Moderator: Moderafo's
Janvanverweg schreef:een kerk die deel uit maakt van de kerk???
Precies! en die gemeenschap bestaat uit louter heiligen die gereinigd zijn door Christus!Optimatus schreef:Nee, een kerk die deel uitmaakt van de Kerk - de Kerk met een hoofdletter is niet het instituut, maar het geheel. Een instituut is een menselijke creatie, maar de Kerk is de gemeenschap.
Janvanverweg schreef:de RKK verward de Kerk met de rkk.
uitspraken hier dat b.v. een geciteerde bron nietrechtsgeldend is omdat het geen officieel orgaan is toont al aan dat voor de rkk de Kerk het instituut rkk is.
door te verwijzen naar processies waar beelden worden rondgedragen, naar missen die aan heiligen en maria worden gewijd,
naar heilig verklaringen en het stimuleren van het hulp of troost zoeken van die heiligen, naar amuletten handel etc etc. is dat verketteren???
het is onkruid dat zal duidelijk zijn.
De bijbelschrijvers zouden het 'gruwelen' noemen.
Maar ik denk niet dat het negatiever voorstellen is dan dat het is. het is de praktijk van de dag
daarom is het geen verketteren maar wel harstikke fout
En daarmee diskwalificeer je jezelf dus eigenlijkFaramir schreef:Ik ben niet de katholieke Kerk, tevens ben ik geen woordvoerder van die Kerk. Ik ben katholiek, maar dat geeft mij nog geen leergezag of iets dergelijks.
Janvanverweg schreef:En daarmee diskwalificeer je jezelf dus eigenlijk
of die andere bronnen zijn acceptabel of jij bent niet acceptabel. geheel volgens de logica![]()
en let wel, beide zijn acceptabel in mijn ogen; maar jij doet de andere bronnen af als net rechtsgeldig omdat het niet van 'het instituut de rkk' uitgaat.
dat het betrokken, orthodoxe meelevende ktholieken zijn doet er niet toe; 't is niet officieel rkk. vervolgens zeg je dat je zelf ook niet de rkk bent; nch de woordvoerder. dus alles wat je uitkraamt is dus van evenveel gewicht als de net-acceptabele bron.
ik was abuis met missen die worden toegewijd aan maria en de heiigen; had ik geschreven dat kerken aan maria en de heiligen gewijd worden dan had het wel geklopt.
helaas valt het niet buiten mijn belevings wereld!
en kan ik het dondersgoed verklaren! op de man spelen helpt niethet is heidens en blijft heidens; hoe vroom het ook lijkt en hoe troostrijk het ook is. (een gestolen fiets rijdt ook prima; toch is het fout om op een gestolen fiets te rijden!, hoe goed het ook voelt!)
om me van mijn veronderstelde onderbuik gevoelens af te helpen; leg eens uit wat het ronddragen van een beeld met Jezus te maken heeft?
Janvanverweg schreef:en nu we toch bezig zijn; hier een lied naar een maria lied dat officieel in rkk gezongen mag worden. de pasroor die de site maakte getuigt dat het lied voor de kerk dik in orde is.
hier een couplet eruit:
V: Vorstin van het rijk zonder einde, Allen: Maria, wij roepen tot u.
Gij troont in het hoogste des hemels, Maria, wij roepen tot u.
Gij heerst over eng'len en mensen, Maria, wij roepen tot u.
Gij voorspraak bij God onze rechter, Maria, wij roepen tot u.
Verkrijg ons het eeuwige leven, Maria, wij roepen tot u.
Valt dit te rijmen met het christelijk geloof? wees een flinke jongen en wordt niet persoonlijk en wimpel het niet af als nite officeel,
maar geef gewoon aan hoe een reeds lang overleden vrouw aan anderen eeuwig leven kan geven.
Verkrijg ons het eeuwige leven, Maria, wij roepen tot u.
???????Faramir schreef:Nergens wordt namelijk gezegd dat Maria eeuwig leven zou kunnen geven,
[quote="Faramir"]in de engles taal is er een subtiel verschil tussen 'christendom' en 'christianity'Faramir schreef:Jazeker is het te rijmen met het christelijke geloof. Zoals je zelf zegt het mag officieel in de katholieke Kerk gezongen worden. Zoals we weten is het katholicisme een denominatie binnen het christendom.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten