Scheppingsmodel op eigen merites.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Re: Scheppingsmodel op eigen merites.

Berichtdoor kirdneh » 23 sep 2009 06:08

scheermes schreef:Is zuurstof voor de mens niet gunstiger dan bijv. helium?

Alle elementen zijn dusdanig dat het voor de mens goed is op deze wereld,ook zuurstof.

scheermes schreef:link?

Een link naar iets wat nog in onderzoek is?

scheermes schreef:Waarom heeft de mens niet genoeg haar om zonder ziek te worden zonder kleren naar buiten te kunnen?

Dat is leuk geprobeert, de vraag was waarom wij haar hebben, die vraag is beantwoord.
En waarom wij te weinig haar hebben is omdat er niet meer groeit. :roll:

scheermes schreef:Ok, we gaan het niet over evolutie hebben. Waarom het een wetenschappelijk feit is dat bouwstenen hergebruikt kunnen worden is mij onduidelijk. Datzelfde geldt voor de volgende zin. Misschien moet je niet zo vaak het woord wetenschappelijk gebruiken.
Wat zegt dit hergebruik van reeds bedachte bouwstenen over een creator? Een oneindige creator had ook leven kunnen creeeren met totaal andere bouwstenen. Waarom is er maar 1 implementatie van leven?

Je bent zeker nog nooit op een bouwplaats geweest?
Er is maar 1 impletatie van leven omdat die zeer goed was voor AL het leven, tegenwoordig is het onderhevigt aan degeneratie.
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 23 sep 2009 06:14

Mortlach schreef:Goed, ik moet Kirdneh eigenlijk bedanken. Geen betere demonstratie dat het creationisme als model volledig in zijn hemd staat. Het herhaaldelijk gebruik van het woordje "wetenschappelijk" in je posts verandert daar niks aan, maar draagt wel erg bij aan de amusementswaarde.

Tuurlijk, je bent gewoon in je hemd gezet door een paar eenvoudige antwoorden.
Zeg maar wat er niet wetenschappelijk is.

mortlach schreef:Ik laat Kirdneh voorlopig maar even in zijn creationistische zandbakje taartjes bakken, en wacht geduldig op iemand met serieuze antwoorden. Maar niet al te lang natuurlijk, want dan ga ik maar concluderen dat die antwoorden er wel nooit zullen komen omdat het creationisme ze simpelweg niet serieus KAN beantwoorden.

De vragen zijn beantwoordt, de beurt is nu aan de evo's.
Maar blijkbaar durf je dat niet... :roll:

De moderator kan dit topic sluiten, je hebt je antwoorden, ook al bevallen ze je niet. :wink:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 sep 2009 07:01

Om dan toch even terug te komen op dat hergebruik van DNA... IK snap het namelijk niet. Men neemt aan dat er een almachtige Schepper is en het allereerste wat men doet is gaan denken als een beperkte ingenieur/ontwerper.

Ja, een auto-ontwerper kan bepaalde onderdelen uit oude modellenb gebruiken in nieuwe modellen. Dat scheelt moeite in het ontwerpen en er is maar een beperkt aantal mogelijkheden voor een versnellingsbak. Echter. God schijnt almachtig te zijn. Begrippen als "moeite" en "efficiency" zijn op hem totaal niet van toepassing. Het is voor god evenveel moeite om al het leven DNA te geven als om al het leven uniek te maken, namelijk geen moeite. God zou zelfs stukjes Camembert kunnen laten coderen voor erfelijke eigenschappen en dat aan muizen geven. God hoeft zich helemaal niet te beperken tot 4 moleculen in DNA. Waarom 4? Waarom geen 40, of 7x7? Waarom heeft ALLES dna?

Typische projectie van menselijke beperkingen op een almaxhtig wezen, en daarmee direct het ad hoc karakter van het argument blootgelegd.

