Moderator: Moderafo's
mealybug schreef:Jezus was toch ook al naar de Onderwereld geweest (of ''nedergedaald in de hel, zoals het verkeerd gezegd wordt ergens)
Vraag 44
Waarom volgt daar: Nedergedaald ter helle?
Opdat ik in mijn hoogste aanvechtingen verzekerd zij en mijganselijk vertrooste, dat mijn Heere Jezus Christus door zijn onuitsprekelijkebenauwdheid, smarten, verschrikking en helse kwelling, in welke Hij in zijnganse lijden , gezonken was, mij van dehelse benauwdheid en pijn verlost heeft.
mealybug schreef:Maar fdat is het onderwerp dus niet.
Het onderwerpo is, waarom mocht Maria Hem niet aanraken en Thomas een paar uur later wel, terwijl volgens sommigen de reden was dat hij op zou varen naar zijn Vader over 40 dagen en volgens anderen op dat ogenblik.
Omdat het 'Ik vaar op naar mijn Vader en uw vader, naar Mijn God en naar Uw God' in tegenwoordige tijd staat denk ik dat het toen gebeurd is.
Jezus was toch ook al naar de Onderwereld geweest (of ''nedergedaald in de hel, zoals het verkeerd gezegd wordt ergens) ?
Maar goed, jezus heeft de lentefeesten, zoals Pascha, het beweegoffer en Pinksteren allen vervuld, en zal o0ok de herfstfeesten vervullen.
Dat zijn we hopelijkng wel met elkaar eens
mealybug schreef:Ieder spoortje zuurdesem verwijderen de joden uit hun huis, voor pesach, want het beeldt de zonde uit!!!
NOOIT zou Jezus dat goedje als symbool,gebruiken voor iets dat goed, positief is.
mealybug schreef:Bijbelboeken
Hoofdstukken:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Markus 8:10-21
Waarschuwing tegen den zuurdesem der farizeeën en van Heródes
En terstond in het schip gegaan zijnde met Zijn discipelen, is Hij gekomen in de delen van Dalmanutha.
En de Farizeen gingen uit, en begonnen met Hem te twisten, begerende van Hem een teken van den hemel, Hem verzoekende.
En Hij, zwaarlijk zuchtende in Zijn geest, zeide: Wat begeert dit geslacht een teken? Voorwaar, Ik zeg u: Zo aan dit geslacht een teken gegeven zal worden!
En Hij verliet hen, en wederom in het schip gegaan zijnde, voer Hij weg naar de andere zijde.
En Zijn discipelen hadden vergeten brood mede te nemen, en hadden niet dan een brood met zich in het schip.
En Hij gebood hun, zeggende: Ziet toe, wacht u van den zuurdesem der Farizeen, en van den zuurdesem van Herodes.
En zij overleiden onder elkander, zeggende: Het is, omdat wij geen broden hebben.
En Jezus, dat bekennende, zeide tot hen: Wat overlegt gij, dat gij geen broden hebt? Bemerkt gij nog niet, en verstaat gij niet, hebt gij nog uw verharde hart?
Ogen hebbende, ziet gij niet? En oren hebbende, hoort gij niet?
En gedenkt gij niet, toen Ik de vijf broden brak onder de vijf duizend mannen, hoeveel volle korven met brokken gij opnaamt? Zij zeggen Hem: Twaalf.
En toen Ik de zeven brak onder de vier duizend mannen, hoeveel volle manden met brokken gij opnaamt? En zij zeiden: Zeven.
En Hij zeide tot hen: Hoe verstaat gij niet?
Als je je streepje iets verder had doorgetrokken, dan zie je dat niet alle zuurdesem bedoelt wordt, maar alleen het zuurdesem der Farizeen en die van Herodes. Het zuurdesem afkomstig van dezen is slecht, maar zuurdesem in algemeenheid wordt met deze tekst echt niet onderbouwt...
mealybug schreef:''Matt.13:33: "Nog een gelijkenis sprak Hij tot hen: Het Koninkrijk der hemelen is gelijk aan een zuurdesem, welke een vrouw nam en in drie maten meel deed, totdat het geheel doorzuurd was".
Wat wordt dit Schriftwoord vaak verkeerd verstaan en uitgelegd! Het wordt altijd gebruikt als een beeld van de evangelieboodschap; het zuurdesem wordt dan voorgesteld als het evangelie van Jezus Christus; het deeg is dan de wereld en het zuurdesem moet in de hele wereld gebracht worden, waardoor de hele wereld tot Christus zal komen, en zo moet Zijn Rijk komen.
-knip-
Heel duidelijk wat hier staat, het zijn dus valse offers, bedankt voor de tekst. Dat is nu zuurdesem.zie ook mal.1:10,14)
Een tegenstelling lees ik hier... Als je iets juist vind, ga dan eerst de consequenties ervan na...Wilsophie schreef:Dat is juist, maar...
Tja, als Mattheus Exodus zo letterlijk zou lezen als de Farizeers, dan had hij ook niet in Christus geloofd die op de sabbat aren plukte en mensen genas...Wilsophie schreef:...als je bij Mattheus bent dan gaat de SChrift ervan uit dat je Exodus al gehad hebt.
En daar staat alles over de betekenis van het ongezuurd zijn.
Dan lees je toch echt niet wat er staat. Dan zou er geen zuurdesem van de farizeers en zuurdesem van Herodes opgeschreven zijn. Dat zijn beiden verschillende soorten zuurdesem (de tekst maakt letterlijk onderscheid hierin). Sorry hoor, maar als je van de letterlijke lezing bent, doe dat dan ook consequent, en niet zo overduidelijk selectief...Wilsophie schreef:En niet ALLE zuurdesem.???
Kom op Marnix, zuurdesem is zuurdesem en dat is niet onderverdeeld in soorten.
Ten eerste: het staat er gewoon niet. Jij bent degene die krom redeneert, omdat je met slechte argumenten probeert een letterlijke tekst krom te buigen. Lees wat er staat, en er staan 2 types zuurdesem...Wilsophie schreef:Zuurdesem heeft onder het nieuwe verbond zeker alles van doen met een valse leer en dat was toen zo en dat is nu ook zo. Je redeneert nu heel krom. Zuurdesem in zijn algemeenheid. Kom beste man. Ik heb het wel eens gemaakt en gist is gist hoor met dezelfde effecten. Het mag overigens niet in aanraking komen met zout en dat is duidelijk want Zout is een Beeld van de Heilige Geest.
Een bakker zal dat goed begrijpen en deze huisvrouw ook.
Wilsophie schreef:Heb je mijn post niet gelezen? Je mag mij best negeren omdat je boos bent, maar zo praten we wel langs elkaar heen, want het antwoord op je vraag staat er uitgebreid.
Het klopt heel goed namelijk, zolang we de Bijbel maar open houden en geschriften en dogma's van Augustinus of wiedanook er maar buiten houden.
Wilsophie schreef:Nu maak je er Gemeente van, maar die bevat geen zuurdesem, het zijn de wereldkerken waar het evangelie wordt gepredikt dat is het meel wat rein is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten