Alexander91 schreef:
Als je geen sarcasme wilt, waarom dan ook niet veroordelend praten. Je velt zelf een oordeel hier over anderen: "je kunt wel roepen dat je intenties goed zijn, maar dat maakt het nog niet juist: God geeft instructies, en daar moeten we ons aan houden. Onze eigen gedachten ergens over zijn geen richtlijn.". Met dergelijke uitspraken kun je natuurlijk een tegenreactie verwachten, helemaal als je zo stellig praat over Gods Wil.
Het zegt wel wat over jouzelf dat je mijn opmerking als een veroordelend praten interpreteert. Het was een algemene opmerking, aan niemand persoonlijk gericht.
Het is ook Bijbels, want God roept ons op geen afgodendienst met religie te vermengen, maar alles zuiver te houden. We moeten ons verre houden van heidendom, of Christendom vermengd met heidendom:
Deut 12:3,4
'Hun altaren moet u afbreken, hun gewijde stenen in stukken slaan, hun gewijde palen met vuur verbranden en de beelden van hun goden omhakken; en u moet hun naam uit die plaats doen verdwijnen.
Het is u verboden om de HEER, uw God, op allerlei plaatsen te vereren.
U mag tegenover de HEERE, uw God, niet doen zoals zij!'
vers 29-30 'Wanneer de HEERE, uw God, de volken waar u naartoe gaat om die uit hun bezit te verdrijven, van voor uw ogen uitroeit, en u hen verdreven hebt en in hun land bent gaan wonen,
wees dan op uw hoede dat u niet, nadat zij van voor uw ogen weggevaagd zijn, in dezelfde valstrik komt, en dat u niet vraagt naar hun goden, door te zeggen: Zoals deze volken hun goden gediend hebben, zo zal ik het ook doen.'
Lev 18:30
'Daarom moet u Mijn voorschriften in acht nemen en geen van die gruwelijke gebruiken die vóór u gedaan zijn, navolgen, en u daardoor niet verontreinigen. Ik ben de HEERE, uw God.'
Marc 7:7
'Maar tevergeefs eren zij Mij door leringen te onderwijzen die geboden van mensen zijn.'
Ik ben de grimmige sfeer op dit forum voorlopig even flink beu, fatsoenlijk met elkaar omgaan blijkt een grote moeilijkheid te zijn hier.