Zwanger deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Acire » 21 mei 2013 11:28

Duschka schreef:Hier schiet het idd gelukkig een beetje op, nu.
Er is wat meningsverschil geweest tussen de behandelend gyn. over al dan niet eerder halen, maar enfin, gezien de situatie van de baby (de forse groeiachterstand etc.) is besloten dat elke dag telt, dus de baby wordt in principe niet gehaald. En stiekem krijg ik nu de indruk dat ik, ondanks alle voortijdige weeën etc., strakjes gewoon keurig de 42 wk ga aantikken :?

Duschka, hoeveel weegt jullie kleintje inmiddels? Zit er goeie vooruitgang in?

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 21 mei 2013 13:22

@Sophie: gefeliciteerd met jullie dochtertje en zusje!

Nou, @Adl, ik snap écht niet hoe je dat doet, de combi werk en gezin en hoogzwanger zijn! Doe je het huishouden ook nog helemaal zelf? En heb je dan nog wel tijd en energie om ook nog echte (ook individuele) tijd met je kids door te brengen?
Ik merk nu dat de combi gezin, huishouden, heen en weer naar school enz. precies genoeg is. Ben dan echt moe. Zo lukt het precies om een evenwicht te houden tussen rust in huis, tijd voor de kids, en af en toe nog wat eigen tijd.

Gefeliciteerd Juffiefuf? Jullie hebben al kids/ hoeveel? Een goede zwangerschap!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 mei 2013 14:13

Tijd voor mijzelf heb ik momenteel eigenlijk niet. Eerder las ik erg graag, maar eigenlijk is er 's avonds altijd wel wat dat moet gebeuren. De tijd tussen 's morgens 6 uur en s'avonds 21 uur zit eigenlijk altijd vol met zorgen, huishouden en kinderen. Hopelijk komt tijd voor mijzelf nog wel eens terug. Het huishouden doe ik wel zelf. Het is niet altijd zoals ik het voor ogen heb, maar manlief springt in het weekend bij als het door de weeks niet lukt.

En individuele tijd voor de kinderen. Wat versta je daaronder? Ik ben nl geen moeder die uren met ze gaat puzzelen, knutselen of spelen. Als zij ergens mee bezig zijn, dan rommel ik gewoon om hen heen met schoonmaken/strijken etc. Wij ( manlief en ik) nemen vaak de kinderen apart van elkaar mee, zodat die even 1 op 1 aandacht krijgt. Dochterlief doet niets liever dan boodschappen doen en de oudste klust graag met manlief of fietst mee als manlief gaat hardlopen. Verder worden ze elke avond voorgelezen. De oudste twee altijd samen, omdat ik anders hetzelfde verhaal 2x kan doen. De jongste wil graag heel veel knuffeltijd en een klein beetje voorleestijd en is dan ook tevreden.

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 21 mei 2013 14:31

@juffiejuf
Een goede zwangerschap gewenst en proficiat!

Idd mentaal is de dreiging van een vroeggeboorte best heftig (geweest), maar aan de andere kant idd ontzettend blij dat de baby er nog lekker zit.

@654321
Hoe gaat het bij jullie?
Kan me voorstellen dat de combi gezin/huishouden etc. meer dan voldoende is.
Neem aan dat de spanning van de zwangerschap ook zo zijn nodige energie vraagt.

@AJL
Als ik zo vluchtig even lees dat je praat over dagen van 6 tot 21.00 uur...
Dan schaam ik mijzelf :oops: en neem ik mijn petje voor je af, hoor!
Jij hebt je verlof straks dik en dik verdiend!

@Acire
Hoe gaat het jou en de baby? Alles nog naar wens?

@geschat gewicht
De baby wordt nu ongeveer geschat op een 1800 gram.
Geen idee hoeveel waarde ik aan die schatting moet hechten.
Je hoort zo vaak verhalen, dat ze er dik naast zitten.
Aan de andere kant heb ik telkens een andere echoscopist en zijn de metingen wel consistent.
Dus toch voor de zekerheid maar wat premature kleertjes gehaald. Heb namelijk het vermoeden dat maat 50 weleens te groot zou kunnen zijn.
Enfin, ik hoop heel erg dat deze laatste weken rust nog wat zoden aan de dijk zetten.
Vooral omdat ik merk dat er toch een stukje spanning van me is afgevallen, na het bereiken van de 34 weken grens.

