Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor MissF » 31 jan 2012 20:07

Bij Jurian had ik een tricot slen, maar hij vond het niks, en ik ook niet. Te slap ofzo.
Tijdens de zomervakantie heb ik Frederiek veel gedragen in een draagzak van Chicco. Ging toen prima. pas weer geprobeerd, maar ze werd toch wel wat zwaar daarvoor. Ook keek ze vooruit, en heb dan continu het idee dat ze voorover valt. Ik zie wel eens plaatjes van de Mei tei, is dat handig? En ook handig om zelf te maken?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 31 jan 2012 20:13

Dippie; ik ben ook begonnen met een bykay, heerlijk! maar nu de kleine weer wat groter wordt heb ik een hoppediz doek aangeschaft en sinds die tijd draag ik ons zoontje eigenlijk alleen nog maar met de geweven doek op mn rug, heerlijk!!
Wil je wel een keer uitleggen hoe ik het deed, woon volgens mij vrij dichtbij :wink:

Echt, hij woont in de doek, tijdens stofzuigen, strijken, koken, ideaal!! Vooral toen hij een paar keer blaasontsteking had en zo huilerig was.

Vind de bykay met onze middelste ook nog steeds niet super zwaar. Maar niet voor uren ofzo. Heb haar een paar keer richting winkels/school op mn buik gehad, maar vond het eerlijk gezegd goed te doen.
Nu op de rug met geweven doek is het lekkerder, maar vind buikdragen met de geweven doek nog steeds lastiger dan met de bykay. OP de een of andere manier heb ik daar niet voldoende handigheid in nog. Komt vast wel, maar mijn voorkeur is toch echt rugdragen, heb je toch je handen veel meer vrij.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 31 jan 2012 20:33

MissF schreef:Bij Jurian had ik een tricot slen, maar hij vond het niks, en ik ook niet. Te slap ofzo.
Tijdens de zomervakantie heb ik Frederiek veel gedragen in een draagzak van Chicco. Ging toen prima. pas weer geprobeerd, maar ze werd toch wel wat zwaar daarvoor. Ook keek ze vooruit, en heb dan continu het idee dat ze voorover valt. Ik zie wel eens plaatjes van de Mei tei, is dat handig? En ook handig om zelf te maken?

dat vooruit dat is zo slecht eigenlijk! ik kan me ook wel voorstellen dat ze in de chicco te zwaar is, ik vind het er ook nooit comfortabel uitzien

mei-tai kan je prima zelf maken als je een beetje kunt naaien! op internet kan je wel een beschrijving vinden! ik vind het een ideale draagdoek! is niet ingewikkeld te knopen en draagt niet zwaar.. dat plaatje van mij die ik postte is een mei-tai!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 31 jan 2012 21:20

Dippie, ik heb ook een rekbare doek gehad, maar vind een geweven doek makkelijker knopen, met name omdat je je kindje er dan al in zet voor je helemaal klaar bent met knopen (wel veilig hoor) waardoor je mooi om haar heen kunt knopen. Waar je in elk geval om moet denken is dat je flink strak moet knopen, anders heb je er gewoon niet genoeg steun aan.

MissF, mei tai is erg makkelijk zelf te maken! Er staan zat patronen op internet ook.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 31 jan 2012 21:21

@lammetje; met de bykay kan je toch ook op de rug dragen? Je moet er denk echt even handigheid in krijgen. Had het steeds geprobeerd als ze aan het huilen was, maar las op de site dat dat ook niet handig was. Nu net even geprobeerd toen ze rustig was en het ging al beter! Vind ze alleen erg hoog zitten, ze stoot dan steeds tegen mn kin aan :wink:
Afbeelding

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 31 jan 2012 21:24

Dippie, rugdragen met een rekbare doek is niet aan te raden, zie dit fllmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=J19oOkQ61hI

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 31 jan 2012 21:35

Dippie schreef:@lammetje; met de bykay kan je toch ook op de rug dragen? Je moet er denk echt even handigheid in krijgen. Had het steeds geprobeerd als ze aan het huilen was, maar las op de site dat dat ook niet handig was. Nu net even geprobeerd toen ze rustig was en het ging al beter! Vind ze alleen erg hoog zitten, ze stoot dan steeds tegen mn kin aan :wink:

rug dragen staat wel in het boekje, maar moet je niet doen! is niet veilig!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 31 jan 2012 21:38

Ik heb een ByKay (te koop).
Amper gebruikt, niets voor mij. Op YouTube zie je wel goed hoe je m moet omdoen.

