Faramir schreef:Neestemmer schreef:Er werd weer veel gepraat dus, maar niets gezegd....
De afgelopen maanden en jaren heeft de paus al heel veel aandacht aan misbruik gegeven. Niet bij elke gelegenheid hoef je daarover te beginnen. Het is Pasen en dus lijkt het mij dat de paasboodschap centraal moet staan.Bloemen voor wie? Wie heeft er hier bloemen verdiend?
Bloemen voor op het Sint-Pietersplein voor de paasviering. Deze bloemen worden al zo'n jaar of 25 geschonken door Nederlandse bedrijven.En hoe kan een Instituut volhouden dat het een onfeilbare leider heeft, als hij het ene excuus na het andere moet maken?
Verdiep je eens in de onfeilbaarheid van de paus en wanneer dat in zijn werk gaat. Niet elke uitspraak van de paus is onfeilbaar. Sterker nog, de laatste keer (tevens ook de eerste keer) dat een paus ex cathedra een uitspraak deed was in 1950. Dat betrof een leerstellige uitspraak omtrent Maria, de moeder van God.
Je bedoelt de Hemelvaart van Maria, die NERGENS in de bijbel staat, maar dan bijna 2000 jaar later als onbetistbare katholieke waarheid wordt neergezet?
De paus is een mens met een zondige natuur, net als jij en ik.
Alleen God is onfeilbaar, Alleen Hij vergeeft.Diep medelijden heb ik met die stakkers op het plein in Rome, die zo'n brabbelende, onvertstaanbare verleider toejuichen, befluiten en verafgoden als een heilige.
En kerk is gewoon met een kleine letter hoor.