Citytrip Madrid! 2 t/m 6 april

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Re: Citytrip Madrid! 2 t/m 6 april

Berichtdoor Tante Pollewop » 13 mar 2012 23:15

O, haha we postten tegelijk
Ik zal de reisplanner eens checken.

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 13 mar 2012 23:16

DDD schreef:Ik bedenk nu pas dat dat toch eigenlijk wel een lastige tijd is. Vanaf Utrecht kun je er nauwelijks om die tijd komen. Vanaf mijn huis wel, dus eventuele loges zijn welkom.

Jep... ik zit me ook al te bezinnen op de heenreis... :)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 13 mar 2012 23:19

Nou DDD, als jij ermee kan instemmen dan kunnen wij dat vast ook wel. Wij hebben ietsjes meer ervaring met vroeg opstaan :mrgreen:

Vooraf online inchecken scheelt wat tijd!

In Madrid is het nu overdag zo'n 23 graden. Als wij dat straks ook hebben dan ben ik dik tevreden!
In het boekje dat ik heb zag ik dat in de Heiligen week (week voor pasen) er van alles te doen is. Zo zijn er gratis/goedkope concerten in verschillende kerken en is er op Witte Donderdag een grote optocht door de stad. Lijkt me bijzonder om dat eens van dichtbij mee te maken.

Lijstje met bezienswaardigheden moet ik nog steeds even doornemen, maar 'k heb nog een paar weken :oops:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 13 mar 2012 23:21

Vanaf Utrecht CS gaat er om 04:07 een trein die om 04:59 aankomt op Schiphol. Ruim op tijd.

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 13 mar 2012 23:31

Meeer als ruim op tijd.... :)

(en inderdaad ik zag ook vanmiddag in n boekje wat ik op de kop getikt had dat het Heilige Week is :) )

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 13 mar 2012 23:34

Mijn eerste trein kan om 6 uur aanwezig zijn. Misschien moet ik daar dan toch maar op gokken. Of inderdaad van Utrecht Centraal vertrekken. Of de avond ervoor, maar dat vind ik vervelend omdat het op zondag valt.

Ik had misschien beter kunnen proberen de boeking te verschuiven naar een vlucht later;-).

Dan kunnen we in ieder geval op Witte Donderdag naar de kerk. Dat is ook wel weer eens goed.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 14 mar 2012 10:39

DDD schreef:Mijn eerste trein kan om 6 uur aanwezig zijn. Misschien moet ik daar dan toch maar op gokken. Of inderdaad van Utrecht Centraal vertrekken. Of de avond ervoor, maar dat vind ik vervelend omdat het op zondag valt.

Ik had misschien beter kunnen proberen de boeking te verschuiven naar een vlucht later;-).

Dan kunnen we in ieder geval op Witte Donderdag naar de kerk. Dat is ook wel weer eens goed.

Ach, er gaan ook nog treinen na 00:00. Maar dat is een beetje onzin, dan kun je net zo goed een paar uur later gaan.
Ik denk dat ik maar een taxi laat voorrijden. Of misschien zijn mijn ouders of mijn broertje geneigd mij naar Utrecht CS te brengen, zo ver is dat nu ook weer niet. ;)

De volgende trein vanuit Utrecht komt pas tegen 06:30 aan, dus dat is niet echt een optie.
Het wordt dus sowieso de trein van 04:07. 8-[

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 14 mar 2012 18:49

Voor 42,50 kun je parkeren op Schiphol voor de periode waarin we gaan.

Misschien is dat dan ook nog een idee. Voor drie van de vier ligt dat op ongeveer één route, toch?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 19 mar 2012 12:10

Ik vermoed dat wij ook gewoon gaan parkeren op Schiphol. Iemand heen&weer laten rijden of OV is ongeveer even duur.

@DDD: als iets gehoord over dat boekje?
Iemand anders nog verder gezocht naar een slaapplek?

Over 2 weken lopen we in Madrid :D
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 19 mar 2012 21:05

Zo is dat! :D

Is het dan niet handiger met elkaar mee te rijden? In mijn auto passen wel vier personen met acht koffers, als die niet al te groot zijn. Er kunnen altijd nog drie koffers in het midden op de achterbank...

Ik heb zojuist even navraag gedaan per e-mail. Maar er zijn ongetwijfeld nog genoeg opties over. Het is niet de drukste periode van het jaar.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 19 mar 2012 22:55

Maar we zijn met z'n 5en :wink:

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 19 mar 2012 22:58

DDD schreef:Zo is dat! :D

Is het dan niet handiger met elkaar mee te rijden? In mijn auto passen wel vier personen met acht koffers, als die niet al te groot zijn. Er kunnen altijd nog drie koffers in het midden op de achterbank...

Ik heb zojuist even navraag gedaan per e-mail. Maar er zijn ongetwijfeld nog genoeg opties over. Het is niet de drukste periode van het jaar.

8 koffers!!! :shock:
Wat ben je van plan mee te nemen??? ;) :D

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 19 mar 2012 23:26

Vijf personen kan ook, maar dan moeten er niet teveel koffers mee.

@Rienuku: nou, twee spijkerbroeken, een of twee witte broeken, een zomerstreepjesbroek, drie korte broeken, vier overhemden, t-shirts, polo's, sokken wandelschoenen, twee paar nette schoenen, sneakers, bootschoenen etc. etc. Je zit zo met een volle koffer hoor... Ik moet genoeg kleren bij me hebben voor slecht weer en voor goed weer.

En dan natuurlijk nog een trui, een jas, een tablet, een boek, een ventilator... en weet ik wat je nog meer kunt meenemen. En dat is dan nog maar een kleine selectie uit alles wat ik bezit;-)

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 20 mar 2012 08:45

Dus 7 broeken voor 5 dagen? :lol:
Jij wilt bijbetalen voor bagage begrijp ik? :mrgreen:
Trouwens, lekker stereotype dit. :D

Ik ben niet van plan heel veel mee te gaan slepen. Mocht ik iets missen, dan zal er daar allicht een winkel zijn waar het te verkrijgen is.
Hoewel de weersverwachting voor 2 april wel een lekkere temperatuur aangeeft, gaat het wel veel regenen. Ik hoop dat het nog verandert.

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 20 mar 2012 08:56

2+1+1=4!!!!
Dus het is vier of vijf. De korte broeken trek ik natuurlijk aan in plaats van een lange, dus die tellen niet mee. Misschien is vijf inderdaad wat overdreven voor vijf dagen. Dus houd ik het waarschijnlijk bij vier. Of als de voorspellingen warm zijn is drie lange broeken ook goed. Maar ik wandel in Nederland ook niet altijd in dezelfde kleren dus waarom zou ik dat daar wel doen?

Er moet 's ochtends wel wat te kiezen zijn...

Terug naar “Archief”