''Niet in je eigen nest spugen'' is wel de meest onverstandige houding die ik kan bedenken.
Waarom is je eigen nest beter?
Wie niet kritisch is naar zichzelf toe, of naar zijn eigen familie, OMDAT het zijn eigen familie is, zoiets?
Nou, het spijt me zeer, maar daar ben ik te eerlijk voor.
Bovendien is het een vorm van egoisme en misplaatst nationalisme.
Wie de wereld heeft gezien en meegemaakt , zal zien dat er heel wat fijnere landen zijn, waar mensen niet worden weggekeken als ze rond etenstijd langskomen , of waar zeer bijbelgetrouwe christenen zich wat minder houden aan gestolde middeleeuwse (kleding-) regels, maar in de praktijk heel wat christelijker zijn.
Nederland heeft een ziek systeem.
Niet werken wordt beloond met een gulle uitkering en alles is maar zielig, wat buitenlands is.Een nieuwkomer's eerste woord wat ie leert is racist en we schrompelen in elkaar, want de geschiedenisboekjes en media hebben ons geleerd dat we vroeger heel stout zijn geweest (en dat waren we ook)
Geen enkel land hoeft iedere paar jaar een nieuw woord te verzinnen , omdat het laatste weer een negatieve lading heeft gekregene.
Zo gingen we van gastarbeider , buitenlander, allochtoon, medelander naar....what's next?
Veel afrikaanse landen b.v. WILLEN helemaal geen ontwikkelingshulp.
Maar Afrika moet zwijgen en zielig zijn.Veel ellende is trouwens aan mensen zelf te danken.
Wat dacht je van AIDS?
Heel erg, hoor, maar als je er een beetje moraal op na houdt, zul je er weinig last van hebben.
Hoe dan ook, Nederland o.a.gaat de slag verliezen.
Geen enkel land, tenzij je olie hebt, kan concureren met China, waar mensen voor een paar dollar per dag werken en geen uitkering krijgen bij werkeloosheid.
En nederlanders? Die kopen ook nog eens een keer alles uit dat land, waar christenen vervolgd worden , miljoenen gedwongen aborties plaatsvinden, enz enz.
Nu is het geld op en moet NL om leningen vragen aan dat soort landen.
maar nog steeds wel de hoogmoed om bommen te gooien op Irak, Afghanistan, net weer Libie en straks zeker ook Syrie.
Dat alles met grote goedkeuring van de SGP.
De ''overheid die over ons gesteld is'', is alleen voor nederlanders geschreven,lijkt het, he?landen waar we niets mee van doen hebben, mogen gewoon gebombardeerd worden.Ineens is het geen lijdzaam berusten meer zoals in het geplaatst zijn in de gemeente waarin je geboren bent.
''Gaat uit van haar opdat gij geen deel hebt aan haar zonden'' had wellicht met hoofdletters geschreven moeten worden.
Verder zijn onze gevangenissen paleisjes met een hallaal menu naar keuze en een naar het Oosten wijzend kompas aan het plafond, , waar de gemiddelde gevangene meer kost dan 100 bejaarden met een gedeelde kamer.
En wie daar kritisch wat van zegt is gelijk een racist, rechtse rakker, wildersfan of weet ik veel in welke apartheidsvakje je weer gestopt wordt.
Of je ''bevuilt je eigen nest''.
Vraag je je werkelijk nooit af waarom er al 10 jaar lang meer dan een jumbo per dag (!) aan mensen emigreert?
Die zoeken allemaal een schoner nest, denk ik.
Maar ze zien ook een bui hangen.En dat wordt geen maartse bui, maar een gigantische herfststorm, ben ik bang.
In Engeland zijn spaarvarkentjes al taboe en zul je in een ziekenhuis geen Bijbel meer vinden, om de on-of andersgelovige medemens maar niet tegen het hoofd te stoten.
Op basisscholen wordt paganism ook al aangeboden
.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... labus.htmlEnfin, wat ik bedoel te zeggen zal inmiddels duidelijk zijn, dat ''eigen nest'' was al redelijk vuil.