Uitslag verkiezingen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Uitslag verkiezingen

Berichtdoor Mortlach » 19 jun 2010 19:16

TheKeimpe schreef:Die karikatuur is niet erger dan het beeld dat veel niet-refo's van het reformatorisch onderwijs hebben...

En daarom is het niet erg? Maar je hebt gelijk hoor, hoe meer er over dat refomatorisch onderwijs geneuzeld wordt, hoe sterker het beeld blijft hangen dat het een om splintergroepje gaat welke tegen wetenschap is en vecht voor het recht homo's te mogen discrimineren. En het is niet gek dat dat beeld blijft hangen, want dat is echt het enige waar het over gaat als bijzonder onderwijs in het nieuws is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Faramir

Berichtdoor Faramir » 19 jun 2010 19:31

Mortlach schreef:
TheKeimpe schreef:Die karikatuur is niet erger dan het beeld dat veel niet-refo's van het reformatorisch onderwijs hebben...

En daarom is het niet erg? Maar je hebt gelijk hoor, hoe meer er over dat refomatorisch onderwijs geneuzeld wordt, hoe sterker het beeld blijft hangen dat het een om splintergroepje gaat welke tegen wetenschap is en vecht voor het recht homo's te mogen discrimineren. En het is niet gek dat dat beeld blijft hangen, want dat is echt het enige waar het over gaat als bijzonder onderwijs in het nieuws is.

En dat is wel spijtig. Want zoals je al zegt gaat het hier om slechts een splintergroepje. Zo'n 60% van de scholen valt onder de noemer bijzonder onderwijs. Dat zal enkel meer worden neem ik aan omdat lokale overheden steeds meer terugtreden (alhoewel ik niet precies weet hoe het dan zit).

Verreweg het meeste bijzondere onderwijs heeft niets van doen met de 'problemen' die spelen in een klein select groepje reformatorisch onderwijs (slechts 200 basisscholen, 8 voor het voortgezet onderwijs, 1 mbo-school en 1 hogeschool).

Voor de rest werkt het systeem best wel (ondanks dat het veel efficiënter kan indien men een ander model zou gebruiken) en bied het naast scholen met een bepaalde religieuze grondslag ook ruimte voor scholen met een bepaalde onderwijskundige grondslag.

Een goed interview met priester Antoine Bodar waarin hij pleit voor afschaffing van het bijzonder onderwijs: http://www.antoinebodar.nl/secretariaat ... II2009.pdf
Laatst gewijzigd door Faramir op 21 jun 2010 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 19 jun 2010 20:08

Faramir schreef:Een goed interview met priester Antoine Bodar waarin hij pleit voor afschaffing van het bijzonder onderwijs: http://www.antoinebodar.nl/secretariaat ... II2009.pdf

Hey, wat interessant. Ik ga het binnenkort lezen als ik wat meer tijd heb.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 jun 2010 18:09

Heb het gelezen, maar ik vond het eigenlijk niet zo heel overtuigend. Ik heb Bodar wel eens beter gehoord :wink: .

Zijn conlusie komt er in het kort op neer ( heel zwart-wit gezegd) dat wij momenteel geen verzuiling meer hebben en dat daardoor het bijzonder onderwijs niet meer noodzakelijk is. Willen wij in de toekomst als 1 samenleving fungeren, dan moet ook de laatste verzuiling ( onderwijs en omroepen) opgeheven worden. Hij pleit voor algemene scholen waarbij de ouders een levensbeschouwelijk vak kunnen kiezen.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 21 jun 2010 10:15

Faramir, je maakt de klassieke fout door het bijzonder onderwijs aan te duiden als speciaal onderwijs.

Bijzonder staat tegenover openbaar
Speciaal tegenover regulier

Faramir

Berichtdoor Faramir » 21 jun 2010 15:14

TheKeimpe schreef:Faramir, je maakt de klassieke fout door het bijzonder onderwijs aan te duiden als speciaal onderwijs.