IK ben natuurlijk ook nog steeds benieuwd naar het antwoord op die verschillende bergtoppen, want je kunt je voorstellen dat "de Zondvloed" een beetje een mager antwoord is. Maar ik begrijp wel dat Kirdneh dit topic zo snel mogelijk gesloten wil hebben, het is natuurlijk ook heel erg vervelend als je ineens zelf met antwoorden moet komen ipv dat je kan zggen dat anderen het fout hebben.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 23 sep 2009 15:47

Mortlach schreef:Om dan toch even terug te komen op dat hergebruik van DNA... IK snap het namelijk niet. Men neemt aan dat er een almachtige Schepper is en het allereerste wat men doet is gaan denken als een beperkte ingenieur/ontwerper.

Nee hoor, De Creator is almachtig en is helemaal niet binnen een kader te plaatsen, we geven aan wat we zien en wat er in de bijbel staat.

mortlach schreef:Ja, een auto-ontwerper kan bepaalde onderdelen uit oude modellenb gebruiken in nieuwe modellen. Dat scheelt moeite in het ontwerpen en er is maar een beperkt aantal mogelijkheden voor een versnellingsbak. Echter. God schijnt almachtig te zijn. Begrippen als "moeite" en "efficiency" zijn op hem totaal niet van toepassing. Het is voor god evenveel moeite om al het leven DNA te geven als om al het leven uniek te maken, namelijk geen moeite. God zou zelfs stukjes Camembert kunnen laten coderen voor erfelijke eigenschappen en dat aan muizen geven. God hoeft zich helemaal niet te beperken tot 4 moleculen in DNA. Waarom 4? Waarom geen 40, of 7x7? Waarom heeft ALLES dna?

Alles heeft dna omdat God dat wil, Hij had wel duizenden moleculen in dna kunnen maken, maar dat is een vraag wat geen enkele relevantie heeft, namelijk waarom zou je je daar druk om maken, wat we zien is goed, zelfs was het zeer goed.

mortlach schreef:Typische projectie van menselijke beperkingen op een almaxhtig wezen, en daarmee direct het ad hoc karakter van het argument blootgelegd.

Nee, het verschil is dat alles door de Almachtige is opgeschreven, die alles juist zo wilde laten gebeuren, en niet zoals de mens het soms graag wil zien. :wink:

mortlach schreef:IK ben natuurlijk ook nog steeds benieuwd naar het antwoord op die verschillende bergtoppen, want je kunt je voorstellen dat "de Zondvloed" een beetje een mager antwoord is. Maar ik begrijp wel dat Kirdneh dit topic zo snel mogelijk gesloten wil hebben, het is natuurlijk ook heel erg vervelend als je ineens zelf met antwoorden moet komen ipv dat je kan zggen dat anderen het fout hebben.

Je topic is geopend omdat je graag antwoorden op de vragen wilde hebben, dat heb je gehad.Dus eigenlijk kan de topic dicht, maar blijkbaar bevallen de antwoorden niet (zelfs niet als er in geen enkel antwoord God is genoemd).
Bergtoppen wat rond zijn en of scherp is gekomen door een wereldwijde vloed, je weet dat de hydroplaten tegen elkaar aan botsten en dat er zo bergen ontstonden, met scherpe bergtoppen en/of ronde bergtoppen.Ook weet je dat weg stromend water de erosiesnelheid doet versnellen, vooral als je bedenkt dat er zoveel water was dat er langs ging, want de bergen stuwden opwaart en het water neerwaarts.
Ook weet je dat sneeuw ook de erosie doet versnellen, dus wat wil je precies weten over die bergtoppen?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 sep 2009 16:11

kirdneh schreef:Je topic is geopend omdat je graag antwoorden op de vragen wilde hebben, dat heb je gehad.

Ik had op serieuze antwoorden gehoopt, niet op de pipo de clown-antwoorden van jou. Alhoewel je wel perfect mijn punt aantoont dat die serieuze antwoorden er dus helemaal niet ZIJN. Er IS simpelweg geen wetenschappelijk creationistisch model.

Bergtoppen wat rond zijn en of scherp is gekomen door een wereldwijde vloed, je weet dat de hydroplaten tegen elkaar aan botsten en dat er zo bergen ontstonden, met scherpe bergtoppen en/of ronde bergtoppen.Ook weet je dat weg stromend water de erosiesnelheid doet versnellen, vooral als je bedenkt dat er zoveel water was dat er langs ging, want de bergen stuwden opwaart en het water neerwaarts.
Ook weet je dat sneeuw ook de erosie doet versnellen, dus wat wil je precies weten over die bergtoppen?

simpel: waarom is de ene berg rond, en de andere spits, en waarom liggen die nooit naast elkaar. Laat mij nou eens zien hoe de Hydroplaattheorie voor een ronde berg kan zorgen, midden op een continentale plaat, dus niet op een plek waar twee platen elkaar raken. Voorlopig zijn je antwoorden van het niveau "veel geschreeuw maar geen wol".

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 23 sep 2009 17:21

kirdneh schreef:
scheermes schreef:Is zuurstof voor de mens niet gunstiger dan bijv. helium?

Alle elementen zijn dusdanig dat het voor de mens goed is op deze wereld,ook zuurstof.

Is dit ook onderbouwd? En waarom komt het in zulke enorme aantallen voor? Welk baat heeft de mens daarbij?

kirdneh schreef:
scheermes schreef:link?

Een link naar iets wat nog in onderzoek is?

Ja, een link naar het onderzoek natuurlijk. Waar, door wie en hoe wordt onderzocht waarom we sterrenstelsels van ons af zien bewegen?

kirdneh schreef:
scheermes schreef:Waarom heeft de mens niet genoeg haar om zonder ziek te worden zonder kleren naar buiten te kunnen?

Dat is leuk geprobeert, de vraag was waarom wij haar hebben, die vraag is beantwoord.
En waarom wij te weinig haar hebben is omdat er niet meer groeit. :roll:

Dank je. Je vind dus ook dat de mens te weinig haar heeft om zich warm te houden. Is dat een miscalculatie van de creator? Nee toch?

kirdneh schreef:
scheermes schreef:Ok, we gaan het niet over evolutie hebben. Waarom het een wetenschappelijk feit is dat bouwstenen hergebruikt kunnen worden is mij onduidelijk. Datzelfde geldt voor de volgende zin. Misschien moet je niet zo vaak het woord wetenschappelijk gebruiken.
Wat zegt dit hergebruik van reeds bedachte bouwstenen over een creator? Een oneindige creator had ook leven kunnen creeeren met totaal andere bouwstenen. Waarom is er maar 1 implementatie van leven?

Je bent zeker nog nooit op een bouwplaats geweest?
Er is maar 1 impletatie van leven omdat die zeer goed was voor AL het leven, tegenwoordig is het onderhevigt aan degeneratie.

Ik voel een analogie met een bouwplaats aankomen... Ik wil je alvast meegeven dat er meerdere implementaties van een huis zijn.
De creator had toch wel nog een manier van leven kunnen bedenken die even goed zou zijn? Waarom wel 1 manier van leven aanhouden en tevens in het creeeren van planten en dieren een enorme variatie toepassen?
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 23 sep 2009 18:43

Kirdneh schreef:
Mortlach schreef:Geologie:
- Waarom zijn bepaalde bergen scherp met spitse toppen (Alpen), en andere bergen rond met afgesleten toppen (Kilamanjaro), en waarom liggen die bergen nooit bij elkaar in de buurt.

Door de wereldwijde vloed.

Echt een wetenschappelijk antwoord. compleet met verwijzingen naar onderzoeken en talloze referenties. ](*,)
en dan vindt je het gek dat je hier niet serieus wordt genomen? door niemand.

Ga je nog antwoord geven op mijn vraag over hydrologische sortering van aardlagen?
Ook gif is geschapen.

Jammie
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jammie » 23 sep 2009 19:56

Mortlach schreef:Ik had op serieuze antwoorden gehoopt, niet op de pipo de clown-antwoorden van jou. Alhoewel je wel perfect mijn punt aantoont dat die serieuze antwoorden er dus helemaal niet ZIJN. Er IS simpelweg geen wetenschappelijk creationistisch model.

Mortlach, ik ben even terug van weggeweest, om te kijken of jij nog nuttige reacties had gezet. Zo te zien niet zo. Je moet even goed en logisch nadenken, dat zal je vast wel kunnen. Het feit dat hier wat leken niet kunnen uitleggen wat een creationistisch model inhoud betekent nog niet dat er geen creationistische modellen zijn. Binnen het grote scheppingsraamwerk zijn echt wel modellen die laten zien dat ze wetenschappelijk zijn. Het feit ligt er meer in dat ik geen zin heb om die allemaal hier neer te zetten, maar ik zal je enkele websites geven en dan kun je je lol op! En ik geef je twee boeken die je kan lezen, maar dan moet je ze wel kopen, die ene is helemaal een koopje want die is slechts 9,95. Maar ik wil niet horen ik geef mijn geld liever aan iets anders uit, want dan heet het iets niet willen weten i.p.v. dat er iets ontbreekt aan het scheppingsmodel. Hieronder de modellen, zoek op google en je kan ze vinden. Daarna een website waar meer dan 10.000 artikelen op staan en nog een waar 3.000 artikelen op staan. Dan zal ik je voorlopig niet willen horen.

Wetenschappelijke modellen:
* Ecologische zoneringstheorie
* GUToBs (Dr. Peter Borger)
* Basistypenbiologie
* Degeneratie
* Catastrofale plaattektoniek (Goed model --> http://www.globalflood.org)
* IJstijdmodel van Michael Oard
* Vloedgeologie
* RATE-project
* Drijvende bossentheorie van Joachim Scheven
* Rudimentaire organen die niet rudimentair zijn
* Hydroplaattheorie (in de minderheid, vind hem zelf niet zo goed)
* Klimaatstudies in het verleden door Dr. Vadiman
* Een andere kijk op ijskernen door Michael Oard en Vardiman
* Afname lichtsnelheid
* Nieuwe creationistische kosmologie van Russel Humphrey's
* Dr. John Hartnett -- Kosmische relativiteit
* Intelligent Design by Michael Behe en het Discovery Institute
* Verklaring van het ontstaan van de Grand Canyon door Steve Austin
* Onderzoek naar een jonge aarde
* Informatietheorie door Werner Gitt

Daarnaast zijn er nog talloze onderzoeken die het evolutie-paradigma aan de kaak stellen maar dat vind ik teveel om op te noemen. Wat ik me trouwens afvraag is waarom dit een refoforum is en zo heet als er alleen maar (bijna alleen maar) atheïsten komen. Kun je het niet beter een anti-christian-forum noemen. Daarom is het mij een beetje tegengevallen, ik heb al genoeg met atheïsten gediscussieerd nu een keer wat anders.

Enkele websites:
http://www.creation.com
http://www.grisda.org

Twee boeken die ik wil aanprijzen:
Dr. Ariël Roth -- Oorsprong http://www.dutchcreationscience.com/web ... egory_id=6
Peter Scheele -- Degeneratie http://www.dutchcreationscience.com/web ... egory_id=6

Dat boek van 9,95
http://www.dutchcreationscience.com/web ... egory_id=6

De laatste is al wat verouderd. Dr. Peter Borger is een nieuw boek aan het uitgeven, deze hoopt in november uit te komen.

Doe je best met je onderzoek!

Grtn Jammie
Gen. 1:1 --> "In den beginne schiep God de hemel en de aarde."

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 sep 2009 23:03

Jammie schreef: Je moet even goed en logisch nadenken, dat zal je vast wel kunnen.

Inderdaad, en ik heb zelfs een universiteitscertificaat dat bewijst dat ik dat kan.

Het feit dat hier wat leken niet kunnen uitleggen wat een creationistisch model inhoud betekent nog niet dat er geen creationistische modellen zijn.

En dat terwijl haast geen enkele leek moeite heeft met de grondbeginselen van de evolutie. Vreemd, vind je ook niet?

En ik geef je twee boeken die je kan lezen, maar dan moet je ze wel kopen, die ene is helemaal een koopje want die is slechts 9,95. Maar ik wil niet horen ik geef mijn geld liever aan iets anders uit, want dan heet het iets niet willen weten i.p.v. dat er iets ontbreekt aan het scheppingsmodel.

Gelukkig bepaal jij niet waar ik mijn geld aan uitgeef. 42% gaat naar de staat, een deel gaat naar de NS en het VGZ, en de rest mag ik helemaal zelf uitgeven.

Wetenschappelijke modellen:

Als de crunch-periode op kantoor voorbij is, en ik niet meer 70 uur per week hoef te werken, zal ik er eens naar kijken. Voorlopig een korte reactie op de bekendere.

* Basistypenbiologie

Ben ik erg benieuwd naar, want volgens mij heeft de baraminologie nog vrij weinig klaargespeeld.

* Degeneratie
LOL @ Peter Scheele.

* IJstijdmodel van Michael Oard

IJstijden? Wanneer moeten die dan hebben plaatsgevonden in de Bijbel?

* Vloedgeologie
* RATE-

Ja, vooral het RATE-project loopt echt over van de successen, niet. De laatste keer dat ik hun website bekeek liepen ze vooral te klagen dat het onderzoek niet verliep zoals gewenst, en dat ze zo weinig vooruitgang boekten.

* Hydroplaattheorie (in de minderheid, vind hem zelf niet zo goed)

Maar je noemt hem blijkbaar wel. Ben je al zo wanhopig dat je bewust rammelende modellen op je lijstje zet? Ik zet toch ook de pre-coperniaanse astronomie niet op mijn lijstje. Over de kolder van de HTP is al genoeg geschreven hier, en ondanks dat we hier 's werelds grootste en laatstlevende fan hebben, is het afgeserveerd. Ik bekijk in mijn weinige vrije tijd liever modellen die niet intern inconsistent zijn; dat is een zwakte van me.

* Afname lichtsnelheid

Dan ben ik erg benieuwd wat ze met E=mC^2 doen; of had Einstein het mis?

* Intelligent Design by Michael Behe en het Discovery Institute

ID bestaat niet en is slechts een heropvoering van het horlogemakerargument dat dominee Pailey 150 jaar geleden al opvoerde. Modellen zijn erg leuk als ze ook daadwerkelijk testbare hypothesen opleveren, en dat doet ID niet. Het enige wat ID doet is een ondoordringbaar dogmatisch fort opwerpen en dan net doen alsof het wetenschap is.

Daarnaast zijn er nog talloze onderzoeken die het evolutie-paradigma aan de kaak stellen

Daar gaat dit onderwerp niet over. Daarvoor heb je hier alle andere onderwerpen al. Deze houd ik daar graag van vrij.

Wat ik me trouwens afvraag is waarom dit een refoforum is en zo heet als er alleen maar (bijna alleen maar) atheïsten komen. Kun je het niet beter een anti-christian-forum noemen. Daarom is het mij een beetje tegengevallen, ik heb al genoeg met atheïsten gediscussieerd nu een keer wat anders.

Sorry als ik enigszins een wetenschappelijk niveau verwacht in het subgedeelte van het forum dat "wetenschap&filosofie" heet. Wij atheisten hebben het hier om eerlijk gezegd best gezellig gemaakt; alleen nog een keer andere gordijnen en een beter slot op de deur...

Twee boeken die ik wil aanprijzen:
Dr. Ariël Roth -- Oorsprong http://www.dutchcreationscience.com

Heb ik volgens mij in de kast staan; geleend van een andere refowebber hier die zijn boeken wél durft uit te lenen.

Peter Scheele -- Degeneratie http://www.dutchcreationscience.com

Hahahahaha, ik blijf erom lachen, dat mensen nog steeds met die paljas aan durven komen te zetten. Ik zal je eens zeggen wat ik van Scheele zijn schrijfsels vindt: de boom die ze voor het papier gebruikt hebben niet waard, en voornamelijk goed als uitscheurbare vellen voor de kattenbak.

Doe je best met je onderzoek!

Grtn Jammie

Weet je wat? Nee. Ik vraag antwoorden, en het enige wat ik krijg zijn nietszeggende antwoorden van ene K. en een lijstje met steekwoorden van jou. Ik daag je uit. Pak maar één van de onderwerpen van je lijstje en werk dat uit. Dan steek ik er ook moeite en tijd in om me in te lezen en dan gaan we het daar gewoon eens over hebben. Niet zomaar een lijst in mijn schoot dumpen en verwachten dat ik JOUW huiswerk doe. Ik doe in andere topics ook moeite om mijn standpunten helder te verwoorden; dat verwacht ik hier ook.

Je hebt blijkbaar het idee dat er vanalles wetenschappelijk is. Pak er maar eentje uit je lijst, werk een beginnetje uit en we pakken het vanaf daar wel op. Liefst niet de HTP, maar die vinden we allebei bagger blijkbaar, dus dat is weer een gelukje. Dit is niet gewoon dwarsliggerij, ik ben echt erg blij dat er tenminste iemand is die op mijn uitdaging in wil gaan en zijn "modellen" wil verdedigen, maar dan moet je je er niet zo makkelijk vanaf willen maken.

Ik wacht in spanning af.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 24 sep 2009 07:24

Mortlach schreef:
Ik had op serieuze antwoorden gehoopt, niet op de pipo de clown-antwoorden van jou. Alhoewel je wel perfect mijn punt aantoont dat die serieuze antwoorden er dus helemaal niet ZIJN. Er IS simpelweg geen wetenschappelijk creationistisch model.

Als je zelfs pipo de clown antwoorden niet kunt snappen dan is verder disscussieren nutteloos, maar ach ik ben de beroerste ook niet, en wat Jammie aangaf voor wetenschappelijke onderzoeken is een aanvulling, waar je makkelijk de antwoorden uit kunt halen maar daar ben je in mijn inziens te lui in.

mortlach schreef:
simpel: waarom is de ene berg rond, en de andere spits, en waarom liggen die nooit naast elkaar. Laat mij nou eens zien hoe de Hydroplaattheorie voor een ronde berg kan zorgen, midden op een continentale plaat, dus niet op een plek waar twee platen elkaar raken. Voorlopig zijn je antwoorden van het niveau "veel geschreeuw maar geen wol".

Uit je opmerking valt af te leiden dat je geen antwoord aanvaart want het maakt niet uit welk antwoord je geeft, het is bij jouw toch al op voorhand onzin, terwijl er aan de evo kant alleen maar hersenspinsels hoogtij vieren, maar blijkbaar heb je die theorie ook maar enigzins bestudeerd.Het waarom de ene berg rond is en de ander spits komt door de vorming van die bergen, hoe dat komt kan geillustreerd worden met een kleed die je als het ware tegen een muur aan laat lopen, wat je dan te zien krijgt is dat het kleed zich tegen de muur op laat rimpelen, en voila bergen met spitsen en/of ronde toppen.Ook is er wat ik al eerder aangaf is dat die net gevormde bergen onderhevigt waren aan een versnelde erosie proces dat door die enorme watervloed is gecreeerd..Dat is mijn visie, de hydroplaattheorie vertelt dat niet in deze woorden, maar je mag mij er op rekenen, noem het maar de kirdneh theorie. :wink:
De alpen en kilamanjaro zijn verschillend ontstaan,de alpen door de platen en kilamanjaro door vulkanen, dat is ook een antwoord op je vraag want dat is appels met peren vergelijken.

Voor nadere info:
http://home.hetnet.nl/~genesis/Deel2/Hydroplaten1.htm

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 24 sep 2009 07:45

scheermes schreef:Is dit ook onderbouwd? En waarom komt het in zulke enorme aantallen voor? Welk baat heeft de mens daarbij?

Het is namelijk onderbouwt naar wat men heeft gemeten, het waarom het in zulke aantallen voorkomt is nog niet duidelijk, de mens heeft in ieder geval baat bij deze scheikundige elementen omdat ze in zulke getallen voorkomen dat er leven mogelijk is, je kunt je voorstellen dat als er stoffen zijn die negatief zijn( hele grote getalen) voor mens en dier dat er geen leven mogelijk zou kunnen zijn, maar dat is "als" en "waarom" vragen die ik niet relevant vind.

scheermes schreef:Ja, een link naar het onderzoek natuurlijk. Waar, door wie en hoe wordt onderzocht waarom we sterrenstelsels van ons af zien bewegen?

Oh heel veel creationistische wetenschappers houden zich daar mee bezig alleen duurt het even want die worden niet gesubsidieerd :wink: , answersingenesis zit er mee bezig en anderen.
Een link heb ik niet, je zult het hiermee moeten doen.

scheermes schreef:Dank je. Je vind dus ook dat de mens te weinig haar heeft om zich warm te houden. Is dat een miscalculatie van de creator? Nee toch?

Nee, jij vondt het weinig en ik niet.
De vraag was wat voor nut haar had,dat is beantwoord.

scheermes schreef:Ik voel een analogie met een bouwplaats aankomen... Ik wil je alvast meegeven dat er meerdere implementaties van een huis zijn.
De creator had toch wel nog een manier van leven kunnen bedenken die even goed zou zijn? Waarom wel 1 manier van leven aanhouden en tevens in het creeeren van planten en dieren een enorme variatie toepassen?

Ik ga niet "waarom" vragen beantwoorden voor de Creator, wat wij nodig hebben om te weten staat in zn Woord. (bijbel).

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 24 sep 2009 07:51

hettys schreef:
Kirdneh schreef:
Mortlach schreef:Geologie:
- Waarom zijn bepaalde bergen scherp met spitse toppen (Alpen), en andere bergen rond met afgesleten toppen (Kilamanjaro), en waarom liggen die bergen nooit bij elkaar in de buurt.

Door de wereldwijde vloed.

Echt een wetenschappelijk antwoord. compleet met verwijzingen naar onderzoeken en talloze referenties. ](*,)
en dan vindt je het gek dat je hier niet serieus wordt genomen? door niemand.

Ga je nog antwoord geven op mijn vraag over hydrologische sortering van aardlagen?

Nee, ik ga niet met 10 verschillende figuren disscussieren.
Eerst mortlach en scheermes, mn tijd is ook erg weinig.

(die vraag komt van daaromevolutie, was je zeker vergeten te vermelden).

martien
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor martien » 24 sep 2009 09:59

Mortlach schreef:Ik wacht in spanning af.

Ik ook. T heeft de potentie een interessante discussie te worden.

