Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor Evelien » 21 jun 2011 08:31

ajl schreef:Dat is in ieder geval wel fijn dat je mensen hebt die bij kunnen springen. Dat hebben wij wel gemist beide keren.

Dit heb ik ook bij vrienden gedaan, die durfden eerst niet van dit aanbod gebruik te maken. Ze woonden in een flat (hoogste verdieping 4) zonder flat. Ik heb ze elke dag gsmst of ik nog iets kon doen voor ze.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 jun 2011 08:43

Gefeliciteerd Galateia! en wat een flinkerd, 9,5 pond :)

Ik denk dat ik geen luiers erbij haal hoor, mijn man moest meteen de eerste dag dat ik thuis was uit het zkh boodschappen doen, maar dat was niet zo'n probleem. Maar in een weekend is dat lastiger ja. Er zal vast ergens een winkel open zijn en in geval van hele erge nood zullen we dat misschien wel doen, maar in principe wil ik niet naar een winkel op zondag, dat vind ik echt onnodig, als we gewoon van tevoren nadenken hebben we alles in huis hebben, dan zou het niet nodig hoeven zijn. Maar er zitten gelukkig niet maar 8 luiers in een pak, dus het is niet echt nodig ;)

Wij hebben trouwens familie genoeg in de buurt, dat is wel lekker. Mijn zusje is vanaf morgen al vrij, dus kan in principe altijd komen als we dat nodig vinden, en mijn schoonouders wonen ook dichtbij. Mijn ouders werken zelf wel, maar als mijn moeder geen afspraken heeft kan ze ook wel komen na haar werk, om nog boodschappen ofzo te doen. Wel een fijn idee.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 jun 2011 10:07

Fijn missf dat je zoveel 'handen'in de buurt hebt. Zoals hiervoor aangegeven miste ik dat wel. Wij zitten toch wel op een eilandje wat dat betreft. Familie woont allemaal ver weg en werkt ook. Het is natuurlijk fijn als ze komen helpen, maar als ze gelijk een dag komen, vind ik dat nog veel vermoeiender. Ik miste vooral de familie etc de weken nadat de kraamhulp weg was. Manlief was aan het werk en ik thuis met een dag en nacht krijsend kind. Je kan het kind dan nergens even afgeven om zelf tot rust te komen en je moet gelijk weer in de routine van halen/brengen naar kdv en de zorg thuis.

Trouwens vandaag nog niets van Jamilliah gehoord, ben wel benieuwd!
Begint het bij jou al wat te rommelen missf?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 jun 2011 10:19

@Ajl, hoe zit dat binnen jullie kerk? Of heb je daar geen contacten? Ik heb een man die vanuit huis werkt 3 dagen en 2 dagen buitenshuis werkt. Dus best een luxe positie. Al staat z'n baan nu wel op de tocht.

Ja Jamillah, die is vandaag nog niet geweest. :mrgreen: Die houdt het wel in spanning.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 jun 2011 10:27

Binnen de kerk krijgen wij wel steeds meer contacten door verschillende kringen enzo, maar om nu zelf om hulp te gaan bellen/vragen vind ik wat lastig. En ik moet eerlijk zeggen dat ik bij het hulp aanbieden ook snel denk dat het te belastend voor een ander is :oops: . Wat pas wel iemand opperde is dat mocht de bevalling rond een vervelend tijdstip beginnen en (schoon) ouders kunnen niet op tijd komen voor de kids dat daar dan even een team voor samengesteld ging worden. Dat vind ik dan wel weer fijn.

Oei evelien, ook spannend voor jullie met de baan van je man. Wanneer krijg je daarover zekerheid?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 jun 2011 10:36

Dat is wel fijn dat je steeds meer contacten krijgt binnen de kerk. Ik merk zelf dat het wel heel fijn is. En het is ook lastig om hulp te vragen en te ontvangen. Toen mijn man pas in het buitenland zat en ik net zwanger was en behoorlijk ziek was heb ik een oproepje gedaan op facebook en toen kwam er iemand boodschapjes brengen (iemand van de kerk).

Volgende week dinsdag heeft hij een gesprek. En dan hoort hij hoe zijn toekomst eruit zal gaan zien binnen het bedrijf (er zijn al heel wat ontslagen). Maar hij heeft naast z'n baan in loondienst ook nog een eigen zaak (maar daar verdient hij nog net iets te weinig voor om te overleven, het zou 1 jaar kunnen maar dan houdt het echt op). Maar hij is heel positief in gesteld.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 jun 2011 10:37

:mrgreen:

Niks aan 't handje hoor.. Ben over tijd, dat is gek zeg..

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 jun 2011 10:38

Sorry Evelien, de groene smiley was niet voor jouw verhaal bedoeld :oops:

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 21 jun 2011 10:51

Evelien schreef:Dit heb ik ook bij vrienden gedaan, die durfden eerst niet van dit aanbod gebruik te maken. Ze woonden in een flat (hoogste verdieping 4) zonder flat. Ik heb ze elke dag gsmst of ik nog iets kon doen voor ze.

flat zonder flat :mrgreen: Was het niet perongeluk een lift ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 jun 2011 10:52

Wat spannend Evelien!
ajl, kan me voorstellen dat dat echt niet fijn is, geen hulp voor even. want meteen een hele dag zit je idd ook niet op te wachten. Het rommelt wel een beetje, maar dat is al een paar dagen en kan bij een 2e wel langer aanhouden, begreep ik van de vk. Dus we wachten het maar meer af . Ik ben tenslotte ook pas vrijdag uitgerekend.

Jamillah, raar hoor, overtijd lopen, zeker als je dat niet gewend bent. Ik sprak pas iemand die heeft 6 kinderen, en bij allemaal ongeveer 2 weken over tijd. pff, lijkt me ook niks, maar je went er denk ik aan, omdat je het van tevoren eigenlijk al kunt weten. Maar jij hebt dat nog niet meegemaakt, en dan lijkt het me wel raar.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 21 jun 2011 11:05

Ik gok op deze week twee RW-baby's die geboren gaan worden :wink:
Succes ermee!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 jun 2011 11:09

Rienuku schreef:flat zonder flat :mrgreen: Was het niet perongeluk een lift ;)

jeps een lift bedoelde ik, ik had het veranderd maar niet meer goed na gelezen. :wink:

@Jamillah, geef niet hoor die smiley ik vergeef het je. :P :wink:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 21 jun 2011 12:31

hmmm, das zeker spannend evelien. sterkte ermee, hopelijk valt het allemaal mee..

van harte gefeliciteerd galateia! mijn schoonzus kreeg ook een baby van 9,5 pond en toen zei haar zwager van haar mans kant: jij zet geen baby's op de wereld maar peuters! 8)

vanmorgen naar de prenatal geweest om het wiegmatrasje op te halen. en gelijk de blije doos meegekregen. daar zat nog een kortingsbon in van 10 euro op 3 pakken pampers. dus ik ga denk ik maar 3 pakken inslaan, weet nog wel dat ik die newborn voor in het begin erg fijn vond. als die dan op zijn kunnen we altijd zien of we al een maatje groter moeten. mijn buurvrouw is ook zwanger, dus mochten we een grote baby krijgen en teveel hebben aan 3 pakken kan ik altijd de rest bij haar nog kwijt.

mijn man doet normaal gesproken bijna nooit de boodschappen, dus dat vond hij de vorige x in de kraamtijd juist best leuk om te doen. gelukkig hebben wij hier ook veel familie e.d. in de buurt die wel een handje willen helpen en een boodschapje meenemen enzo. kan me voorstellen dat je dat wel mist ja, ajl.
toen ze zo superklein was vond ik het heerlijk als ik haar even bij m'n schoonmoeder kon laten zodat ik zelf ff rustig boodschappen kon gaan doen...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 21 jun 2011 13:59

@Galateia: gefeliciteerd met jullie neefje! Wat een flinkerd!

@Evelien: hopelijk krijgt je man goed nieuws te horen! Die stress erbij tijdens je zwangerschap lijkt me maar niks...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 21 jun 2011 14:43

blompje schreef:Ik gok op deze week twee RW-baby's die geboren gaan worden :wink:
Succes ermee!

Mmm, als het er drie zijn heb ik daar anders ook totaal geen problemen mee :mrgreen:

Evelien, fijn dat je man zo opimistisch is.

Galateia, gefeliciteerd!

Terug naar “Archief”