :roll:

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 15 apr 2004 14:40

Helaas voor sommigen hier, maar ik zie de eo-jongeren toch vooral als hallelujah roepende mensen.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 15 apr 2004 14:47

Het Weermannetje schreef:Helaas voor sommigen hier, maar ik zie de eo-jongeren toch vooral als hallelujah roepende mensen.

werdt er maar meer hallelujah geroepen!
Hallelujah! Looft God1) in Zijn heiligdom;2) looft Hem in het uitspansel3) Zijner sterkte!
2 Looft Hem vanwege Zijn mogendheden;4) looft Hem naar de menigvuldigheid5) Zijner grootheid!
3 Looft Hem met geklank der bazuin; looft Hem met de luit en met de harp!
4 Looft Hem met de trommel en fluit;6) looft Hem met snarenspel en orgel!7)
5 Looft Hem met hel klinkende8) cimbalen; looft Hem met cimbalen van vreugdegeluid!
6 Alles, wat9) adem heeft, love den HEERE! Hallelujah!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 apr 2004 14:49

Ik ben ook eens bij een praise-avond geweest, maar dat vond ik echt helemaal niks. Ik denk dat iedereen op dat punt zijn eigen "smaak" heeft en daar is niks mis mee.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Peter L
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Peter L » 15 apr 2004 14:54

Ietwat late reactie op de oorspronkelijke topic: Ik vind het echt geen onderwerp. Het lijkt een beetje op hoe politici elkaar afkatten alleen maar omdat ze niet van dezelfde partij zijn! Het gaat om de inhoud, nietwaar?

Het is natuurlijk wel overzichtelijk om christenen in te delen naar denomatie en dan te ontdekken, dat, o, wat een vreugde, jij bij de juiste zit en hooguit 'wat kan leren van de andere "partij"'....

Lees nog maar eens wat Paulus van dit soort partijschappen vindt in de eerste hoofdstukken van de eerste Corinthebrief.

Stacie

Berichtdoor Stacie » 15 apr 2004 15:08

hijwel schreef:
Het Weermannetje schreef:Helaas voor sommigen hier, maar ik zie de eo-jongeren toch vooral als hallelujah roepende mensen.

werdt er maar meer hallelujah geroepen!
Hallelujah! Looft God1) in Zijn heiligdom;2) looft Hem in het uitspansel3) Zijner sterkte!
2 Looft Hem vanwege Zijn mogendheden;4) looft Hem naar de menigvuldigheid5) Zijner grootheid!
3 Looft Hem met geklank der bazuin; looft Hem met de luit en met de harp!
4 Looft Hem met de trommel en fluit;6) looft Hem met snarenspel en orgel!7)
5 Looft Hem met hel klinkende8) cimbalen; looft Hem met cimbalen van vreugdegeluid!
6 Alles, wat9) adem heeft, love den HEERE! Hallelujah!

amen

en wat dit topic betreft, ik vind t vaag.
zelf had ik nooit zo'n topic durven maken

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 apr 2004 17:20

Je zegt het alsof dat iets negatiefs is...

Stacie

Berichtdoor Stacie » 15 apr 2004 17:44

Aragorn schreef:

Je zegt het alsof dat iets negatiefs is...

volgens mij begrijpt hij niet wat Hallelujah betekent.
en misschien kan hij zich dan ook eens gaan afvragen waar wij voor gemaakt zijn (om de Heer te prijzen)

anders moet ie gewoon duidelijker formuleren

keuken
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor keuken » 01 mei 2004 15:35

ik vind dit weer egt een refo actie zon onderwerp mijn vrienden en vriendinnen worden altijd raar aan gekeken bij mij in de kerk terwijl zij er meer mee bezig zijn als de meeste refojongeren die ik ken

Frans
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Frans » 03 mei 2004 15:31

Dit onderwerp leeft toch, het is op een zeer ongelukkige manier gesteld
Hoe zij jij je Evangelische mede-christen?
het zijn dus wel mede christenen....
Als wij voor God staan, zal hij ons niet vragen uit welke kerk wij komen, ook niet of wij HEERE zo spelden of Here schreven.

kunne wij als 'Reformatorische' christenen toch nog wat van hun leren?
zeg je
Is het niet zo dat wij van elkaar kunnen leren?
En dat we dus niet naar elkaars min ppunten moeten gaan zoeken.
Dat is aan God. Maar moeten we naar dingen zoeken waarin we wel van elkaar kunnen leren.
Ook als getuigenis naar de buitenwereld.

(God vraagt niet dat we in alles eens zijn maar dat we allen èèn zijn)

keuken
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor keuken » 04 mei 2004 17:11

Frans schreef:Dit onderwerp leeft toch, het is op een zeer ongelukkige manier gesteld
Hoe zij jij je Evangelische mede-christen?
het zijn dus wel mede christenen....
Als wij voor God staan, zal hij ons niet vragen uit welke kerk wij komen, ook niet of wij HEERE zo spelden of Here schreven.

kunne wij als 'Reformatorische' christenen toch nog wat van hun leren?
zeg je
Is het niet zo dat wij van elkaar kunnen leren?
En dat we dus niet naar elkaars min ppunten moeten gaan zoeken.
Dat is aan God. Maar moeten we naar dingen zoeken waarin we wel van elkaar kunnen leren.
Ook als getuigenis naar de buitenwereld.

(God vraagt niet dat we in alles eens zijn maar dat we allen èèn zijn)

ik weet zeker dat we van elkaar kunne leren ga namelijk veel met evangelische om en zo leren hun ook van ons

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 04 mei 2004 17:18

Ga je mee naar de EO-jongerendag? Dan word je misschien ook wel een EO-hallelujah roepende-jongere.
~Get out and do what we were meant to do~

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 04 mei 2004 17:49

Juliah schreef:

Ga je mee naar de EO-jongerendag? Dan word je misschien ook wel een EO-hallelujah roepende-jongere.

Mjah!
DAt is heel bijbels hoor, hallelujah roepen. :D
Betekend: Prijst de Heere (toch?)

ik ben bijzonder jaloers op mensen die dat vol overtuiging en vrijmoedig durven te roepen. Ik denk al gelijk: wat zullen de mensen zeggen?
(niet om de haverklap, het is geen toverspreuk of stopwoord, maar echt wanneer dat in het hart omhoog komt)
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Terug naar “Archief”