Kirdneh schreef:Het is namelijk onderbouwt naar wat men heeft gemeten,

???
Nu draai de zaken om. Jij stelde dat de verhoudingen van elementen voor mensen (of leven van ... ) optimaal was. De vraag was naar de onderbouwing van die statement. Nu zeg je "ja het is zo gemeten". Dat is een cirkelredenering. Blijft de vraag waar je op baseert dat specifiek DEZE samenstelling van elementen zo gunstig is voor het leven.

het waarom het in zulke aantallen voorkomt is nog niet duidelijk,

Maar DAT is nu net de kern van de vraag. DAT is wat een creationistisch model zou moeten verklaren. Waarom deze verhoudingen en niet iets anders?

de mens heeft in ieder geval baat bij deze scheikundige elementen omdat ze in zulke getallen voorkomen dat er leven mogelijk is,

Hier lopen twee dingen door elkaar (ik miste em ook in eerste instantie). Er is de verhouding van elementen in het universum en er is de verhouding van elementen in onze atmosfeer. De OORSPRONKELIJKE vraag ging over de verhouding van elementen in het universum. In die verhouding zit maar heel weinig zuurstof en heel veel waterstof. Een dergelijke samenstelling van atmosfeer is onleefbaar voor mensen. Dus waarom DIE samenstelling en niet een andere?

martien
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor martien » 24 sep 2009 09:59

Mortlach schreef:Ik wacht in spanning af.

Ik ook. T heeft de potentie een interessante discussie te worden.

Kirdneh schreef:Het is namelijk onderbouwt naar wat men heeft gemeten,

???
Nu draai de zaken om. Jij stelde dat de verhoudingen van elementen voor mensen (of leven van ... ) optimaal was. De vraag was naar de onderbouwing van die statement. Nu zeg je "ja het is zo gemeten". Dat is een cirkelredenering. Blijft de vraag waar je op baseert dat specifiek DEZE samenstelling van elementen zo gunstig is voor het leven.

het waarom het in zulke aantallen voorkomt is nog niet duidelijk,

Maar DAT is nu net de kern van de vraag. DAT is wat een creationistisch model zou moeten verklaren. Waarom deze verhoudingen en niet iets anders?

de mens heeft in ieder geval baat bij deze scheikundige elementen omdat ze in zulke getallen voorkomen dat er leven mogelijk is,

Hier lopen twee dingen door elkaar (ik miste em ook in eerste instantie). Er is de verhouding van elementen in het universum en er is de verhouding van elementen in onze atmosfeer. De OORSPRONKELIJKE vraag ging over de verhouding van elementen in het universum. In die verhouding zit maar heel weinig zuurstof en heel veel waterstof. Een dergelijke samenstelling van atmosfeer is onleefbaar voor mensen. Dus waarom DIE samenstelling en niet een andere?

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 24 sep 2009 12:26

martien schreef:???

De elementen op aarde, komt voort uit dat de creator mensen op deze aarde wilden laten leven, dat is ook het gevolg van de schepping van deze wereld.

martien schreef:Maar DAT is nu net de kern van de vraag. DAT is wat een creationistisch model zou moeten verklaren. Waarom deze verhoudingen en niet iets anders?

Ik denk dat de verklaring van de evotheorie hetzelfde is van de creationisten, namelijk wat in de vorige antwoord vertelt is, alleen in plaats van Creator zeggen ze de god toeval.
Maar dat ter zijde.

martien schreef:Hier lopen twee dingen door elkaar (ik miste em ook in eerste instantie). Er is de verhouding van elementen in het universum en er is de verhouding van elementen in onze atmosfeer. De OORSPRONKELIJKE vraag ging over de verhouding van elementen in het universum. In die verhouding zit maar heel weinig zuurstof en heel veel waterstof. Een dergelijke samenstelling van atmosfeer is onleefbaar voor mensen. Dus waarom DIE samenstelling en niet een andere?

Omdat de creator de mensen op de aarde wilden laten leven en niet in het universum, heel simpel, daar is de samenstelling op gebaseerd, slim he?

Maar ik moet je voor de rest teleurstellen want ik reageer nu alleen op mortlach en scheermes.
Voor de rest heb ik geen tijd, helaas.

Terug naar “Archief”