mohamed schreef:Als je er van overtuigt bent dat er hierna niets meer is, waarom wil je dan nog ergens voor werken?
Om je als het goed is niet alleen op deze wereld bent. Er zijn nog 6 miljard mensen die zeer gelukkig kunnen worden door jouw inzet. Dat mijn leven eindig is, maakt daarvoor niets uit.
Indien alles voorbij gaat, dan heeft het toch geen enkele zin om dat oude vrouwtje over de weg te helpen? Want morgen wordt ze geschept door Magere Hein en zal het zijn alsof ze nooit bestaan heeft.
Op het moment dat je het vrouwtje helpt, heeft het wel degelijk zin omdat ze anders de weg niet overkomt. Het komt een beetje over als "als er geen hiernamaals is, mag ik me in dit leven als een enorme egoïst gedragen", en dat vind ik een zeer treurig standpunt.
Indien we hierna van niks meer weten en het leven al zo kort is, wat betekent de ware liefde dan nog die we zoeken? Is het niet een veredelde one night stand tot we in een zwart gat belanden en van niks meer weten?
Ik vind dat zo'n trieste gedachte Mortlach, kan er niks aan doen.
Als er ware liefde is, en het is je gegeven kinderen te mogen ontvangen, dan kun je JUIST iets doen om wat na te laten in deze wereld. Je bepaalt zelf of je iets positiefs wilt nalaten of niet.
Zoals hierboven, het idee dat een afwezigheid van een hiernamaals zou leiden tot enkel op de bank liggen en chips eten, dat vind ik pas een trieste gedachte.