Het zou me trouwens niets verbazen als ik gewoon met 42 wk beval en toch een kindje met een redelijk gewicht op de wereld zet....
Deze zwangerschap is namelijk zo'n "buiten het boekje" zwangerschap, dat volgens mij nog veel mogelijk is....
Maar stiekem.... ben ik klaar voor de bevalling.
Mijn lichaam is een beetje op en mijn geest idem dito.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 mei 2013 16:56

pfff.. nou idd meer dan logisch dat je er klaar mee bent! altijd dubbel die gedachte! En idd.. over dat gewicht, hier waren ze heel positief over de oudste, tot ik met 36 plotseling werd opgenomen met pre eclampsie, ze was een dysmasuurkindje.. veel te klein, zucht... De rest zal ik je maar besparen!

Sterkte verder hoor, ook als je bevallen bent en ws je ukkie in het ziekenhuis moet achterblijven :(

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 21 mei 2013 18:34

ajl schreef:Tijd voor mijzelf heb ik momenteel eigenlijk niet. Eerder las ik erg graag, maar eigenlijk is er 's avonds altijd wel wat dat moet gebeuren. De tijd tussen 's morgens 6 uur en s'avonds 21 uur zit eigenlijk altijd vol met zorgen, huishouden en kinderen. Hopelijk komt tijd voor mijzelf nog wel eens terug. Het huishouden doe ik wel zelf. Het is niet altijd zoals ik het voor ogen heb, maar manlief springt in het weekend bij als het door de weeks niet lukt.

En individuele tijd voor de kinderen. Wat versta je daaronder? Ik ben nl geen moeder die uren met ze gaat puzzelen, knutselen of spelen. Als zij ergens mee bezig zijn, dan rommel ik gewoon om hen heen met schoonmaken/strijken etc. Wij ( manlief en ik) nemen vaak de kinderen apart van elkaar mee, zodat die even 1 op 1 aandacht krijgt. Dochterlief doet niets liever dan boodschappen doen en de oudste klust graag met manlief of fietst mee als manlief gaat hardlopen. Verder worden ze elke avond voorgelezen. De oudste twee altijd samen, omdat ik anders hetzelfde verhaal 2x kan doen. De jongste wil graag heel veel knuffeltijd en een klein beetje voorleestijd en is dan ook tevreden.

Nou, ik vind dat echt knap/ bewonderenswaardig! Pfff, tgaat altijd maar door als ik dat zo lees...! Waar haal je al die energie vandaan om van 's morgens 6u tot 's avonds 21u bezig te zijn?? Goed dat je de kids ook af en toe apart neemt, ik vind het knap hoe jullie het doen en volhouden... Helemaal geen tijd voor jezelf houd toch niemand vol...?

Ik vraag mij dan echt af wat ik verkeerd doe ;-)?
Ik ben in de benen van 7.30u- 19.30u maar soms ben ik echt helemaal op... Overdag neem ik ook wel eens even tijd voor mijzelf of om te slapen (als de jongste ergens speelt of ik zet hem even op de computer).
Ik knutsel/ puzzel of speel ook niet uren met de kinderen.
Maar er gaat toch veel tijd in zitten om ze te kleden, met ze te eten, te hebben bij toiletgang, te helpen met eten/ drinken, op gang helpen met spelen, ruzies oplossen, even te knuffelen, even op schoot hun verhaal laten vertellen, te badderen, opruimen, 4keer op en neer naar school enz. enz. enz. enz. En gewoon de hele dag een peuter 'aan je hoofd'. (en een kleuter op vrije dagen en uit school).
Ik vind het dan al een hele kunst om de was, strijk, boodschappen, eten gedaan te hebben. En 's avonds een beetje de boel opruimen, zuigen, dweilen enz.
Vind het ook wel heel belangrijk (en gezellig) om af en toe iets te ondernemen met ze. Naar speeltuintje, kinderboerderij, lekker fietsen, picknicken in het bos, keer zwemmen enz. Daar moet gewoon tijd voor zijn vind ik.
Maar dat geeft niet, ik geniet momenteel enorm van de jongens! En let goed op mijzelf... ;-).

