@schelpje: zoals Kwebbel al heeft verwoord, was de band met mijn schoonouders nou niet bepaald zodanig, dat we heel veel respect voor ze hadden en naar hun mening luisterden. Zij moesten mij helemaal niet, zagen liever een andere (refo)vrouw voor hun zoon. Dus tsja. Daarom zeg ik zo gemakkelijk, dat op een gegeven moment de mening van ouders er niet toe doet.
En om terug te komen op het onderwerp seks: waarom denk je dat we getrouwd zijn?
Daar gingen we echt niet nog jaren mee wachten, we waren ook gewoon twee gezonde jonge mensen, die ontzettend veel van elkaar hielden! Maar wel jonge mensen met principes. En daarom was trouwen volledig vanzelfsprekend. Mijn ouders vonden het trouwens allemaal best, die vonden en vinden mijn man echt fantastisch en ze kregen er echt een zoon bij.
Wat betreft samen slapen: bij mijn schoonouders mocht het niet, bij mijn ouders thuis op een gegeven moment wel. Ik had de zolderverdieping en mijn broertje was het ook zat steeds zijn kamer af te staan aan mijn man. En mijn man woonde bij ons thuis, hij ging gewoon nooit meer weg. Als hij een keer weg was, dan vroeg iedereen zich af, waar hij was. En zo hebben we meer dan een half jaar samengewoond op mijn zolder.
En mijn schoonouders maar denken dat we volop seks hadden

Ter aanvulling: het valt me op dat ouders zo ontzettend bezig kunnen zijn met het seksleven wat hun kinderen wel of niet hebben. Maar op een gegeven moment houdt het toch op? Dan zijn je kinderen volwassen en heb je ze opgevoed tot zelfstandig denkende mensen, die hun eigen keuzes kunnen maken. Tenminste, dat is wat mijn ouders altijd als uitgangspunt hadden.
Bij mijn man zo geheel anders. Daar draaide alles om 'als ze maar geen seks hebben' en om mijn kerkelijke achtergrond. 3 dagen voor ons trouwen deed de broer van mijn man belijdenis. Hij was natuurlijk de ideale zoon, want hij deed wel belijdenis en had een vriendin van dezelfde kerkelijke gezindte. En ons huwelijk? Mijn schoonmoeder had heel veel moeite met de dag en de kerkdienst. Ze heeft nog net niet zitten huilen - van teleurstelling. Haar mislukte zoon...
Hoe leuk (sorry...) vond ik het, toen een half jaar later de ideale reformatorsiche goed gelukte zoon ging samenwonen met zijn perfecte vriendin