Zelf ook een Mei tai gemaakt. Zit een stuk beter, maar gebruik t amper.
Ik ben meer van de kinderwagen, en zou niet weten waarom k haar binnenshuis zou moeten dragen steeds.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 jan 2012 21:47

Oh nee, binnenshuis sowieso niet. Als ik naar de stad wandel vind ik een wagen ook handiger, dan heb ik tenminste ruimte voor boodschappen. Maar wij wandelen in het weekend nogal eens in het bos, en hoewel onze wagen wel gericht is op boswandelingen enzo, lijkt het me fijner om dan mijn handen vrij te hebben. Toch maar eens op zoek naar stofjes en een patroon :) Bedankt!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 jan 2012 21:49

AikonGirl schreef:Ik heb een ByKay (te koop).
Amper gebruikt, niets voor mij. Op YouTube zie je wel goed hoe je m moet omdoen.

Zelf ook een Mei tai gemaakt. Zit een stuk beter, maar gebruik t amper.
Ik ben meer van de kinderwagen, en zou niet weten waarom k haar binnenshuis zou moeten dragen steeds.

't is inderdaad maar net hoe je bent. Ik vond het heerlijk 'm zo rond te dragen en ook enorm handig op vakantie (Rome, Istanbul, waar een buggy toch niet altijd even handig is). Binnen ook geregeld gedragen als hij hangerig was of als hij zo 'stout' was dat ik hem echt geen seconde alleen kon laten en toch wilde stofzuigen.

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 31 jan 2012 21:53

AikonGirl schreef:Ik ben meer van de kinderwagen, en zou niet weten waarom k haar binnenshuis zou moeten dragen steeds.

Grappig, dat heb ik ook. Maar ik besef wel goed dat dat ook deels komt omdat mijn kinderen als baby supermakkelijk zijn. Waarom gaan sjouwen met een kind dat heerlijk ligt te spelen in de box? Maar ik heb het bij vrienden wel anders gezien. Een huilbaby die stil werd als hij gedragen werd. Nou, dan zou ik ook niet weten hoe snel ik zo'n draagdoek aan zou schaffen.

Maareh, waar ik dan nieuwsgierig naar ben: fietsen jullie (draagdoekmoeders) ook met een kindje op je buik? Dat leek me vroeger altijd zo handig, maar in werkelijkheid durfde ik het toch niet aan. Terwijl het soms wel heel makkelijk zou zijn.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 jan 2012 21:57

Ik heb M wel op mijn rug gehad met fietsen maar toen manlief erachter kwam werd me dat verboden 8-[ Toen was hij overigens wel al anderhalf ofzo ;)

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 31 jan 2012 22:15

Appel, nee ik fiets er niet mee... wil niet weten wat er kan gebeuren als we dan vallen. Op de buik lijkt me ook gauw onhandig worden als je ook nog lekker wilt kunnen sturen enzo.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 31 jan 2012 22:19

Mei- tai was ongeveer mn eerste naaiproject echt heel goed te doen :D
de By kay is steviger als de tricotslen dus langer te gebruiken er is een knoop die met de rekbare op de rug kan, double hammock http://www.youtube.com/watch?v=MJFtWGGpRFQ maar dat is zeker even oefenen,
de truc is op je buik om hem strak genoeg voor te knopen, en kindje gewoon rechtop eventueel bij wiebelhoofdjes een spuugdoekje in de rand in de nek rollen zo Afbeelding
maar als je niet zo van het knopen bent koopt dan een SSC alla boba beco, tula ergo enz.

Ja ik fiets ermee , ik heb geen auto, en geen ruimte voor een bakfiets ofzo, ik fiets langzaam , voelt veilig genoeg, er zijn meerdere moeders bij ons op school trouwens. ik heb ruime fiets past prima, tja en vallen, als hij in een stoeltje zit moet je ook niet vallen

ik gebruik mijn wandelwagen amper, ik heb hem sneller op mijn buik, en hij vindt het zelf leuker, hij huilt nooit en in de wagen wel. binnen draag ik ook als hij pieperig is of idd onder de afwas of het stofzuigen , lekker makkelijk

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 31 jan 2012 22:34

gempa schreef:de By kay is steviger als de tricotslen dus langer te gebruiken er is een knoop die met de rekbare op de rug kan, double hammock http://www.youtube.com/watch?v=MJFtWGGpRFQ maar dat is zeker even oefenen,

Die knoop gebruikt ze ook in dat filmpje wat ik hierboven postte, is echt niet veilig dus he!

Oh jouw doek, die blijf ik mooi vinden,maar ja heb al twee indio's :-$

Terug naar “Archief”