Zie jij ergens in mijn laatste reactie het woord 'zondag' staan?
Ik niet.
Dit stokpaardje zul je dus in een ander topic moeten berijden...
Moderator: Moderafo's
JeeWee schreef:Zie jij ergens in mijn laatste reactie het woord 'zondag' staan?
Ik niet.
Dit stokpaardje zul je dus in een ander topic moeten berijden...
Kris schreef:Optimatus schreef:Schelpje moet gewoon geloven wat zij nu gelooft en daar uit leven. Zij dient God op wellicht klassiek reformatorische wijze. Daar kun je kritiek op hebben, maar ze komt in elk geval voor haar geloof uit en tracht daar naar te leven. Me dunkt dat dat goed is.
Dat is prima. Dat moet ze helemaal zelf weten en ik heb er best respect voor. Alleen zie ik graag duidelijke argumenten voor beweringen. Haar bericht waar ik hierboven op in ben gegaan vind ik een stuk duidelijker dan wat ze ervoor zei. Dan kan aan mijn beperkte leesvermogen liggen of aan haar beperkte uitlegkunsten. Allebei prima, maar ik vraag hoe dan ook om opheldering.
Verder zou ik het op prijs stellen als je mij niet als een anti-christelijke troll weg zou willen zetten. Dat is een degradatie van je discussiepartner die je niet siert, zeker niet gezien het feit dat je zelf ook regelmatig mensen aanspreekt op hun argumentatietechnieken - en je daarbij niet zelden eveneens beroept op goed fatsoen.
schelpje3 schreef:Kris schreef:Optimatus schreef:Schelpje moet gewoon geloven wat zij nu gelooft en daar uit leven. Zij dient God op wellicht klassiek reformatorische wijze. Daar kun je kritiek op hebben, maar ze komt in elk geval voor haar geloof uit en tracht daar naar te leven. Me dunkt dat dat goed is.
Dat is prima. Dat moet ze helemaal zelf weten en ik heb er best respect voor. Alleen zie ik graag duidelijke argumenten voor beweringen. Haar bericht waar ik hierboven op in ben gegaan vind ik een stuk duidelijker dan wat ze ervoor zei. Dan kan aan mijn beperkte leesvermogen liggen of aan haar beperkte uitlegkunsten. Allebei prima, maar ik vraag hoe dan ook om opheldering.
Verder zou ik het op prijs stellen als je mij niet als een anti-christelijke troll weg zou willen zetten. Dat is een degradatie van je discussiepartner die je niet siert, zeker niet gezien het feit dat je zelf ook regelmatig mensen aanspreekt op hun argumentatietechnieken - en je daarbij niet zelden eveneens beroept op goed fatsoen.
Weet je, soms word ik er een beetje moe van om hier alles uit te moeten leggen, terwijl ik dat niet van de "andere kant" eis. Ik moet hier steeds mezelf verdedigen waarom ik bepaalde dingen niet doe, die m.i. behoorlijk normaal zijn in bepaalde rechts-christelijke kringen !
Ik kijk er allang niet meer van op dat er mensen zijn die hun strandspullen achter in de auto mikken, FF naar de kerk gaan en vervolgens doorsjezen naar het strand. Dan kan ik ook wel gaan zeuren : kom eens met argumenten waarom je dit kunt doen ? Nee hoor, dat heb ik opgegeven, mensen zien nog maar weinig zonde in veel zaken. Je komt alleen te staan, zeker als je ook nog in een seculiere omgeving woont.
Gek genoeg komt de vijandschap eigenlijk nooit van onze vloekende buren of godloochende familieleden, nee, uit eigen geloofskring ! DAT is schokkend en veelzeggend eigenlijk.
schelpje3 schreef:Nee, ik stelde jou scherpe vragen !
Ik zei niet dat jij slecht was, o.i.d.
Ik snapte bepaalde uitspraken helemaal niet van je, toen je hier pas op het forum zat. Inmiddels is dat bijgesteld, uitgepraat per pb.
Maar dit is REFOweb, dan moeten veel dingen vanzelfsprekend, of te begrijpen zijn, ik ben er allang achter dat het tegendeel waar is.
Als je behoudend bent, en dat zijn er hier niet zo heel veel, moet je continue uitleggen waarom je geen tv hebt, of geen tv kijkt, filternet hebt, moeite hebt met homofiele relaties, tegen een herziene statenvertaling bent, moet ik nog meer noemen ?
