Kijk jij naar 'Boer zoekt vrouw'?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Kijk jij naar 'Boer zoekt vrouw'?

Berichtdoor JeeWee » 08 feb 2011 08:29

Zie jij ergens in mijn laatste reactie het woord 'zondag' staan?
Ik niet.
Dit stokpaardje zul je dus in een ander topic moeten berijden...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 08 feb 2011 09:14

De ene broeder acht de ene dag boven de andere en de andere broeder acht alle dagen gelijk, een ieder zij in zijn of haar eigen gemoed ten volle onderwerpverzekerd,
niemand minachte een broeder of zuster of bekritisere een broeder of zuster in deze zaken, want dit zijn slechts bijzaken en een schaduwbeeld...
Niemand oordele mijn vrijheid in Christus, en geeft geen aanstoot.
De vraag is: kijk je wel of niet " boer zoekt vrouw" niet het onderwerp dagen of zondag...

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 08 feb 2011 09:17

JeeWee schreef:Zie jij ergens in mijn laatste reactie het woord 'zondag' staan?
Ik niet.
Dit stokpaardje zul je dus in een ander topic moeten berijden...

je moet misschien dat tafelkleed van je hoofd halen, om het te zien.
"uitgerekend op de dag die God ons gegevene heeft, schrijf je... etc.... doek af en effe teruglezen :-)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 08 feb 2011 10:02

staat daar ZONdag?
Zeur niet zo en pak er een ander topic voor.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 feb 2011 11:38

Kris schreef:
Optimatus schreef:Schelpje moet gewoon geloven wat zij nu gelooft en daar uit leven. Zij dient God op wellicht klassiek reformatorische wijze. Daar kun je kritiek op hebben, maar ze komt in elk geval voor haar geloof uit en tracht daar naar te leven. Me dunkt dat dat goed is.

Dat is prima. Dat moet ze helemaal zelf weten en ik heb er best respect voor. Alleen zie ik graag duidelijke argumenten voor beweringen. Haar bericht waar ik hierboven op in ben gegaan vind ik een stuk duidelijker dan wat ze ervoor zei. Dan kan aan mijn beperkte leesvermogen liggen of aan haar beperkte uitlegkunsten. Allebei prima, maar ik vraag hoe dan ook om opheldering.

Verder zou ik het op prijs stellen als je mij niet als een anti-christelijke troll weg zou willen zetten. Dat is een degradatie van je discussiepartner die je niet siert, zeker niet gezien het feit dat je zelf ook regelmatig mensen aanspreekt op hun argumentatietechnieken - en je daarbij niet zelden eveneens beroept op goed fatsoen.

Weet je, soms word ik er een beetje moe van om hier alles uit te moeten leggen, terwijl ik dat niet van de "andere kant" eis. Ik moet hier steeds mezelf verdedigen waarom ik bepaalde dingen niet doe, die m.i. behoorlijk normaal zijn in bepaalde rechts-christelijke kringen !
Ik kijk er allang niet meer van op dat er mensen zijn die hun strandspullen achter in de auto mikken, FF naar de kerk gaan en vervolgens doorsjezen naar het strand. Dan kan ik ook wel gaan zeuren : kom eens met argumenten waarom je dit kunt doen ? Nee hoor, dat heb ik opgegeven, mensen zien nog maar weinig zonde in veel zaken. Je komt alleen te staan, zeker als je ook nog in een seculiere omgeving woont.
Gek genoeg komt de vijandschap eigenlijk nooit van onze vloekende buren of godloochende familieleden, nee, uit eigen geloofskring ! DAT is schokkend en veelzeggend eigenlijk.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 08 feb 2011 12:03

schelpje3 schreef:
Kris schreef:
Optimatus schreef:Schelpje moet gewoon geloven wat zij nu gelooft en daar uit leven. Zij dient God op wellicht klassiek reformatorische wijze. Daar kun je kritiek op hebben, maar ze komt in elk geval voor haar geloof uit en tracht daar naar te leven. Me dunkt dat dat goed is.

Dat is prima. Dat moet ze helemaal zelf weten en ik heb er best respect voor. Alleen zie ik graag duidelijke argumenten voor beweringen. Haar bericht waar ik hierboven op in ben gegaan vind ik een stuk duidelijker dan wat ze ervoor zei. Dan kan aan mijn beperkte leesvermogen liggen of aan haar beperkte uitlegkunsten. Allebei prima, maar ik vraag hoe dan ook om opheldering.

Verder zou ik het op prijs stellen als je mij niet als een anti-christelijke troll weg zou willen zetten. Dat is een degradatie van je discussiepartner die je niet siert, zeker niet gezien het feit dat je zelf ook regelmatig mensen aanspreekt op hun argumentatietechnieken - en je daarbij niet zelden eveneens beroept op goed fatsoen.

Weet je, soms word ik er een beetje moe van om hier alles uit te moeten leggen, terwijl ik dat niet van de "andere kant" eis. Ik moet hier steeds mezelf verdedigen waarom ik bepaalde dingen niet doe, die m.i. behoorlijk normaal zijn in bepaalde rechts-christelijke kringen !
Ik kijk er allang niet meer van op dat er mensen zijn die hun strandspullen achter in de auto mikken, FF naar de kerk gaan en vervolgens doorsjezen naar het strand. Dan kan ik ook wel gaan zeuren : kom eens met argumenten waarom je dit kunt doen ? Nee hoor, dat heb ik opgegeven, mensen zien nog maar weinig zonde in veel zaken. Je komt alleen te staan, zeker als je ook nog in een seculiere omgeving woont.
Gek genoeg komt de vijandschap eigenlijk nooit van onze vloekende buren of godloochende familieleden, nee, uit eigen geloofskring ! DAT is schokkend en veelzeggend eigenlijk.

Is dat zo, schelpje..ik kan me nog herinneren dat je mij ontzettend veroordelend aan viel omdat
ik de zekerheid in het geloof had,...weet je nog. Dat kon toch niet een waar geloof zijn vond jij.

En wat zeg je van andere ideën hoe je als gemeente samen kunt zijn, door b.v. een maaltijd
te nuttigen met elkaar, koffie drinken na de dienst, jij was toch degene die in eerste
instantie zei dat zulke dingen niet thuis horen in de kerk.
Door dat anderen hun reacties gaven, nam je een beetje gas terug.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 feb 2011 12:13

Nee, ik stelde jou scherpe vragen !
Ik zei niet dat jij slecht was, o.i.d.
Ik snapte bepaalde uitspraken helemaal niet van je, toen je hier pas op het forum zat. Inmiddels is dat bijgesteld, uitgepraat per pb.
Maar dit is REFOweb, dan moeten veel dingen vanzelfsprekend, of te begrijpen zijn, ik ben er allang achter dat het tegendeel waar is.
Als je behoudend bent, en dat zijn er hier niet zo heel veel, moet je continue uitleggen waarom je geen tv hebt, of geen tv kijkt, filternet hebt, moeite hebt met homofiele relaties, tegen een herziene statenvertaling bent, moet ik nog meer noemen ?
Als je iemand op het forum leert kennen, en je ziet een aantal postings, begin je hem/haar te kennen en hoeft wat mij betreft niet steeds naar de bekende weg gevraagd te worden.
Neem JeeWee als voorbeeld (sorry JW, moet ff :wink: ) ik schatte hem ook verkeerd in, met zijn uitdagende postings, nu begrijp ik hem beter. Dus zal ik hem niet meer om argumentatie vragen over continue hetzelfde.
Mensen zijn niet statisch schaapje ! Ze kunnen in bepaalde opzichten veranderen, meer nuanceren, een andere kijk krijgen, maar niet met alles !
Dat jij hier meteen dan weer bovenop springt, geeft aan, dat je mij niet gevolgd hebt kennelijk.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 08 feb 2011 12:21

schelpje3 schreef:Nee, ik stelde jou scherpe vragen !
Ik snapte bepaalde uitspraken helemaal niet van je, toen je hier pas op het forum zat. Inmiddels is dat bijgesteld, uitgepraat per pb.
Maar dit is REFOweb, dan moeten veel dingen vanzelfsprekend, of te begrijpen zijn, ik ben er allang achter dat het tegendeel waar is.
Als je behoudend bent, en dat zijn er hier niet zo heel veel, moet je continue uitleggen waarom je geen tv hebt, of geen tv kijkt, filternet hebt, moeite hebt met homofiele relaties, tegen een herziene statenvertaling bent, moet ik nog meer noemen ?
Als je iemand op het forum leert kennen, en je ziet een aantal postings, begin je hem/haar te kennen en hoeft wat mij betreft niet steeds naar de bekende weg gevraagd te worden.
Neem JeeWee als voorbeeld (sorry JW, moet ff :wink: ) ik schatte hem ook verkeerd in, met zijn uitdagende postings, nu begrijp ik hem beter. Dus zal ik hem niet meer om argumentatie vragen over continue hetzelfde.
Mensen zijn niet statisch schaapje ! Ze kunnen in bepaalde opzichten veranderen, meer nuanceren, een andere kijk krijgen, maar niet met alles !
Dat jij hier meteen dan weer bovenop springt, geeft aan, dat je mij niet gevolgd hebt kennelijk.

Ik denk dat dat zo is schelpje, jammer genoeg zal ik jou nooit begrijpen denk ik.
Maar wel respecteren, maar ik kan soms echt niet volgen waar je het over hebt
en wat je bedoelt. :(

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 feb 2011 12:30

schaapje schreef:
schelpje3 schreef:Nee, ik stelde jou scherpe vragen !

Ik denk dat dat zo is schelpje, jammer genoeg zal ik jou nooit begrijpen denk ik.
Maar wel respecteren, maar ik kan soms echt niet volgen waar je het over hebt
en wat je bedoelt. :(

Dat is heel jammer ! Ik dacht dat we dit uit en te na hadden besproken via pb, ik dacht ook dat je het inmiddels begreep, maar niet dus.
Je hoeft me niet te begrijpen, ik ben het gewend dat veel mensen het abracadabra vinden.
Persoonlijk kun je mij niet eens kwetsen hierin. Dat is een misvatting. Door iemand hierin belachelijk te maken, bespot je in feite de Heere !
Maar dat je "medestrijders" je dat aandoen, DAT vind ik erg. Nu bedoel ik jou niet hoor ! Maar in het algemeen, hier of elders.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 08 feb 2011 12:34

Ik weet niet of dat zo is schelpje dat mensen jouw belachelijk willen maken, ik
zie vaak een schreeuw om hulp of zoiets, ik bedoel dat je het ook wel anders
zou willen. Ik denk dat verschillende anderen dat ook zien en juist willen helpen

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 feb 2011 12:45

schaapje schreef:Ik weet niet of dat zo is schelpje dat mensen jouw belachelijk willen maken, ik
zou willen. Ik denk dat verschillende anderen dat ook zien en juist willen helpen

Ik heb het niet over mezelf ! In het algemeen schreef ik.
Als ik om hulp schreeuw, hoor je dat duidelijk. En dat ga ik zeker niet doen op refoweb !
En nee, ik wil niet anders en ook niet geholpen worden, zoals jij dat zegt.
Gelukkig zijn er hier gelijkgestemden, die precies weten wat ik bedoel.
Maar ook anderen, die dit niet zo beleven, maar er wel in mee kunnen gaan.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 08 feb 2011 12:52

schelpje3 schreef:
schaapje schreef:Ik weet niet of dat zo is schelpje dat mensen jouw belachelijk willen maken, ik

Als ik om hulp schreeuw, hoor je dat duidelijk. En dat ga ik zeker niet doen op refoweb !

Ik doelde op een posting dat je schreef: ik hunker naar zekerheid in geloof en rust hierin.
Heel precies weet ik het niet meer, maar het greep mij erg aan.

Laten we het maar verder rusten hé :(

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 08 feb 2011 12:54

tot zo ver deze discussie. Verder methet daadwerkelijke onderwerp.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 feb 2011 12:55

schaapje schreef:
schelpje3 schreef:

Ik doelde op een posting dat je schreef: ik hunker naar zekerheid in geloof en rust hierin.
Heel precies weet ik het niet meer, maar het greep mij erg aan.

Laten we het maar verder rusten hé :(

Nog 1 laatste opmerking en dan laten we het idd maar rusten.
Dat was dan of uit een pb, of een persoonlijke posting. Als ik zoets geuit heb, is dat niet dat ik dat bij jullie zoek, integendeel. Mensen kunnen elkaar niet bekeren ! Echt niet. Je kunt elkaar tot een hand en een voet zijn ja, soms een medestander op je weg vinden, onverwacht en ongedacht.
Dan mag je samen een stukje oplopen, van gedachten wisselen.
Maar nogmaals, ik zoek geen hulp. Ja, die zoek ik wel, ik zeg het verkeerd, maar bij Jakob's God !
Zalig hij die in dit leven, Jakob's God ter hulpe heeft.....

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 feb 2011 12:55

Sorry Johannes, we postten gelijktijdig :D

Terug naar “Archief”