Bijzonder staat tegenover openbaar
Speciaal tegenover regulier

Hartelijk dank, ik heb me 1 maal versproken terwijl ik het naslagwerk er nog naast had liggen.... Inmiddels aangepast.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 jun 2010 13:44

De gesprekken voor Paars+ liggen stil. VVD/PvdA/CDA gaat er ook niet inzitten volgens Cohen. Wat hou je dan nog over?

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 22 jun 2010 13:46

Mortlach schreef:De gesprekken voor Paars+ liggen stil. VVD/PvdA/CDA gaat er ook niet inzitten volgens Cohen. Wat hou je dan nog over?

Als er geen coalitie gevormd kan worden, gaan we toch nog een keer stemmen?
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 22 jun 2010 13:48

Mortlach schreef:De gesprekken voor Paars+ liggen stil.

Oef, ik kan weer rustig slapen vannacht. d:)b

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 jun 2010 13:48

scheermes schreef:
Mortlach schreef:De gesprekken voor Paars+ liggen stil. VVD/PvdA/CDA gaat er ook niet inzitten volgens Cohen. Wat hou je dan nog over?

Als er geen coalitie gevormd kan worden, gaan we toch nog een keer stemmen?

Ik heb geen idee hoe de kieswet hierin voorziet. Kan iemand me dat vertellen?

Wie weet krijgen we wel PvdA/CDA/GL/D66 met gedoogsteun van de SP.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 22 jun 2010 16:41

Cohen kan ook wel wat minder koppig doen met z'n alleen paars plus.
Leef je droom.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 jun 2010 12:14

Cohen wil kennelijk wel íets meer dan Paars+:

Cohen wil breed vijfpartijenkabinet
Uitgegeven: 23 juni 2010 11:43
Laatst gewijzigd: 23 juni 2010 12:57

DEN HAAG - PvdA-leider Job Cohen wil een vijfpartijenkabinet van VVD, PvdA, CDA, D66 en GroenLinks. Zo'n brede coalitie zou volgens Cohen de meeste balans geven die nodig is om te besluiten tot noodzakelijke hervormingen en investeringen.
Informatiebesprekingslideshow Cohen heeft dat voorgesteld aan informateur Uri Rosenthal. Een middenkabinet van VVD, PvdA en CDA is voor Cohen geen optie en ''niet goed'' omdat dat in ''onbalans'' zou zijn.

Met alleen D66 erbij is het kabinet in zijn ogen ook nog te rechts. Met D66 én GroenLinks erbij is er volgens Cohen wel evenwicht.

Een kabinet van VVD, PvdA, CDA, D66 en GroenLinks zou een zeer ruime meerderheid van 102 zetels in de Tweede Kamer hebben. De PVV en de SP zouden dan de grootste oppositiepartijen worden.
Bron: Nu.nl, lees daar ook verder voor de rest v/h artikel.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 23 jun 2010 15:00

Ja hij wil dat alleen maar omdat hij dan grotere kans heeft dat zijn ideëen worden aangenomen.
Leef je droom.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 jun 2010 16:40

Loucom schreef:Ja hij wil dat alleen maar omdat hij dan grotere kans heeft dat zijn ideëen worden aangenomen.

Dat kan je 'm toch nauwelijks kwalijk nemen...

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 24 jun 2010 08:53

Loucom schreef:Ja hij wil dat alleen maar omdat hij dan grotere kans heeft dat zijn ideëen worden aangenomen.

Dat wil iedere partij. Het is namelijk precies dezelfde reden die Mark Rutte stiekem heeft om niet met de onderhandelingen over Paars Plus door te gaan. Rutte wil een zo rechts mogelijke coalitie vormen, of op z'n minst een middencoalitie met PvdA en CDA. Maar ik begrijp héél goed dat de PvdA (toch de tweede partij van het land) niet de enige linkse partij in de coalitie wil zijn. Dus kan ik me goed voorstellen dat hij D66 en GroenLinks erbij wil hebben. Dan krijg je dus een coalitie van vijf partijen. Het lijkt me heel lastig, maar niet per se onmogelijk. Bovendien heeft zo'n coalitie in ieder geval een ruime (!) meerderheid van, naar ik meen, 102 zetels.

Terug naar “Archief”