We beschouwde de kerk van Rome als de antichrist"

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Byte
Luitenant
Luitenant

Re: We beschouwde de kerk van Rome als de antichrist"

Berichtdoor Byte » 25 feb 2013 21:48

Mortlach schreef:Nou, die zin is dus niet uitsluitend. Er staat nergens dat er niet meer opties zijn om niet verloren te gaan dan alleen in Jezus te geloven. Ik weet uiteraard wel dat het het standpunt van een groot deel van het christendom is, maar uit deze ene zin kun je dat niet halen...

Het lijkt er dus op dat jij dingen aan het invullen bent...

Als dat jou mening is Mortlach , prima.
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 feb 2013 22:45

schaapje schreef:Voor mij is het boeddhisme en het hindoeisme één grote occulte beweging aangestuurd door de tegenstander persoonlijk, daar is niet goeds of heiligs of waars in te vinden.

Ik stop er verder mee want ik word wat misselijk :-& van deze grote oecumenische rondgang op aarde.

Efeze 4:29:
Geen vuile rede ga uit uw mond, maar zo er enige goede rede is tot nuttige stichting, opdat zij genade geve dien, die dezelve horen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 25 feb 2013 22:52

Optimatus schreef:
Efeze 4:29:
Geen vuile rede ga uit uw mond, maar zo er enige goede rede is tot nuttige stichting, opdat zij genade geve dien, die dezelve horen.

Ja wijsneus ik hoop dat je dit ook op jezelf toepast, dat is wel eens nodig als ik jouw berichten zo eens lees, en dan zijn jouw vuile rede vaak op personen gericht....de mijne niet!
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 25 feb 2013 22:58

En de keer dat er gemediteerd werd met "ohm" was in een groep die behoren tot de RKK, de PKN en mensen die inmiddels afgehaakt hadden wat kerk betreft, maar vanwege het weekend wel in het klooster waren.
Als ik in een boeddhistische gemeenschap zou terechtkomen had ik er geen probleem mee gehad.

@Riska
mensen uit de verschillende religies kunnen God liefhebben als zodanig en een voorstelling van Hem hebben---- en dan heet Hij God of Lord of Dieu of Allah of Elohim etc
maar alle religies hebben ieder regels over de manier van aanbidding en heiligheid- dat zijn de regels van mensen .
Om Jezus te volgen en God te kennen heb je geen mensen regels nodig--- God spreekt tot ons door Zijn Woord en door Zijn Geest -

God houdt van alle mensen --- ze zijn allemaal afstammelingen van Adam- Noach - Shem Cham en Jefet
Hij heeft Israel de Wet en de Profeten gegeven opdat iedereen zou weten dat Zijn Naam YHWH heilig is .Hij heeft het Nieuwe \verbond met Israel gesloten-- maar ook mogelijk gemaakt voor de hele wereld

maar de Allah van de Islam is een heel andere dan de Eeuwige Enige God uit de Bijbel - die in de arabische Bijbel ook Allah heet.
Jezus is de Weg naar God--YHWH en zijn Heerlijkheid en door Hem kan ieder mens deel krijgen aan de belofte van het eeuwig leven bij Hem.

Nee het paradijs is niet alleen voor het Christendom- maar voor allen die de juiste Weg gaan---- Jezus is de Weg>>>Jezus is De WEG naar het Koninkrijk van YHWH
in de Islam is die weg naar het paradijs >> de weg van muhammad maar het paradijs van de islam is ook heel verschillend dan dat wat ons in de Bijbel is beloofd.......als je de bronnen onderzoekt dan is dat verschil hemelsbreed- en het zijn absoluut twee verschillende wegen.

786 = de OM http://wikisymbol.com/112/162/sobi2details
is in de muslim wereld een heilig getal ----waarom ??? het symbool van de vruchtbaarheids cultus - welke ook in Mekka - voor de tijd voor muhammad werd bedreven.
OM betekent ook >moeder<
It literally represents the union of the two sexes and the product of it. The "3" is the Feminine Symbol, the "Tail" or the "symbol for long vowel U" in Sanskrit is the Masculine Symbol, and the "Eye", the "Dot", or the "Chandra (Moon) Bindu (Dot)" in Sanskrit, is the "Dotting" Child and its symbol - the "Moon" Of Our Eyes.
de kaaba>de zwarte steen is daar een overblijfsel van- en veel gebruiken van het hinduisme kun je ook terugvinden in de islam .
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Faramir

Berichtdoor Faramir » 25 feb 2013 22:59

schaapje schreef:
Ja wijsneus ik hoop dat je dit ook op jezelf toepast, dat is wel eens nodig als ik jouw berichten zo eens lees, en dan zijn jouw vuile rede vaak op personen gericht....de mijne niet!

Wat huichelachtig. Jij hebt katholieken (en dus mij persoonlijk) in dit topic al geen oprechte gelovigen genoemd alsook geen mensen van goede wil. Optimatus heeft groot gelijk dat hij het citaat aanhaald, en jij als christen zou het aan moeten grijpen om eens op jezelf te reflecteren.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 feb 2013 23:04

Je was me net voor, Faramir.

Riska

Berichtdoor Riska » 25 feb 2013 23:09

@Salty
Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Ik ben christen, maar dat betekent niet dat ik andere religies afwijs.
Je zult maar geboren zijn in een land waar een andere religie overheersend is ( en daarmee bedoel ik dat bijna iedereen dezelfde religie aanhangt).

Ik heb alleen een verschil aangegeven: als ik te midden van uitsluitend boeddhisten zou zijn, respecteer ik hun wijze van mantra's zingen etc.

Als ik in een christelijke omgeving ben, dan verwacht ik dat er liederen worden gezongen die God loven of die een gebed zijn. Dan verwacht ik geen mantra's uit het boeddhisme.

Je hele verhaal over Allah begrijp ik daarom ook absoluut niet. Ik heb het er niet eens over gehad. En als binnenkort de moskee in mijn stad wordt geopend dan zal ik als ik de gelegenheid krijg het gebouw van binnen te zien, rustig mijn schoenen uitdoen. Dat is respect voor een andere religie.

Daarmee verloochen ik mijn eigen geloof niet.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 feb 2013 23:40

Dito. In Rwanda ben ik 's morgens ook een keer de moskee binnengegaan (met één van de mensen waar we logeerden) en daar heb ik prima tot God kunnen bidden op mijn eigen wijze, terwijl de anderen het morgengebed baden. Ging uitstekend en de imam vond het mooi dat een christen de moeite nam om een dienst in zijn moskeetje bij te wonen en zelf ook te bidden.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 25 feb 2013 23:46

Faramir schreef:Wat huichelachtig. Jij hebt katholieken (en dus mij persoonlijk) in dit topic al geen oprechte gelovigen genoemd alsook geen mensen van goede wil. Optimatus heeft groot gelijk dat hij het citaat aanhaald, en jij als christen zou het aan moeten grijpen om eens op jezelf te reflecteren.

Als jij de schoen past en die aantrekt dat is dat niet mijn probleem faramir, ik heb geen namen genoemd, jij noemt mij nu een huichelaar, omdat het mij om de juiste leer gaat en wat er verkondigd wordt in de Bijbel over verlossing door de het lijden van onze Here Jezus?

Als je de berichten richting mij persoonlijk eens terug leest dan ben ik het die voor alles wat lelijk is wordt uitgemaakt. Maar het raakt me niet, ik heb Hem lief en zal altijd blijven verkondigen dat er geen andere Weg is tot God dan door Hem. Weetje ik zal liever tot de Amish behoren dan tot de rooms katholieke kerk met wat zij op dit moment verkondigen, dat is mijn mening.

Wat mij opvalt is dat de "kerk" bij jouw boven alles gaat, zelfs boven wat de Here Jezus heeft geopenbaard, en dat moet jij zelf weten.
Maar het is de Waarheid waar het omgaat.

Jij had het over dat de paus nooit mohammed als een profeet zal erkennen ergens in jouw bericht,
waarom noemt hij dan de koran een heilig boek, en waarom kust hij de koran, daar zijn foto,s van.

http://www.rkdocumenten.nl/rkdocs/index ... 0&doc=4185

Zie wat het resultaat is van dat alles, in klooster wordt er al aan zen-boeddhisme gedaan.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 feb 2013 23:49

Je ziet dit soort fanatisme vaker bij mensen die op latere leeftijd een bepaalde vorm van religie omarmen. Ze nemen dan een deel voor waar aan en vertrappen al het andere, zonder echt weten waar ze nou op staan te stampen. Dat maakt een dialoog op voorhand erg moeilijk.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 25 feb 2013 23:55

Optimatus schreef:Je ziet dit soort fanatisme vaker bij mensen die op latere leeftijd een bepaalde vorm van religie omarmen. Ze nemen dan een deel voor waar aan en vertrappen al het andere, zonder echt weten waar ze nou op staan te stampen. Dat maakt een dialoog op voorhand erg moeilijk.

Ik weet heel goed waar het over gaat, misschien jij niet.

