Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Galateia » 07 jun 2011 15:59

@Lenny, misschien is de 'Afrikaanse' manier een idee? Met een emmer en een bekertje wassen. Zoonlief was echt bang van de douche (maar dat was gewoon omdat hij zoiets nog nooit had gezien, natuurlijk). Bij het vertrouwen winnen die eerste dagen was het ook geweldig: spelenderwijs met een bekertje wassen. En ineens durfde hij meer met water, enzo. Wie weet, zo overwint ze misschien ineens die angst, net zo snel als dat het gekomen is.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 07 jun 2011 16:22

Schipje schreef:Ben ook wel benieuwd wat je bedoelt met katoenen luiers.

Gewoon, katoenen luiers. http://www.kaatjekatoen.nl
Je weet wel, wat ze vroeger hadden.
Time flies when you have none!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 08 jun 2011 12:14

wat een leuke foto's zijn er weer voorbij gekomen zeg!

haai: hoe is het met je dochter?

ppm: ben je nog met je zoon langs de ha geweest? en? wel fijn dat hij iig zo is opgeknapt van de buisjes!

wij moesten er toch maar aan geloven en hebben een trampoline gekocht. er stond zo'n mooie aanbieding in de aldi-folder. het zal wel niet de allerbeste kwaliteit zijn, maar er zit 3 jaar garantie op en wordt toch alleen maar door kleine kinderen gebruikt dus dat zal wel loslopen.
aan de ene kant vond ik het een wat overdreven 'cadeau' (ze is volgende wk jarig dus meteen daar maar voor) voor een kind van 2, maar aan de andere kant weten we dat ze er helemaal gek van is en dat ze er ontzettend veel plezier van zal hebben, dus toch maar gedaan.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 08 jun 2011 12:37

vpk schreef:wat een leuke foto's zijn er weer voorbij gekomen zeg!

haai: hoe is het met je dochter?

ppm: ben je nog met je zoon langs de ha geweest? en? wel fijn dat hij iig zo is opgeknapt van de buisjes!

wij moesten er toch maar aan geloven en hebben een trampoline gekocht. er stond zo'n mooie aanbieding in de aldi-folder. het zal wel niet de allerbeste kwaliteit zijn, maar er zit 3 jaar garantie op en wordt toch alleen maar door kleine kinderen gebruikt dus dat zal wel loslopen.
aan de ene kant vond ik het een wat overdreven 'cadeau' (ze is volgende wk jarig dus meteen daar maar voor) voor een kind van 2, maar aan de andere kant weten we dat ze er helemaal gek van is en dat ze er ontzettend veel plezier van zal hebben, dus toch maar gedaan.

@vpk: wij hebben hem al 3 jaar in de tuin staan en nog is ie niet versleten! Heel fijn ding met een net er omheen! Jullie hebben er vast veel plezier van. Weet je wat lachen is: als je straks na de bevalling gaat trampoline springen! :lol: :lol:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 08 jun 2011 12:46

O leuk vpk! Wij hebben allemaal enorm veel plezier van de trampoline!
@bumba: :mrgreen: :mrgreen: maar daar hoef je niet perse zwanger voor geweest te zijn ;) :oops:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 08 jun 2011 12:48

of als je zwanger bén, erg leuk als je een volle blaas hebt :shock: :lol:

Vind hem ook wel leuk, maar ze zijn zo groot :cry:

hier ook een periode gehad dat ze niet onder de douche durfden, dus wat minder onder de douche, wat vaker met een washandje. En samen in bad, ging ook wel redelijk, opeens was het ook allemaal weer over.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 08 jun 2011 12:51

Mijn man wil ab-so-luut geen trampoline; een neefje heeft z'n nek erop gebroken en hij ziet zo'n scenario hier al helemaal voor zich. Dus onze kids spelen erop bij anderen (en 's zomers op de camping - en dan spring ik gezellig mee :wink: ).