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 22 mei 2013 08:11

ajl schreef:Ik begrijp dat jouw bevalling ingeleid is? Mijn vorige bevallingen waren niet ingeleid, maar ik had wel wee-opwekkers nodig. Dus ik ken dat gevoel wel een beetje.

Mijn bevalling was idd ingeleid, met 39 weken (i.v.m. zwangerschapsdiabetes en (veel te) hoge bloeddruk). Voor mijn gevoel was er niks van mezelf bij, kwam alles van het infuus, terwijl ik al een paar centimeter ontsluiting had voor het infuus werd aangesloten. De vk dacht dat ik vanzelf wel zou beginnen als de vliezen gebroken werden, maar dat was -helaas- niet het geval.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 mei 2013 16:05

Juffiejuf: gefeliciteerd!!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 22 mei 2013 18:10

Sophie, man en kinderen: gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje!

Juffiejuf: gefeliciteerd! Leuk nieuws! :D

Duschka: succes nog met de laatste loodjes! Hopelijk mag jullie kindje nog wat groeien. En ik hoop dat je snel de rust voor jezelf vind!

Zelf zijn we nu 22 weken in verwachting. Druk bezig met het babykamertje :) Leuk om alles in te richten, al moet er nog het een en ander aan verbouwd worden... kHeb de inrichting al helemaal compleet, hihi! Mn man is druk bezig met het grovere werk. Straks mag ik alles schilderen, want daar houdtie niet van. En ik vind het wel leuk om te doen. Met t kindje gaat alles gelukkig goed. Heel bijzonder om het elke dag even te voelen en steeds beter te voelen. Zelf ben ik nog lekker aan t werk, al werk ik niet superveel, met alle vakantieuren die k nog op moet maken...
Szent az Úr

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 22 mei 2013 20:10

wat leuk juffiejuf, van harte gefeliciteerd! voel je je goed?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 23 mei 2013 09:17

Gefeliciteerd juffiejuf! :D

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 24 mei 2013 09:11

Gefeliciteerd Juffiejuf! Voel je je goed? Hoe oud is M nu?

Heftig hoor Duschka! Sterkte met de laatste loodjes.

Geniet straks van je verlof, ajl. Altijd weer fijn!

@654321 hoe is het bij jullie?
@Jaccootje, ook alweer over de helft! Fijn!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 24 mei 2013 09:45

@ Duschka; einde zwangerschap komt steeds dichterbij; houd moed!

@ ajl; je drukke week met lange dagen kunnen volhouden?

@ 654321; volgen er nog onderzoeken of ligt dat momenteel helemaal stil? Het lijkt me psychisch behoorlijk ingrijpend.... Weten/snappen de andere kinderen het? Veel sterkte!

@ jacootje; groei je al goed? ;-) Lekker joh dat je de de inrichting al compleet heb. Heb je dat maar vast binnen.

Hier voel ik me prima. Niet misselijk geweest dus ideaal. @ stip; M. is nu 1,5 en dan hoopt hij 2 jaar te zijn.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 26 mei 2013 10:24

Sophie, gefeliciteerd!!

Juffiejuf, jij ook gefeliciteerd!! Wat leuk zeg! Een brusje voor M! Hoever ben je? Voel je je goed? Geniet er lekker van? Zal nu wel even anders zijn met zo'n dreumes om je heen :)
Afbeelding

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 mei 2013 21:16

Gefeliciteerd juffiejuf!

Meen me te herinneren dat jullie voor m het zelfde bedje hebben s wij voor f, hoe gaan jullie dat nu qua ruimte doen? ;-)

@Andere zwangeren hoe gaat het?
Duschka heel veel sterkte met de laatste loodjes!
@ajl de drukke week overleefd?

Terug naar “Archief”