En natuurlijk zal ik met een "anders gelovige" heel anders praten dat ik hier op een IK DACHT een christelijk web spreken.
Ben jaren terug bevriend geweest met een vrouw die moslim was, dus heb geen verkeerd idee, respect voor de andere zal ik hebben.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 26 feb 2013 00:39

-----het ging hier toch over - rome - de antichrist ?
dan hebben we het over degenen die in de naam van een religie --- of een ideologie ---- of een systeem ---- tegen de God van de Bijbel en Zijn heiligen strijden..........
daar gaat het onderwerp over.
als je niet weet WIE de Echte GOD is --- ja dan kun je je in principe in alle goden wel een kern van waarheid vinden- dat heeft niets met tonen van respect"" te maken.
als je je christen noemt- dan weet je ook dat Jezus de enige weg is .
wij kunnen wel respect hebben voor de levensovertuiging van anderen- prima
maar als anderen een systeem of levensovertuiging praktiseren , welke ons geloof in Jezus niet respecteert --- krijgen we een probleem als dat dan de macht in handen krijgt --- en zien we hoe gelovigen en volgers van Jezus worden gemarteld en gedood.-----dat is al zeker 2000 jaar zo - en het lijkt toe te nemen wereldwijd-----
dan haken velen af--- en gaan op in het .systeem.
For YHWH the LORD is our judge,

the YHWH the LORD is our lawgiver,

the YHWH the LORD is our king;

it is HE who will save us.

Isaiah 33:22

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 26 feb 2013 10:42

Een ander draadje ging toch over de Humor ?
Volgens mij lacht de duivel nu hatelijk om zoveel liefdeloosheid binnen een groep mensen die allemaal roepen Jezus te kennen.

Spijt me zeer.

Ik wens jullie veel wijsheid en liefde toe.

Met groet Byte.

ps als ik ergens iets verkeerd heb geschreven mijn excuses daarvoor.
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 26 feb 2013 12:25

schaapje schreef:Als jij de schoen past en die aantrekt dat is dat niet mijn probleem faramir, ik heb geen namen genoemd, jij noemt mij nu een huichelaar, omdat het mij om de juiste leer gaat en wat er verkondigd wordt in de Bijbel over verlossing door de het lijden van onze Here Jezus?

Ik noem je gedrag huichelachtig, jou geen huichelaar. Maar wie de schoen past trekke hem aan.
Je hebt wel degelijk forse uitspraken gedaan over katholieken en daarmee 1,2 miljard mensen waaronder mij. Dat jij denkt er mee weg te komen omdat je geen specifieke namen hebt genoemd is vrij onlogisch gedacht van je.
Als je de berichten richting mij persoonlijk eens terug leest dan ben ik het die voor alles wat lelijk is wordt uitgemaakt. Maar het raakt me niet, ik heb Hem lief en zal altijd blijven verkondigen dat er geen andere Weg is tot God dan door Hem. Weetje ik zal liever tot de Amish behoren dan tot de rooms katholieke kerk met wat zij op dit moment verkondigen, dat is mijn mening.

Dat valt eigenlijk nog reuze mee voor je extremistische denkbeelden en de tering die jij geworpen hebt.
Wat mij opvalt is dat de "kerk" bij jouw boven alles gaat, zelfs boven wat de Here Jezus heeft geopenbaard, en dat moet jij zelf weten.
Maar het is de Waarheid waar het omgaat.

De Kerk is het Lichaam van Christus. En ja, ik moet van alles en nog wat zelf weten, en dus ook of en hoe ik reageer op goedkope laster en leugens.
Jij had het over dat de paus nooit mohammed als een profeet zal erkennen ergens in jouw bericht,
waarom noemt hij dan de koran een heilig boek, en waarom kust hij de koran, daar zijn foto,s van.

http://www.rkdocumenten.nl/rkdocs/index ... 0&doc=4185

Hij noemt de koran heilig omdat het voor zijn gesprekspartners een heilig boek is. Hij kuste de koran uit respect voor degene waar hij te gast was. Zo ver zou ik zelf niet gaan.
Zie wat het resultaat is van dat alles, in klooster wordt er al aan zen-boeddhisme gedaan.

Hoogst speculatief. Het resultaat van dat alles is is dat de wereld voor een stukje minder onaangenaam is voor vele katholieken die in brandhaarden wonen. Het resultaat is dat er een begin is gemaakt voor wederzijds respect en begrip voor elkaars geloof en/of overtuiging.

Maar het is inmiddels bekend dat jij veilig van achter je PC'tje het liefst een heilige oorlog zou voeren tegen alles wat niet reformatorisch is. En als je daarmee bent uitgestreden dan kun je elkaar als reformatorischen onderling virtueel afmaken. Want dat is schijnbaar hoe jij God wil dienen, alles wat Hem niet neemt zoals jij Hem ziet is het levenslicht in de ogen niet waard. Die indruk wek je althans.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 26 feb 2013 12:45

schaapje is meer evangelisch, geloof ik.
@Schaapje:
Troost je, de aanstaande paus wordt de laatste, volgens st Malachi.
Peter the Roman ?
(ook al komt ie uit Ghana)

Terug naar “Archief”