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 08 jun 2011 13:30

oei sophie, ja dan kan ik me best voorstellen dat hij het niet wil... dat zijn vreselijke ongelukken... is hij eraf gevallen of tijdens het springen?
lammetje schreef:of als je zwanger bén, erg leuk als je een volle blaas hebt

dat heb ik laatst bij m'n ouders geprobeerd. dat was het moment dat ik me afvroeg of het soms tijd werd voor bekkenbodemfysio :oops: 8)
Bumba schreef:Weet je wat lachen is: als je straks na de bevalling gaat trampoline springen!

uhm, wat gebeurt er dan??

ach we zien het wel. weet zeker dat dochterlief het helemaal super vindt. nu is het alleen nog wachten tot hij staat :wink:
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 jun 2011 14:17

@Trampoline vind volgens mij elk kind (en ouder :lol: ) een geweldig iets!

Volgens mij ben ik dag en nacht met Nina bezig in mijn gedachten. Mijn man zei dat ik vannacht ineens overeind ging zitten en zei waar is ons meisje? Hij zei naast jou in der bedje hoezo? En toen heb ik gezegd O dan is het goed en ging ik weer verder slapen :lol:

Voor de rest is het echt super genieten :oops: :D Nina ligt voor het eerst in de box (vond ze daarvoor echt helemaal niks) en zag net dat ze nog in slaap gevallen is ook. Van het weekend gaan we proberen Nina in de wieg te laten slapen want het is best een gedoe elke avond en morgen de hele kinderwagen weer naar boven slepen :D

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 08 jun 2011 20:59

liefie schreef:
Volgens mij ben ik dag en nacht met Nina bezig in mijn gedachten. Mijn man zei dat ik vannacht ineens overeind ging zitten en zei waar is ons meisje? Hij zei naast jou in der bedje hoezo? En toen heb ik gezegd O dan is het goed en ging ik weer verder slapen :lol:

Haha, dat herken ik wel van toen Hannah nog bij ons op de kamer sliep. Ik was het niet alleen hoor ;) johan zat ook soms overeind : Hé waar is ze nu, ze ligt hier niet!!! (lag gewoon in haar wiegje :mrgreen: )

we zijn zaterdag voor het eerst met haar naar het strand geweest. We zijn wel eens bij een recreatieplas geweest, en dat vond ze eigenlijk maar niets. maar de zee....!!!! geweldig. Johan met haar een zandkasteel bouwen op het harde zand, loopt ze ineens de zee in. Als er dan een golf over d'r voetjes komt laat ze zich zo op haar billen ploffen. :lol: Ik had alleen geen zwempakje bij me, dus in hemd en onderbroek :oops:
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 jun 2011 21:11

ik schrok wel eens dat ik dacht dat ze naast me zou liggen, maar dat ze weg was. haha... lag ze gewoon in bed! :)

Hier gaat het op en af. Heb de neiging om toch ff te laten kijken of zijn oren wel met buisjes zijn, telkens onrustig, weer kort slapen, of het is een virus oid...

hmmm.. thoort hier niet.. maar me wasmachine maakt een herrie ](*,)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 08 jun 2011 22:06

Bedankt voor al jullie sterkte-wensen :wink: Alles is heel goed gegaan, toen ik bij Sylke kwam op de uitslaapkamer zat ze al rechtop in d'r bedje. We kunnen duidelijk merken dat ze nu veel beter hoort: ze begint ineens heel veel dingen na te zeggen en (minder prettig natuurlijk :mrgreen: ) ze wordt nu steeds wakker van een piepende deur of krakende vloer.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 09 jun 2011 03:17

Heerlijk Haai, dat het achter de rug is, en goed is gegaan!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 jun 2011 07:14

Fijn Haai dat het achter de rug is en zo te horen nu al resultaat heeft! Echt super!

@liefie Ik ken het ook wel hoor. Ik raakte 's nachts soms helemaal in paniek, dan was ik bang dat ik op ze lag en dan bleek dat ze gewoon in hun bed lagen te slapen. Had ik ze toch wel na de voeding terug gelegd, maar was ik te moe om het te registreren.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 jun 2011 09:27

Fijn, Haai!

En PPM, hopelijk zit alles nog goed bij Marijn..!

Vannacht was ik aan het voeden en schoot manlief ook ineens recht overeind om te kijken waar Floris was. :mrgreen:

Terug naar “Archief”