Moderator: Moderafo's
1a2b3c schreef:
In die teksten gaat het totaal niet over de nodiging om tot Jezus te komen. Er wordt een paar honderd keer in de Bijbel een oproep gedaan tot bekering en geloof en NOOIT wordt de uitverkiezing daarbij gehaald.
Deze teksten bewijzen absoluut niet dat de uitverkiezing altijd van toepassing is.
rins schreef:Maar er staat ook dit:
...En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!
Dát is nl. nodig willen we zalig kunnen worden dat we van Hem van eeuwigheid gekend zijn...
Noir schreef:Ik kan altijd een eind in je redenering meegaan 1a2b3c. Lijdelijkheid enz. Maar op een gegeven moment kom ik in de war. Weet je waar ik zovaak bij jou over struikel 1a2b3c ? Je voelt jezelf nog zo goed dat je tot Jezus wilt en kan gaan. sorry????? Ik weet zeker dat ik dat nooit gezegd heb, en het is ook niet waar! En dat is nu het grote verschil. Jij wil het nog.Dat NOG moet je weglaten, ik wil ja, maar daarmee zeg ik toch niet dat dat vanuit mezelf komt? Als een mens wil dan heeft God dat in hem/haar gewerkt omdat hij dat vanuit zichzelf nooit zal willen. (je hebt waarschijnlijk geen verdorven wil en uit jezelf kan zeker nog iets goeds voorkomen)Weer laat je me iets zeggen wat ik NOOIT gezegd heb. Vanuit mezelf heb nul komma niks goeds. Maar door het geloof in Jezus is Hij het die het werkt, beide het willen en werken Fil.2:13. Dat is bij mij helaas niet het geval. God moet mij trekken want uit mezelf wil ik nooit komen. wil jij (nu) niet komen? Zo nee, dan heb je niets te klagen want het is je eigen keus. En zo ja, dan komt dat van God en is Hij bezig om te trekken, elke keer als Zijn nodiging tot je komt.
En als je dat niet geloofd dan wedersta je Hem in ongeloof! Hand.7:51 gij wederstaat altijd den Heiligen Geest; Waarom staat er in de Bijbel: en gij hebt niet gewild ? Dat geldt voor ons allen.Zeker!!! Deut.30:19 Ik neem heden tegen ulieden tot getuigen den hemel en de aarde; het leven en den dood heb ik u voorgesteld, den zegen en den vloek! Kiest dan het leven, opdat gij levet, gij en uw zaad;
1a2b3c schreef:Je moet het in het verband lezen, hier gaat het erover dat het geloof vrucht zal dragen en absoluut NIET over de uitverkiezing.
Ik wilde niet meer reageren maar doe het toch...
Er staat: 'Ik heb u nooit gekend' Duidelijk wijst ons dit op Zijn uitverkiezing.
rins schreef:Ik wilde niet meer reageren maar doe het toch...
Er staat: 'Ik heb u nooit gekend' Duidelijk wijst ons dit op Zijn uitverkiezing.
1a2b3c schreef:Je plukt er één zinnetje uit en dat betrek je op de uitverkiezing maar dat is niet waar het in Matt.7 over gaat.
Daar gaat het over de boom en zijn vruchten en NIET over de uitverkiezing.
Degenen die Hij nooit gekend heeft zijn daar degenen die nooit een levend geloof hebben gehad, dat is waar het over gaat.
rins schreef:Het één sluit het ander niet uit... het gaat EN over de vruchten EN over de uitverkiezing...
Ik volg in dezen liever de kanttekenaren...
1a2b3c schreef:Bovendien blijven er nog hondereden andere teksten over o.a. Opb. 22:17 En laat hij die dorst heeft, komen; en laat hij die wil, het water des levens nemen, voor niets. Joh.3:16 Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. Waar zie je daar de uitverkiezing in?
1a2b3c schreef:
Wat je wilt, ik stel Gods Woord boven alles.
Bovendien blijven er nog hondereden andere teksten over o.a. Opb. 22:17 En laat hij die dorst heeft, komen; en laat hij die wil, het water des levens nemen, voor niets. Joh.3:16 Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. Waar zie je daar de uitverkiezing in?
rins schreef:Zeker. Maar al zouden er duizenden van zulke teksten in staan, de door mij geciteerde teksten staan er ook in en zijn net zo waar.
Alleen wil je daar m.i. liever aan voorbij gaan...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten