Opwekking

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

coby
Kapitein
Kapitein

Re: Opwekking

Berichtdoor coby » 07 sep 2013 20:14

Schaapje, je steekt je kop in het zand. De laatste prediker die je had, wat ik daar nou toch over gehoord heb zeg. Ik zal het zo even allemaal copy pasten.

Het was weer razend gezellig, maar ik ga niet discussieren met mensen die Reinhard Bonnke die duizenden zielen tot de Heer heeft geleid als demonisch wegzetten. Veel plezier ermee. Hoeveel mensen heb je zelf tot Jezus geleid overigens?
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 sep 2013 20:25

Beetje flauwe reactie, want het is geen wedstrijd wie mensen tot de Heer kan of wil of mag leiden, dat is het werk van de Heilige Geest. Laten we niet op mensen roemen.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 07 sep 2013 20:25

coby schreef:Schaapje, je steekt je kop in het zand. De laatste prediker die je had, wat ik daar nou toch over gehoord heb zeg. Ik zal het zo even allemaal copy pasten.

Doe maar niet.

Het was weer razend gezellig, maar ik ga niet discussieren met mensen die Reinhard Bonnke die duizenden zielen tot de Heer heeft geleid als demonisch wegzetten. Veel plezier ermee. Hoeveel mensen heb je zelf tot Jezus geleid overigens?

Een paar....geen duizenden. :mrgreen:

Overigens trek jij je dit wel heel persoonlijk aan, en ik zie dat je assertief genoeg bent.

Jammer dat je niet ingaat op het ....lachen in de geest, dronken in de geest, vallen in de geest, schudden in de geest, brullen in de geest. Ik kan je heel wat linken laten zien van de directeur van TRIN waar al deze z.g. uitingen van één of andere geest te zien zijn.
WANT DAAR GAAT HET OVER!!!!

Oh en ik geloof zeker wel dat deze diensten "gezellig" zullen zijn. 8)
Als de mens zich maar goed voelt ....toch?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 07 sep 2013 20:36

schaapje schreef:
Een paar....geen duizenden. :mrgreen:

Overigens trek jij je dit wel heel persoonlijk aan, en ik zie dat je assertief genoeg bent.

Jammer dat je niet ingaat op het ....lachen in de geest, dronken in de geest, vallen in de geest, schudden in de geest, brullen in de geest. Ik kan je heel wat linken laten zien van de directeur van TRIN waar al deze z.g. uitingen van één of andere geest te zien zijn.
WANT DAAR GAAT HET OVER!!!!

Oh en ik geloof zeker wel dat deze diensten "gezellig" zullen zijn. 8)
Als de mens zich maar goed voelt ....toch?

Logisch, ik ben er dan ook een onderdeel van en sta er volledig achter. En insinueren dat het duivels is vind ik niet zo geschikt. Asertief genoeg ben ik zeker. Lang zat niet geweest.
Op het lachen in de Geest ging ik in. lees daar Ouweneel maar over.
Pas hier maar eens mee op:
http://www.charismamag.com/spirit/super ... -religious
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 sep 2013 20:42

En daar gaat het om, om een goed gevoel, ik hoor dat ook vaak in getuigenissen op de radio, het belangrijkste schijnt te zijn dat men voelt dat God goed is voor hem persoonlijk.
Het is jammer dat men voor zover ik beluister weinig weet over Gods plan der eeuwen, en over Gods plan wat compleet ontvouwt wordt in de profetiën, ik ben nu het boekje Joël ( dezelfde naam als Elia ) aan het onderzoeken en dat is geen kwestie van gevoel maar van nuchter verstand en studie. Het is ongelooflijk hoe God aan Zijn kinderen Zijn plan met de gelovigen, Israël, de wereld enz...ontvouwt en bekend maakt en ik bemerk dat genoemde "prediking" of "aanbidding" één brok emotie is die gericht is op de oude mens, de natuurlijke mens dus en niet op dat wat de Bijbel een "nieuwgeborene" noemt. Want daar is de Heilige Geest en dus vrijheid. Als je dat niet kent en niet gelooft dan ben je afhankelijk van emotiepredikers en het gevaar ligt op de loer dat je voordat je het beseft niet staat onder leiding van Zijn Geest, maar onder leiding van demonen en machten van de duisternis. En de satan is zo listig dat hij dat onderscheid jou dan moeilijk laat maken.
Het is precies de laatste dagen waarin er vele misleiders en dwaalleraars komen waar de Bijbel voor waarschuwt.
Het is ook moeilijk om die onderscheid des geestes over te brengen of uit te leggen behalve dat je je leven volledig stelt in Zijn dienst en onder Zijn autoriteit namelijk dat je één bent in Christus omdat Kol 3 vers 3 leert dat jouw leven verborgen is bij Christus in God. Wij zijn niet van deze wereld, wij zijn hemelburgers en leven onder een nieuw verbond, waarin Christus heerst en niet de zonde, noch duivelse machten, noch wet en noch dood.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 sep 2013 20:44

@ Coby ,,,,ik klik je link aan en weer gaat het over satan. Houd je toch met Christus bezig en Zijn beloften en plan en stop met al dit gedoe om achter zogenaamde predikers aan te lopen. Wij wandelen in geloof en niet in aanschouwen. Jij wilt maar "zien" en dat is ongeloof. ](*,)

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 07 sep 2013 20:44

Wilsophie schreef:voor zover ik beluister

goed gezegd

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 07 sep 2013 20:45

coby schreef:Op het lachen in de Geest ging ik in.

En de rest bestaat niet of zo?

Coby ik word er een beetje moe van :( dus veel "gezelligheid" nog in deze diensten.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 07 sep 2013 20:46

Wilsophie schreef:@ Coby ,,,,ik klik je link aan en weer gaat het over satan. Houd je toch met Christus bezig en Zijn beloften en plan en stop met al dit gedoe om achter zogenaamde predikers aan te lopen. Wij wandelen in geloof en niet in aanschouwen. Jij wilt maar "zien" en dat is ongeloof. ](*,)

Ik hou me met Christus bezig, maar er wordt geinsinueerd dat het een valse geest is. Als we het daar dan toch over hebben, er zijn ook een hoop religieuze geesten die men niet ziet, omdat men te druk is met vals vuur zoeken waar het niet is.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 sep 2013 20:48

Precies, daar gaat het om....razend gezellig. [-X [-X :^o En heus deze man heeft niet gedaan wat je suggereert en je slotvraag is bijna banaal. Stop met dit gedoe en richt je ogen op Gods Woord en zoek een goede Bijbelleraar die Gods plan ontvouwt onder leiding van de Heilige Geest. Natuurlijk ga je niet discussiëren over Reinhard Bonnke, je zou wel gek zijn, dat verwacht ook niemand. Weest blij met de Psalmist en verkondig de blijde boodschap van het evangelie.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 sep 2013 20:50

Ik hou me met Christus bezig, maar er wordt geinsinueerd dat het een valse geest is. Als we het daar dan toch over hebben, er zijn ook een hoop religieuze geesten die men niet ziet, omdat men te druk is met vals vuur zoeken waar het niet is.
Niemand insinueert dat Christus een valse geest is, wel dat een man een valse geest is en over religieuze geesten gaat het helemaal niet en wat is vals vuur. Kun je dat uitleggen. Ik zei al eerder dat je in ieder geval niet uitstraalt dat je met de Here Jezus Christus en Zijn Woord bezig bent. Dus probeer dat eens wat meer in het licht te zetten.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 sep 2013 20:52

Vreemd dat je de tekst "Wij wandelen in geloof en niet in aanschouwen" zo interpreteert, want zo bedoelt de Bijbel het niet. Het gaat over de gelovigen en niet over religie.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 07 sep 2013 20:58

Wilsophie schreef:Niemand insinueert dat Christus een valse geest is, wel dat een man een valse geest is en over religieuze geesten gaat het helemaal niet en wat is vals vuur. Kun je dat uitleggen. Ik zei al eerder dat je in ieder geval niet uitstraalt dat je met de Here Jezus Christus en Zijn Woord bezig bent. Dus probeer dat eens wat meer in het licht te zetten.

Wel, David Wagner heeft de Geest van Christus en Matteus ook en Reinhard Bonnke ook. Dus zeggen dat ze een valse geest zijn, dan zeg je dat ze door een valse geest geinspireerd worden.
Vals vuur:
Je hebt vuur van de Heilige Geest en als het uit de verkeerde bron komt is het vals vuur.
Overigens dachten ze dat de apostelen dronken waren.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 sep 2013 21:05

coby schreef:Wel, David Wagner heeft de Geest van Christus en Matteus ook en Reinhard Bonnke ook. Dus zeggen dat ze een valse geest zijn, dan zeg je dat ze door een valse geest geinspireerd worden.
Vals vuur:
Je hebt vuur van de Heilige Geest en als het uit de verkeerde bron komt is het vals vuur.
Overigens dachten ze dat de apostelen dronken waren.

Dit is dus dikke onzin. Je uitleg over de apostelen is heel kort door de bocht. Want wie dachten dat?
Bovendien zou ik over vuur gesproken mijn hand erin niet willen steken dat welk mens danook de Geest van Christus heeft. Dat zien wij namelijk niet omdat we niet in aanschouwen wandelen, dus alle trucjes en zogenaamde wonderen ten spijt en het circus eromheen zijn nooit een bewijs van wedergeboren mensen, omdat het geloof uit het gehoor is en niet uit het waarneembare. En of ze een valse geest zijn of niet interesseert me geen fluit. Vals vuur bestaat gewoon niet. Vuur spreekt in de Bijbel ALTIJD van een oordeel en de tongen van vuur vragen iets meer uitleg om te weerleggen wat Joël 2 ermee wil zeggen, want het was een vervulling van een profetie, met name voor de Joden. Vuur is vuur en vals vuur bestaat niet. En in de gevallen van de offers werd het vuur door God Zelf aangestoken, lees het maar na in Leviticus.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 07 sep 2013 21:10

Wilsophie schreef:
Bovendien zou ik over vuur gesproken mijn hand erin niet willen steken dat welk mens danook de Geest van Christus heeft. Dat zien wij namelijk niet omdat we niet in aanschouwen wandelen, dus alle trucjes en zogenaamde wonderen ten spijt en het circus eromheen zijn nooit een bewijs van wedergeboren mensen, omdat het geloof uit het gehoor is en niet uit het waarneembare.

Dat kun je wel zien en horen hoor. Aan de vruchten ken je de boom. Niet aan de blaadjes (wonderen). Niemand kan zeggen Jezus is Heer dan door de Heilige Geest.
Zou mooi wezen als je dat nooit kon weten, dan zou ik geen dominee of voorganger meer vertrouwen en naar niemand meer luisteren voor de zekerheid.

Terug naar “Archief”