Lizzz:
maar ik wilde ff duidelijk maken dat het logisch is dat mensen eerder een aanstoot nemen aan broeken dan aan rokken.
Dat vind ik onzin. Misschien erger ik me wel eerder aan rokken dan aan broeken, word daar rekening mee gehouden? Lizzz, dat is NIET logisch.
En als in deze cultuur nog steeds rokken gedragen kunnen worden, is dat ook een ander verhaal dan rokkendragende mannen, sowieso omdat dat in Nederland nog nooit de gewoonte is geweest (afgezien van berenvelletjes misschien).
In Nederland is het intussen de gewoonte om OOK broeken te dragen. Het kan allebei. Rok EN broek. In Nederland is dat misschien de gewoonte niet echt geweest nee, rokken bij mannen. Maar lange ruitrokken zijn nu ook de gewoonte niet meer. En die mensen zijn bijvoorbeeld OOK tegen gothische rokken. Raar vind ik dat.
Het is gewoon niet zo dat rokken voor vrouwen in deze cultuur niet meer kunnen, en op zich maken rokken het verschil tussen man en vrouw natuurlijk wel groter.
Dat eerste heb ik nooit gezegd. Rokken kunnen OOK. En dat rokken het verschil tussen man en vrouw groter maken... Dat ben ik gewoon niet met je eens. Mijn moeder ziet er heel vrouwelijk uit in een broek hoor...
maar bekijk het dan ajb niet van een kant,
Dat doe ik niet. Dat doen veel tegenstanders. Die vinden alleen rokken kunnen broeken fout. Ik vind het allebei kunnen...
Ikke21:
ja oke surfer, ze hebben toch altijd in hun achterhoofd dat het in de kerk waar ze heen gaan niet een gewoonte is, dus kunnen ze inderdaad beter een rok dragen, want zo is het ook niet leuk winkelen, als je iedere keer een winkel in moet schieten of je verstoppen achter een rek met kleding.
Belachelijk vind ik dat. Of je speelt open kaart en je gaat gewoon met je broek rustig winkelen. Of je doet een rok aan. Of je verhuist of gaat naar een andere kerk. Want zoals jij het nu stelt m.b.t. je nichtjes kan echt niet. Ik vind dat zo triest... Maar ik vind het ook triest dat je nichtjes dat 'moeten' omdat de anderen er zo tegen zijn...
Butterfly:
Inderdaad is misschien niet goed, maar ik wordt harstikke ziek van turken, marokkanen die heel de dag op het station zitten om naar meisjes te kijken etc. Ga werken ipv dit gedoe En ik kan het weten, want elke keer als ik op het station ben, zie ik dezelfde gasten. argh
Erg eenzijdig. Ik ken ook heel veel Nederlandse 'smeerlappen' die dat doen. Zoals jij het hiervoor bracht kwam het erg lullig over. Zoals je het nu zegt gaat het wel

. Natuurlijk zijn er Turken en Marokkanen die dat doen. En natuurlijk kunnen ze beter gaan werken. Maar dat komt omdat je in Ede woont en omdat er in Ede veel Marokkanen wonen. Dus vallen ze meer op. Ik ben het met je eens dat ze moeten oprotten als ze niets beters te doen hebben. Maar niet alleen zij...
Caprice:
want het staat veel eleganter en mooier als een vrouw een rok draagt
Je brengt het heel mooi als een feit. Maar het is niets meer dan een doodgewone mening

. Jij vind het veel eleganter. En ik niet. (Soms wel, maar vaak ook niet).
en het lichaam moet een tempel van de Heilige Geest zijn
Wat een belachelijk redenatie. Ik kan je niet volgen. Je lichaam is geen tempel van de Heilige Geest als je een broek draagt??? Jij durft heel wat te zeggen. Die keurige christenen die netjes een rok dragen maar wel roken en drinken e.d. kunnen daar beter eerst mee stoppen... (niet dat jij dat doet, dat weet ik nml. niet).
Ook is het in onze kerkelijke cultuur gebruikelijk.
Dat is niets meer dan traditie. Tradities zijn soms goed en soms moeten ze doorbroken worden. Jezus was daar ook goed in. Hij was heel vernieuwend hoor. Met dat in je achterhoofd: wat is er tegen vernieuwing?
Bij de gedachte aan een vrouw met een broek komt direct de zedeloze en bandenloze wereld in gedachten
Bij mij, caprice, komt die gedachte op als ik een net reformatorisch meisje in een ultra kort rokje zie lopen zodat het enige wat je niet ziet hetgeen onder haar ondergoed is... Dan denk ik aan een bandeloze/zedeloze wereld. Niet als ik een vrouw in een leuke en normale broek zie.
Willempie:
je zit nou eenmaal in een kerk waar het de regel is.
Maar dat wil niet zeggen dat die regel goed is. Bovendien vind ik je vergelijking met die werkgever ook erg zwak... Een kerk is wel heel wat anders dan een bedrijf. In een kerk ben je, als het goed is, altijd welkom. Je mag iemand niet van het evangelie afhouden...
Hou je dus gewoon aan de regels die de kerk stelt.
Goed, je draagt op zondag een rok naar de kerk. Maar waarom mag iemand dan door de weeks geen broek dragen?
Maar wie gaat er nu tegen de regels in en wie is er dus de aanstoot.
Ik vind het sowieso erg zwak dat mensen zich ergeren aan uiterlijkheden. Je kunt het niet mooi vinden. Maar om het te verbieden en/of te veroordelen vind ik erg zwak...
Ik denk dat wij daarom uit liefde ook geen broeken moeten dragen, omdat dit nou eenmaal het bevel is van de kerk waar wij in zitten.
Ik vind van niet.
Ik ga zo verder (anders word mijn reply een beetje TE lang

)