vakantie 2013

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: vakantie 2013

Berichtdoor mohamed » 12 dec 2013 23:27

Met kinderen vliegen is inderdaad duur ja, maar nee, zelfs als ik kinderen had geloof ik niet dat ik naar Centerparcs zou gaan maar je weet het niet. Misschien is het iets voor Mealybug als hij weer eens over is. :mrgreen:

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 13 dec 2013 03:15

Ah, ik weet al waar ik heenga. Eerst even de staatsloterij winnen.
http://www.youtube.com/watch?v=_ak-h0QO ... e=youtu.be
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 dec 2013 10:23

mohamed schreef:Leuk zo'n vakantie.

Ik weet nog niet wat ik dit jaar ga doen, sowieso moet ik ernstig op het budget letten of het wordt weer een jaar overslaan. Misschien zit een camping in Noord-Italië er in.

Als je voor het hoogseizoen gaat kamperen is dat heel goedkoop. En je kan wel bezuinigen door wat minder bier te drinken :D

Wat kamperen betreft, ik ga liever kamperen dan in een huisje zitten. Als je wat flexibel bent kan je zorgen dat je goed weer hebt... en als je uitrusting in orde is vind ik kamperen veel relaxter dan in een huisje. Er gaat dan niets boven buiten leven, buiten koken, buiten eten. Herlijk.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 13 dec 2013 12:02

Marnix schreef:Als je voor het hoogseizoen gaat kamperen is dat heel goedkoop. En je kan wel bezuinigen door wat minder bier te drinken :D

Wat kamperen betreft, ik ga liever kamperen dan in een huisje zitten. Als je wat flexibel bent kan je zorgen dat je goed weer hebt... en als je uitrusting in orde is vind ik kamperen veel relaxter dan in een huisje. Er gaat dan niets boven buiten leven, buiten koken, buiten eten. Herlijk.

Ik ben ook een raskampeerder. Vaak lukt het om (op de simpele Franse boerencampings) voor €120,- per week te staan (of nog goedkoper).
Voor de kosten hoef je een vakantie dus niet te laten Mohamed!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 dec 2013 13:37

Wij twee jaar geleden ook, in Juni, 100 euro per week of zo. Het enige wat je wel aan kosten hebt zijn de investeringen in je uitrusting. Tent, matjes, koelkast, kookstel enz.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 dec 2013 13:01

mohamed schreef:Met kinderen vliegen is inderdaad duur ja, maar nee, zelfs als ik kinderen had geloof ik niet dat ik naar Centerparcs zou gaan maar je weet het niet. Misschien is het iets voor Mealybug als hij weer eens over is. :mrgreen:

Kamperen in Nederland oke, maar ik hou niet van kamperen. :oops: :oops:

Wij zijn wel eens met de auto naar Frankrijk gereden, nou dat was 1 grote ramp met een kind die niet van auto rijden houd. Wij zullen dan ook niet snel op vakantie gaan, vooral niet met een enorm ondernemend ventje.

Wij gaan dan wel een weekend/midweekje naar zo'n CP park.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 15 dec 2013 13:08

Evelien schreef:Kamperen in Nederland oke, maar ik hou niet van kamperen. :oops: :oops:

Wij zijn wel eens met de auto naar Frankrijk gereden, nou dat was 1 grote ramp met een kind die niet van auto rijden houd. Wij zullen dan ook niet snel op vakantie gaan, vooral niet met een enorm ondernemend ventje.

Wij gaan dan wel een weekend/midweekje naar zo'n CP park.

In een tent krijg je mij ook niet hoor.
Dan zou ik me veel te onveilig voelen.
In een caravan gaat wel. (Hoewel die dingen vaak naar vocht stinken.)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 dec 2013 15:08

Ja leuk kamperen in Nederland. Met dat onbetrouwbare weer.... Volgema mij blijf je
je zelf ook liever in Nederland Evelien? :-)

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 15 dec 2013 18:31

Wij zijn wel van het kamperen. Wij hebben 3 jaar geleden een vouwwagen compleet met inhoud ( borden bestek, stoelen, tafel, koffiezet automaat, oven , waterkoker, petroleum kachel en nog veeeeeel meer zooi ;) voor 1000 euro. We zijn het 1e jaar 1 week weggeweest en 2 zomer vakanties ( 6 weken totaal ) Voor ik denk zo'n 700 euro. 1700 euro voor 6 weken vakantie. Is dus 280 euro per week. Dat word met elke vakantie goedkoper. ok, je moet wel eens iets nieuws aanschaffen. Kamperen vinden wij heerlijk, zeker voor de kids!
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 dec 2013 20:04

Marnix schreef:Ja leuk kamperen in Nederland. Met dat onbetrouwbare weer.... Volgema mij blijf je
je zelf ook liever in Nederland Evelien? :-)

Nou als we gaan vliegen wil ik best wel naar het buitenland, ik heb een hekel aan (lange) autoritten.
We zijn wel aan kijken of we binnen 2 jaar nog een reis naar Canada willen maken, eerst maar eens even flink sparen en kijken of we 2 weken weg kunnen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 dec 2013 10:39

Nadeel is dat als je wat van Canada wil zien, je nog steeds flinke autoritten moet maken :) Waarom heb je zo'n hekel aan lange autoritten? Als je een kind met wagenziekte of zo hebt snap ik wel dat het vervelend is (hoewel ik dan nooit in Nederland zou blijven daarom). Zelf vind ik de reis onderdeel van de vakantie, zodra ik de grens over ben heb ik een vakantiegevoel.... :)

Afgelopen zomervakantie 7000 km gereden btw :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 dec 2013 12:31

Autorijden in Canada is wel even wat anders dan autorijden/ritten in Europa.

Maar goed, we moeten eerst maar eens flink sparen. Aangezien mijn man zzp-er is.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 16 dec 2013 15:02

Evelien schreef:
Nou als we gaan vliegen wil ik best wel naar het buitenland, ik heb een hekel aan (lange) autoritten.
We zijn wel aan kijken of we binnen 2 jaar nog een reis naar Canada willen maken, eerst maar eens even flink sparen en kijken of we 2 weken weg kunnen.

Daar ben ik weleens geweest met een kind. Ik zou niet in de winter gaan, zielig, -25 graden gevoelstemperatuur en in de zomer is het juist snikheet, klaagde m'n tante altijd. De Niagara watervallen waren heel mooi en in de herfst was het er fijn weer.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 dec 2013 16:19

Vliegen trekt mij dan weer helemaal niet. Lange tijd vond ik het ook echt eng, dat is nu wel een beetje over, maar het doet mij erg weinig, zo'n vliegreis naar een ver buitenland. Vroeger heb ik het verschillende keren gedaan, maar er zijn weinig landen waar ik echt 'warm' van wordt.
Mijn man is eerder in Canada geweest, er woont best wat familie van hem, en hij zou wel weer een keer willen, maar voor mij hoeft het allemaal niet zo.
Ik heb vakantie als we de tent hebben staan en de picknicktafel staat uitgeklapt, liefst met een beetje mooi uitzicht erbij, en niet te koud, dan ben ik helemaal gelukkig. Dit jaar voor het eerst in NL gekampeerd, als het een beetje weer is vind ik dat ook heerlijk. Het nadeel is dat het vaak geen mooi weer is, dan rij ik liever iets verder.

Wat mij veel meer trekt is Scandinavie, en dan met een camper vanaf huis. Dat is wel een grote droom, een paar weken rondtrekken daar,liefst helemaal rond, naar het topje van Noorwegen en dan door Zweden weer omlaag.

Kamperen vind ik wel duurder worden nu de kids ook moeten betalen. Toen we nog samen waren stonden we voor 9 euro per nacht op een camping midden in een natuurgebied in Frankrijk. Nu hebben we nog steeds weinig eisen qua camping, zwembaden etc hoeven van mij echt niet perse, maar er komt zo 6 euro per nacht minimaal overheen voor de kids.
Dan nog zijn we goedkoper uit dan een huisje, als ik hoor wat mijn ouders voor 2 weken betalen aan een huisje, daar kunnen wij 6 weken van kamperen :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 16 dec 2013 16:34

Kramperen doe ik niet aan en goedkoop vind ik het vaak ook niet.

Terug naar “Archief”