Als je iemand op het forum leert kennen, en je ziet een aantal postings, begin je hem/haar te kennen en hoeft wat mij betreft niet steeds naar de bekende weg gevraagd te worden.
Neem JeeWee als voorbeeld (sorry JW, moet ff) ik schatte hem ook verkeerd in, met zijn uitdagende postings, nu begrijp ik hem beter. Dus zal ik hem niet meer om argumentatie vragen over continue hetzelfde.
Mensen zijn niet statisch schaapje ! Ze kunnen in bepaalde opzichten veranderen, meer nuanceren, een andere kijk krijgen, maar niet met alles !
Dat jij hier meteen dan weer bovenop springt, geeft aan, dat je mij niet gevolgd hebt kennelijk.
schaapje schreef:schelpje3 schreef:Nee, ik stelde jou scherpe vragen !
Ik zei niet dat jij slecht was, o.i.d.
Ik snapte bepaalde uitspraken helemaal niet van je, toen je hier pas op het forum zat. Inmiddels is dat bijgesteld, uitgepraat per pb.
Maar dit is REFOweb, dan moeten veel dingen vanzelfsprekend, of te begrijpen zijn, ik ben er allang achter dat het tegendeel waar is.
Als je behoudend bent, en dat zijn er hier niet zo heel veel, moet je continue uitleggen waarom je geen tv hebt, of geen tv kijkt, filternet hebt, moeite hebt met homofiele relaties, tegen een herziene statenvertaling bent, moet ik nog meer noemen ?
Als je iemand op het forum leert kennen, en je ziet een aantal postings, begin je hem/haar te kennen en hoeft wat mij betreft niet steeds naar de bekende weg gevraagd te worden.
Neem JeeWee als voorbeeld (sorry JW, moet ff) ik schatte hem ook verkeerd in, met zijn uitdagende postings, nu begrijp ik hem beter. Dus zal ik hem niet meer om argumentatie vragen over continue hetzelfde.
Mensen zijn niet statisch schaapje ! Ze kunnen in bepaalde opzichten veranderen, meer nuanceren, een andere kijk krijgen, maar niet met alles !
Dat jij hier meteen dan weer bovenop springt, geeft aan, dat je mij niet gevolgd hebt kennelijk.
Ik denk dat dat zo is schelpje, jammer genoeg zal ik jou nooit begrijpen denk ik.
Maar wel respecteren, maar ik kan soms echt niet volgen waar je het over hebt
en wat je bedoelt.
schaapje schreef:Ik weet niet of dat zo is schelpje dat mensen jouw belachelijk willen maken, ik
zie vaak een schreeuw om hulp of zoiets, ik bedoel dat je het ook wel anders
zou willen. Ik denk dat verschillende anderen dat ook zien en juist willen helpen
schelpje3 schreef:schaapje schreef:Ik weet niet of dat zo is schelpje dat mensen jouw belachelijk willen maken, ik
zou willen. Ik denk dat verschillende anderen dat ook zien en juist willen helpen
Ik heb het niet over mezelf ! In het algemeen schreef ik.
Als ik om hulp schreeuw, hoor je dat duidelijk. En dat ga ik zeker niet doen op refoweb !
En nee, ik wil niet anders en ook niet geholpen worden, zoals jij dat zegt.
Gelukkig zijn er hier gelijkgestemden, die precies weten wat ik bedoel.
Maar ook anderen, die dit niet zo beleven, maar er wel in mee kunnen gaan.
schaapje schreef:schelpje3 schreef:schaapje schreef:Ik weet niet of dat zo is schelpje dat mensen jouw belachelijk willen maken, ik
Ik heb het niet over mezelf ! In het algemeen schreef ik.
Als ik om hulp schreeuw, hoor je dat duidelijk. En dat ga ik zeker niet doen op refoweb !
En nee, ik wil niet anders en ook niet geholpen worden, zoals jij dat zegt.
Gelukkig zijn er hier gelijkgestemden, die precies weten wat ik bedoel.
Maar ook anderen, die dit niet zo beleven, maar er wel in mee kunnen gaan.
Ik doelde op een posting dat je schreef: ik hunker naar zekerheid in geloof en rust hierin.
Heel precies weet ik het niet meer, maar het greep mij erg aan.
Laten we het maar verder rusten hé
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten